Vidareutbildad sjuksköterska alternativt motsvarande utbildning- eller kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
\t
God datorvana, särskilt i Word och Excel
\t
God förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift
\t
Innehav av B-körkort
Meriterande
\t
Erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU)
\t
Erfarenhet av arbete inom inköpsprocessens olika delar
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift, vilket gör att du kan arbeta självständigt och strukturerat. Med en effektiv planering ser du till att hålla tidsramar och uppnå resultat. Du har en helhetssyn och tar hänsyn till hela verksamhetens behov i dina beslut. Dessutom värdesätter du samarbete, är lyhörd och anpassar dig väl till andra.
Det här får du arbeta med
Som materialkonsulent arbetar du i ett nära samarbete med upphandlare och operativa inköpare med sortiments och materialfrågor inom Region Norrbotten. Arbetet som materialkonsulent innebär huvudsakligen att:
\t
Analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader
\t
Inventera vårdens produktspecifika behov och omsätta till kravspecifikation i upphandlingsarbetet
\t
Planera produkttester, utvärdera och sammanställa resultat
\t
Följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standarder och föreskrifter
\t
Informera och vara rådgivande om upphandlade produkter till berörda parter i verksamheterna
\t
Hantera reklamationer
\t
Förvaltning av avtal/avtalsvård
Det här erbjuder vi dig - En spännande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter inom olika områden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling - Möjlighet att tillsammans med andra påverka och forma ditt arbete samt ta egna initiativ och förverkliga idéer - Flextid - Möjlighet till distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter - Tillitsbaserat ledarskap - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid samt dagtid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Materialkonsulent till inköp och upphandlingsenheten, Luleå/Boden
Publicerad 13 november 2024
📍
Norrbotten, Luleå
🗓
Sista dag att söka: 8 december 2024
Tillsvidareanställning
Omfattning: 100%
Heltid
Vill du få mail när det kommer in nya jobb?
Genererad sammanfattning av annonsen
Region Norrbotten söker en materialkonsulent till inköp och upphandlingsenheten i Luleå/Boden. Tjänsten innebär att arbeta med sortiments- och materialfrågor samt stödja verksamheterna i upphandlingsprocessen.
Lön: Individuell lönesättning enligt kollektivavtal. - Se SCB:s snittlön här
I ditt dagliga arbete kan du förvänta dig:
Arbeta nära upphandlare och inköpare med sortiments- och materialfrågor.
Analysera produktområden och verksamhetsbehov.
Inventera och omsätta vårdens behov till kravspecifikationer.
Planera och utvärdera produkttester.
Informera och ge rådgivning om upphandlade produkter.
Hantera reklamationer och förvalta avtal.
Vad arbetsplatsen erbjuder:
En spännande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter.
Möjlighet att påverka och forma arbetet.
Flextid och möjlighet till distansarbete.
Tillitsbaserat ledarskap.
Utvecklings- och karriärmöjligheter.
Hälsofrämjande arbetsplats med friskvårdsaktiviteter.
Kvalifikationer/meriterande:
Vidareutbildad sjuksköterska eller motsvarande utbildning.
God datorvana, särskilt i Word och Excel.
God förmåga att uttrycka sig på svenska.
Innehav av B-körkort.
Erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU) är meriterande.
Erfarenhet av inköpsprocessens olika delar är meriterande.