Complaint Specialist
Publicerad 11 december 2025
📍
Västra Götaland, Mölndal
🗓
Sista dag att söka: 11 januari 2026
Tillsvidareanställning
Omfattning: 100%
Heltid
Genererad sammanfattning av annonsen
Wellspect Healthcare söker en noggrann och motiverad Complaint Specialist till sitt QA/RA-team i Mölndal, Sverige. Rollen fokuserar på att hantera produktklagomål och säkerställa efterlevnad av regler.Lön: Lön enligt överenskommelse. -
I ditt dagliga arbete kan du förvänta dig:
- Kommunicera med kunder för att följa upp klagomål och samla in ytterligare information.
- Säkerställa att alla klagomål hanteras enligt globala regler och standarder.
- Delta i utredningar av klagomål och bidra till dokumentationsinsatser.
- Stötta implementeringen av korrigerande och förebyggande åtgärder baserat på klagomålsdata.
- Samarbeta med olika avdelningar för att effektivt lösa klagomål.
Vad arbetsplatsen erbjuder:
- Möjlighet att arbeta i ett globalt och reglerat företag.
- Chans att växa inom medicinteknikbranschen.
- En arbetsmiljö som värdesätter kvalitet och kundnöjdhet.
Kvalifikationer/meriterande:
- Kandidatexamen inom vetenskap, teknik eller vårdrelaterat område är att föredra.
- 3-5 års erfarenhet inom medicinteknik eller liknande reglerad roll.
- Starka kommunikationsfärdigheter på engelska.