Uppdraget I uppdraget finns flertalet arbetsuppgifter, och den primära är att ta emot och åka på larm från brukare i ordinärt boende. Larmen ska du åtgärda, säkerställa och rapportera. Uppdraget är en viktig del i vår verksamhet för att kunna jobba förebyggande; och som kvalitétsundersköterska är det därför väsentligt att du tycker om och är duktig på att se sammanhang och möjligheter för att hela tiden förbättra kvalitén.
Du ska även: - Ha ett tätt samarbete med hemtjänst, vilket bland annat innebär att du ska vara på vårdmöte - Ha ett intresse för statistik - Bevaka fellarm och annat tekniskt stöd - Stötta Larmteamet vid behov, med arbetsuppgifter som berör våra trygghetslarm
Utöver ovanstående uppdrag arbetar kvalitetsundersköterskan tillsammans med enhetschefen med systematiskt kvalitetsarbete enligt SOSFS 2011:9 och för att verksamhetens mål ska nås enligt verksamhetsplanen. Kvalitetsundersköterskan är en förebild och ett stöd för sina kollegor och samverkar med övriga kvalitetsundersköterskor i hemtjänsten.
Kompetens Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Det är meriterande om du är utbildad specialistundersköterska. Som person är du stabil och kan arbeta självständigt och i grupp. Du är van och orädd för ensamarbete. Du har god kommunikationsförmåga samt god kunskap i vård- och omsorgsarbete. I arbetet ingår samverkan och dokumentation vilket innebär att du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du måste ha B-körkort för manuell bil.
Övrigt Intervjuer planerar att hållas vecka 36. Tillträde efter överenskommelse. Schemalagd arbetstid dag-, kväll- och helgtjänstgöring. Individuell lönesättning tillämpas.
Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för Omsorg och Arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget \"kontrollera egna uppgifter\" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Kvalitetsundersköterska till Trygghetslarm i Karlshamns kommun. Arbetsuppgifter inkluderar att svara på och åka på inkomna larm, samarbete med hemtjänst, bevaka fellarm och stötta Larmteamet. Krav på god samarbetsförmåga, flexibilitet och professionalitet.
I ditt dagliga arbete kan du förvänta dig:
Svara på och åka på inkomna larm från brukare i ordinärt boende
Bevaka fellarm och annat tekniskt stöd
Stötta Larmteamet vid behov
Vad arbetsplatsen erbjuder:
Omväxlande arbete
Möjlighet att jobba förebyggande
Systematiskt kvalitetsarbete
Kvalifikationer/meriterande:
Utbildad undersköterska, meriterande med specialistundersköterska
Stabil och kan arbeta självständigt och i grupp
God kommunikationsförmåga och kunskap i vård- och omsorgsarbete