Vikarier till sommaren inom sektor Omsorg
Publicerad 26 mars 2024
📍
Västra Götaland, Orust
🗓
Sista dag att söka: 31 maj 2024
Säsongsanställning
11 dagar - upp till 3 månader
Omfattning: 100%
Heltid
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.
Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.
Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.
Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Vi söker kreativa och engagerade människor som vill komma och arbeta på vår vackra ö inom:
• Äldreomsorg
• LSS-verksamhet (grupp- och servicebostäder samt daglig verksamhet)
• Socialpsykatri
Vi söker vikarier både innan och under sommaren till dag-,kväll-, helg- och nattarbete.
Som vikarie arbetar du på en eller flera enheter där du främst täcker upp vid frånvaro av ordinarie personal.
Som sommarvikarie kan du få en månadsanställning med schema om du kan arbeta minst 8 veckor sammanhängande under juni, juli aoch augusti. Det kan finnas möjlighet att arbeta som vikarie även innan och efter sommaren.
Dina arbetsuppgifter
Du som arbetar som vikarie kommer att erbjudas ett omväxlande, roligt och utvecklande arbete.
Arbetet består i att ersätta ordinarie personal vid frånvaro i olika arbetsgrupper.
Du arbetar med att stödja och hjälpa människor med olika funktionvariationer i sin vardag. Som medarbetare fokuserar du på att bevara och utveckla människors egna resurser.
Om dig
Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor, har social kompetens, är uppmärksam och tillmötesgående, tar egna initiativ och är ödmjuk.
Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och är självständig.
• Du har fyllt 18 år (på vissa arbetsplatser kan även du som är 16 och 17 år arbeta)
• Du har som lägst svenska A på gymnasienivå och god förmåga att behärska svenska språket i så väl tal som skrift
• Du har god datorvana samt vana att hantera mobiltelefon, andra digitala verktyg och system
• Du som har slutfört eller påbörjat utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig prioriteras
Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande.
Övriga upplysningar:
Arbetstid/varaktighet: Tidsbegränsad
Lön: Individuell lönesättning
Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2023-03-31, rekryteringen kommer att ske utifrån verksamheternas behov av vikarier, både innan och under sommaren. Intervjuer kommer att ske löpande.
Körkort: B-körkort är ett krav inom vissa verksamheter
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.
Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.
Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Vi söker kreativa och engagerade människor som vill komma och arbeta på vår vackra ö inom:
• Äldreomsorg
• LSS-verksamhet (grupp- och servicebostäder samt daglig verksamhet)
• Socialpsykatri
Vi söker vikarier både innan och under sommaren till dag-,kväll-, helg- och nattarbete.
Som vikarie arbetar du på en eller flera enheter där du främst täcker upp vid frånvaro av ordinarie personal.
Som sommarvikarie kan du få en månadsanställning med schema om du kan arbeta minst 8 veckor sammanhängande under juni, juli aoch augusti. Det kan finnas möjlighet att arbeta som vikarie även innan och efter sommaren.
Dina arbetsuppgifter
Du som arbetar som vikarie kommer att erbjudas ett omväxlande, roligt och utvecklande arbete.
Arbetet består i att ersätta ordinarie personal vid frånvaro i olika arbetsgrupper.
Du arbetar med att stödja och hjälpa människor med olika funktionvariationer i sin vardag. Som medarbetare fokuserar du på att bevara och utveckla människors egna resurser.
Om dig
Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor, har social kompetens, är uppmärksam och tillmötesgående, tar egna initiativ och är ödmjuk.
Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och är självständig.
• Du har fyllt 18 år (på vissa arbetsplatser kan även du som är 16 och 17 år arbeta)
• Du har som lägst svenska A på gymnasienivå och god förmåga att behärska svenska språket i så väl tal som skrift
• Du har god datorvana samt vana att hantera mobiltelefon, andra digitala verktyg och system
• Du som har slutfört eller påbörjat utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig prioriteras
Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande.
Övriga upplysningar:
Arbetstid/varaktighet: Tidsbegränsad
Lön: Individuell lönesättning
Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2023-03-31, rekryteringen kommer att ske utifrån verksamheternas behov av vikarier, både innan och under sommaren. Intervjuer kommer att ske löpande.
Körkort: B-körkort är ett krav inom vissa verksamheter
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.