Du kan vara nyexaminerad eller erfaren, viktigast är ett intresse för att jobba med stroke och andra neurologiska sjukdomar/skador. Är du nyutexaminerad? Hos oss får du utvecklas och lära av duktiga kollegor! Vi erbjuder dig en trygg start i ditt arbetsliv genom en individanpassad introduktion med en utsedd mentor och stöd av erfarna kollegor.
Det här får du arbeta med
Som undersköterska på strokeenheten vårdar du patienten genom hela vårdkedjan, genom den akuta fasen vidare i rehabiliteringen. Arbetet på avdelningen utgår från tydliga rutiner som grundas i Socialstyrelsens Nationella riktlinjer för strokevård. Strokeenheten ingår i larmkedjan som kallas Rädda Hjärnan, vilket innebär att avdelningen tar emot patienter för propplösande behandling (trombolys).
Avdelning 41 består av två team, Strokeenheten och Neurorehab. Undersköterskorna hos oss värnar om patienternas trygghet och utför den basala omvårdnaden med ett rehabiliteringsfokus. På både Strokeenheten och Neurorehab arbetar vi i multiprofessionella team där undersköterska, sjuksköterska, läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator, logoped och rehabinstruktör ingår. Vi är engagerade team som arbetar med fokus på personcentrerad vård och implementerar ett rehabiliterande förhållningssätt i vardagen. Vi har en god sammanhållning och ett öppet klimat på avdelningen.
Neurorehab har Norrbottens högsta rehabiliteringsnivå och är kvalitetscertifierad enligt Carf. Här vårdas och rehabiliteras patienter med bland annat stroke, traumatisk hjärnskada och ryggmärgsskada.
Det här erbjuder vi dig
- Du får kompetensutveckling i form av Strokekompetensutbildning och Rehabkörkort - Självklart får du som nyanställd hos oss en mentor och en individuell introduktion efter behov - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/
Information om tjänsten
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"REGION NORRBOTTEN"},"datePosted":"2025-08-22","validThrough":"2025-10-03T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"REGION NORRBOTTEN"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Luleå","addressRegion":"Norrbotten","addressCountry":"SE"},"latitude":65.584816,"longitude":22.156702}}},{"@type":"ListItem","position":13,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Omvårdnadspersonal Lyckavägen särskilt boende","description":"
Vi ska nu förstärka vår verksamhet på Lyckavägens särskilda boende och rekrytera nya kollegor-kan du möjligtvis vara en av dem? Välkommen med din ansökan!\n\nHöjdpunkter med jobbet:\n\n\n• Att jobba med det som är viktigt på riktigt\n• Möjlighet att göra skillnad i människors vardag\n• Chans att jobba i ett professionellt team\n\nDina arbetsuppgifter\nVi söker omvårdnadspersonal till vårt särskilda boende Lyckavägen i Leksand. Du som är intresserad av att arbeta hos oss behöver vilja vara delaktig i utvecklingen och tillsammans forma vårt arbete utifrån gemensamma mål. Som omvårdnadspersonal jobbar du hos de äldre och hjälper dem utifrån deras individuella behov. Arbetsuppgifterna är bland annat att ge personlig omvårdnad och bidra till att de äldres tillvaro blir meningsfull och stimulerande. Vi arbetar i team tillsammans med omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, rehab-personal och enhetschef. I teamet ingår också kvalitetsledare samt måltids- och aktivitetssamordnare som aktivt arbetar med att utveckla och höja kvaliteten på våra särskilda boenden. \n\nI arbetsuppgifterna ingår även dokumentation och kontakt med närstående.\n\nTjänsterna vi ska tillsätta är på 80-100%, dag/kväll/helg.\n\nDin profil\n\n• Vi söker utbildade vårdbiträden och undersköterskor.\n• Arbetet kräver datorvana för dokumentation i IT system.\n• Goda svenska språkkunskaper både i tal och skrift är ett krav. \n• Du ska kunna få och behålla delegering att utföra hälso-och sjukvårdsuppgifter.\n• Det är meriterande med tidigare erfarenhet av vård- och omsorgsarbete.\n• Kunskap och erfarenhet av att arbeta med inriktning demens är meriterande. \n\nTeamet på Lyckavägen söker dig som har en helhetssyn då vi tillsammans vill skapa en gemensam riktning i hela vår verksamhet. Du behöver också ha en personlig mognad för att kunna stå stadigt i utmanande situationer. \n\nDu har en empatisk förmåga och kan sätta dig in i den äldres livssituation. I din roll träffar du både äldre och deras närstående samt kollegor och andra professioner. Detta innebär att du behöver kunna arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål. Arbetsdagen kan ibland bli annorlunda än planerat eftersom du arbetar med människor. I dessa situationer behåller du lugnet, balanserar olika krav och omprioterar dina arbetsuppgifter. Du är respektfull, öppen i dina möten och du har alltid den äldres bästa i fokus.\n\nDå arbetet som omvårdnadspersonal är fysiskt krävande är det viktigt att du har en god rörlighet och grundfysik. \n\nOm arbetsplatsen\nI en vacker miljö i byn Tibble, två kilometer utanför centrala Leksand, ligger kommunens särskilda boende Lyckavägen. Lyckavägen öppnade i december 2021 och består av fyra flyglar med modern standard samt flera ytor för social samvaro, såväl inom- som utomhus. Totalt finns det åtta små enheter, där det endast bor nio personer per enhet. På Lyckavägen finns två enheter med inriktning demens. \n\nPå boendet arbetar omvårdnadspersonal dygnet runt för att stödja de äldre. Arbetet utgår från individens fysiska, psykiska samt sociala behov med ett personcentrerat arbetssätt. \n\nVi erbjuder dig\nFör oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är:\n\nVi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för.\nVi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss.\nVi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt.\n\n\n\n\n\n\nVi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande.\n\n\n\n\n\n\n\nPå vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs \n\nFör dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se\n\nDin ansökan\nFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.\nLegitimation för att verifiera din identitet behöver uppvisas vid en eventuell intervju. Det är standard i alla våra rekryteringsprocesser.\n\nInnan anställning begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisen belastningsregister. Utdraget beställer du från Polisen (välj alternativet som heter Arbeta inom skola eller förskola)\n\nSista ansökningsdatum är 2025-09-07\n\nTillsättning sker efter överenskommelse.\n\nFölj oss också på sociala medier.\n\n \n\nVälkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Leksands kommun"},"datePosted":"2025-08-22","validThrough":"2025-09-20T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Leksands kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Leksand","addressRegion":"Dalarna","addressCountry":"SE"},"latitude":60.73031,"longitude":14.999892}}},{"@type":"ListItem","position":14,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Undersköterska till Lindgårdens äldreboende","description":"
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.\n\nKommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.\n\nSundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.\n\nLindgårdens äldreboende är en arbetsplats bestående av 7 avdelningar varav fem har demens inriktning och två med somatisk inriktning. Det finns även två korttids avdelningar. Boendet har 112 platser och är fördelade med 16 personer per avdelning. Du tar dig enkelt med buss till boendet som är beläget i Haga, Sundsvall. Den aktuella tjänsten är i huvudsak på somatisk avdelning och man arbetar dag, kväll och helg enligt schema.\n\nMålet med verksamheten är att ge en god och kvalitetssäkrad vård- och omsorg som utgår från individens behov och bygger på den nationella värdegrunden\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\n\t• Ge god omvårdnad och service till brukarna med god kvalité\n\t• Ansvar som kontaktman, vilket innebär att ha ett samordnande ansvar runt brukaren\n\t• Upprätta och följa upp genomförandeplanen i nära kommunikation med brukaren\n\t• Dokumentation enligt SoL och HsL\n\t• Utföra delegerade arbetsuppgifter enligt HsL\n\t• Riskbedömningar gentemot brukare och den egna arbetsmiljön\n\t• Delta i verksamhetens utveckling samt utveckla det egna arbetssättet\n\t• Aktivt ta ansvar för en eller flera ombudsroller\n\t• Handleda nyanställda och elever\n\t• Städ, tvätt, matlagning\n\t• Samarbeta med kollegor, chefer och tvärprofessionella team\n\nArbetstid: Tjänsten innebär schemalagd arbetstid med dag-, kvälls- och helgtjänstgöring.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig som är utbildad undersköterska och har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du har ett lugnt och tydligt sätt att kommunicera med brukare även i utmanande situationer.\n\nDu har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, och kan dokumentera korrekt samt ta del av skriftlig information. För att trivas och lyckas i rollen behöver du även kunna uppnå och behålla delegeringar enligt HSL.\n\nVi förväntar oss att du har grundläggande IT-kunskaper, är van vid att arbeta i verksamhetssystem och kan hantera e-post.\n\nsom person ser vi att du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du bidrar aktivt till gruppens utveckling och tar ansvar för både ditt eget och arbetslagets arbete. Som person är du trygg, stabil och har en god självinsikt.\n\n Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet!\n\nVälkommen med din ansökan.\r\n\nÖVRIGT\nÄr du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/\n\nI rekryteringen kommer vi att efterfråga referenser samt intyg på skyddad yrkestitel för undersköterska.\n\nInnan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/\n\nVi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.\n\nVi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.\n\nFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.\n\nÄr du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib\n\nVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Sundsvalls kommun","value":"C273702"},"datePosted":"2025-08-22","validThrough":"2025-09-21T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Sundsvalls kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Sundsvall","addressRegion":"Västernorrland","addressCountry":"SE"},"latitude":62.390812,"longitude":17.306927}}},{"@type":"ListItem","position":15,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Undersköterska till internmedicin, Danderyds sjukhus","description":"
Är du en undersköterska som värdesätter god arbetsmiljö där humor och arbetsglädje får ta plats? Under våren 2025 flyttade avdelning 76 till en helt ny och modern sjukhusbyggnad! Samtidigt växer vi och utökar från 12 till 20 vårdplatser, varav 4 övervakningsplatser.\r\n\r\nDet här är en fantastisk möjlighet att bli en del av vårt engagerade team och vara med och forma framtidens vård.\n\nÄr du nyfiken på att utvecklas tillsammans med oss? Välkommen att söka – vi ser fram emot att träffa dig!\n\n\n\n\nVårt anställningserbjudande\n\nVi erbjuder dig en bra introduktion, tydliga rutiner, kompetensutveckling och en god arbetsmiljö, men kanske det viktigaste av allt så erbjuder vi dig ett arbete med fantastiska kollegor.\n\nArbetet på avdelningen genomsyras av arbetsglädje, prestigelöshet, samarbete och flexibelt tänkande. Hos oss får och känner du att det går bra att fråga om allt. Oavsett yrkeskategori så hjälps vi åt och arbetar tillsammans på lösningar för att arbetet ska flyta på. Du får en individuellt anpassad inskolning. \n\nSom anställd på Danderyds sjukhus får du ersättning för sjukvård, ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år och tillgång till det välutrustade personalgymmet Lyftet för endast 540 kr per år. Du erbjuds personalparkering till förmånligt pris samt personalbostad vid behov. Vi har förmånliga ersättningar för dig som är föräldraledig. Utöver det finns pension, semester, företagshälsovård, försäkringar och löneväxling.\n\nAllt om dina förmåner\n\n\n\n\nOm tjänsten\n\nAvdelning 76 har en inriktning på allmän internmedicin och våra patienter har ett brett spektrum av internmedicinska diagnoser. Vårt mål är omhändertagande och vård av den akut sjuka patienten. Hos oss får du en möjlighet att vidareutveckla en bred kompetens inom internmedicin. Vi har direktintag från akuten dygnet runt samt övertag från de övriga verksamhetsområden inom sjukhuset vilket gör att du kommer möta och vårda patienter med såväl akuta som kroniska sjukdomstillstånd.\n\nVi arbetar teambaserat, lär av varandra och har ett gott samarbete mellan professioner där patientens bästa är vårt gemensamma mål.\n\n\n\n\nArbetsbeskrivning\n\nArbetet som undersköterska är ett omväxlande arbete som innebär kvalificerad vård och omvårdnad av patienter. Vi arbetar i team kring våra patienter där teamen består av läkare, sjuksköterska, undersköterska samt paramedicinare. Vi sätter därför stor vikt att du är lyhörd inför andras behov; du känner av, lyssnar in och förmedlar information tydligt och rakt. \n\nDina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar utöver basal omvårdnad regelbundna kontroll av vitalparametrar, nutritionsbehov, venös-och kapillärblodprovstagning, katetersättning, såromläggning, EKG-tagning, mobilisering mm. \n\n\n\n\nKvalifikationer\n\nUtbildad undersköterska i form av gymnasieskolans Vård- och omsorgsprogram 3 år (2500 poäng), Vård- och omsorgsprogrammet, Komvux, tre terminer (minimum 1350 poäng) alternativt annan likvärdig undersköterskeutbildning. Vid annan likvärdig utbildning inom kommunal vuxenutbildning eller äldre utbildningar till undersköterska görs en individuell bedömning. \nÖnskvärt med erfarenhet från akutsjukvård.\nGoda kunskaper i svenska i tal och skrift. \n\nDu behöver ett bevis från Socialstyrelsen, alternativt omfattas av övergångsbestämmelser för undersköterskor, för att kunna anställas med titeln undersköterska. I annat fall kan du komma att anställas inom yrkeskategorin sjukvårdsbiträde.\n\n\n\n\nPersonliga egenskaper\n\nVi söker dig som alltid sätter patienten först, tar ett stort ansvar för ditt eget arbete och vill vara med att utveckla vård och omvårdnad. Du har ett starkt engagemang, ser möjligheter och vill fortsätta utvecklas i din roll som sjuksköterska. Vi söker dig som sprider glädje och energi i teamet! Du är en positiv lagspelare som inspirerar och stöttar dina kollegor, har nära till skratt och ser humor som en del av en god arbetsmiljö.\n\n\n\n\nÖvrigt\n\nTillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas. \n\nDag, kväll-samt helgtjänstgöring.\nIntroduktion anpassad just för dig utifrån dina tidigare erfarenheter och individuella behov.\nPersonalförmåner i form av friskvård på 5000 kr/år, ersättning för sjukvård upp till högkostnadsskydd och tillgång till både inomhus- och utomhusgym på sjukhusområdet. \n\n\n\n\nAnsökan\n\nIntervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!\nAtt söka jobb i Region Stockholm\n\nVi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.\n\n\nVi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.\n\n\nVårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.\n\n\nRegion Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.\n\n\nhttps://www.regionstockholm.se/jobb
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"REGION STOCKHOLM","value":"2025/5158"},"datePosted":"2025-08-22","validThrough":"2025-09-14T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"REGION STOCKHOLM"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.329323,"longitude":18.06858}}},{"@type":"ListItem","position":16,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Jobba extra inom hemtjänsten","description":"
Home care hemtjänst är en privat hemtjänstutförare . Vi lovar dig som vårdtagare att få den bästa möjliga hemtjänsten där du får insatser utförda av kompetenta undersköterskor, vårdbiträden och alltid ett fåtal personer som du känner igen som utför insatserna.
Nu söker vi på Home Care Hemtjänst undersköterskor & vårdbiträden till vårt team i Jönköping. Vi söker dig med som är undersköterska eller som har erfarenhet av omvårdnadsarbete.
Stor vikt läggs vid bemötande, kommunikation, kontaktmannaskap och dokumentation i våra journalsystem. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Vi söker personal på deltid och timvikarier och sommararbetare. Vi är noggranna i valet av våra medarbetare då vi letar efter långsiktig personal och inte något tillfälligt. Känner du att detta skulle vara ett arbete för dig så tveka inte på att skicka in din ansökan till oss.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Tillgodose brukarnas individuella behov av omsorg, omvårdnad och service
Genomföra delegerade insatser som medicin givning.
Socialt stöd
Ledsagning - Följa med vårdtagaren till och från läkarbesök.
Serviceinsatser exempelvis förbereda måltider, disk, tvätt, städ och inköp
Dokumentera i våra journalsystem
Vi önskar inte få samtal från dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Skicka din ansökan till jobb@hcare.se eller gå in på vår hemsida för att skicka ditt cv där. www.hcare.se
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Home Care In Sweden AB"},"datePosted":"2025-08-22","validThrough":"2025-09-21T21:59:59.000Z","employmentType":"NEED_BASED_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Home Care In Sweden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"VÄSTRA STORGATAN 8","addressLocality":"Jönköping","addressRegion":"Jönköping","postalCode":"56148","addressCountry":"SE"},"latitude":57.76761983164858,"longitude":14.262773871156627}}},{"@type":"ListItem","position":17,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Vårdpersonal till privat hemtjänst","description":"
Home care hemtjänst är en privat hemtjänstutförare . Vi lovar dig som vårdtagare att få den bästa möjliga hemtjänsten där du får insatser utförda av kompetenta undersköterskor, vårdbiträden och alltid ett fåtal personer som du känner igen som utför insatserna.
Nu söker vi på Home Care Hemtjänst undersköterskor & vårdbiträden till vårt team i Jönköping. Vi söker dig med som är undersköterska eller som har erfarenhet av omvårdnadsarbete.
Stor vikt läggs vid bemötande, kommunikation, kontaktmannaskap och dokumentation i våra journalsystem. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Vi söker personal på deltid och timvikarier och sommararbetare. Vi är noggranna i valet av våra medarbetare då vi letar efter långsiktig personal och inte något tillfälligt. Känner du att detta skulle vara ett arbete för dig så tveka inte på att skicka in din ansökan till oss.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Tillgodose brukarnas individuella behov av omsorg, omvårdnad och service
Genomföra delegerade insatser som medicin givning.
Socialt stöd
Ledsagning - Följa med vårdtagaren till och från läkarbesök.
Serviceinsatser exempelvis förbereda måltider, disk, tvätt, städ och inköp
Dokumentera i våra journalsystem
Vi önskar inte få samtal från dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Skicka din ansökan till jobb@hcare.se eller gå in på vår hemsida för att skicka ditt cv där. www.hcare.se
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Home Care In Sweden AB"},"datePosted":"2025-08-22","validThrough":"2025-09-21T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Home Care In Sweden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"VÄSTRA STORGATAN 8","addressLocality":"Jönköping","addressRegion":"Jönköping","postalCode":"56148","addressCountry":"SE"},"latitude":57.76761983164858,"longitude":14.262773871156627}}},{"@type":"ListItem","position":18,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Timanställning: Undersköterska hemtjänst","description":"
Vi söker nu timanställda undersköterskor till vår enhet i Bandhagen. Start omgående.
Om jobbet
Sedvanliga arbetsuppgifter som omvårdnad- och serviceuppgifter inom hemtjänst ingår. Tjänsten avser dag-, kvälls- och helgarbete.
Krav
För att söka tjänsten behöver du uppfylla samtliga krav nedan:
Du behöver ha gått vårdbiträdesutbildning, omvårdnadsprogrammet eller ha likvärdig utbildning.
Du behöver ha B-körkort.
Du ska kunna tala och skriva svenska.
Du behöver goda kunskaper i matlagning och hushållssysslor som städning och klädvård.
Om dig
Utöver ovan söker vi dig som kan och vill se helhetsbilden utifrån kundens behov och perspektiv. Du är initiativtagande och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan arbeta lika bra på egen hand som i grupp. Du är en flexibel lagspelare som gärna ställer upp och hjälper kollegor.
Lön
Timlön.
Arbetsplats
Tjänsten utgår från vårt kontor på Harpsundsvägen 211, 124 59 Bandhagen
Vi begär utdrag från belastningsregistret från samtliga sökande.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Aariya Omsorgsgruppen AB"},"datePosted":"2025-08-22","validThrough":"2026-02-08T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Aariya Omsorgsgruppen AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.329323,"longitude":18.06858}}},{"@type":"ListItem","position":19,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Undersköterska till Lackarebäcks vård- och omsorgsboende","description":"
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!\n\n\nVård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård.\n\n\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nNu söker vi undersköterskor till Lackarebäcks Vård- och omsorgsboende. Mölndal stad kommer ta över driften av boendet 22 oktober efter att Attendo drivit verksamheten i drygt fyra år. \nLackarebäck har totalt 120 lägenheter, uppdelat på 3 verksamheter där två av verksamheterna är demensplatser. Övrig verksamhet är somatisk inriktning. \n\nVi erbjuder ett meningsfullt och omväxlande arbete där du gör positiv skillnad för brukarna. Som undersköterska hos oss blir du en del av en engagerad och kompetent arbetsgrupp som hjälps åt och stödjer varandra till utveckling. Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt den äldre. Du motiverar och stimulerar i vardagen utifrån varje individs förutsättningar, behov och önskemål.\n\nArbetet innebär att ge omsorg och vård genom att se till det friska hos varje person. Vi arbetar salutogent och alltid med brukarens behov i centrum. Vi vill att Lackarebäcks Vård- och omsorgsboende skall vara den bästa platsen att bo och åldras på och det innebär att vi lägger extra fokus på varje persons individuella behov, på aktiviteter och samvaro med våra brukare.\n\nI ditt uppdrag ingår att i samarbete med kollegor, förbättra, utveckla och driva verksamhetens arbete framåt. Du kommer att utföra vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation och i arbetet ingår även dokumentation enligt gällande lagstiftning. I uppdraget ingår även att vara kontaktpersonal för några av brukarna.\n\nDu har möjlighet att påverka din arbetstid utifrån verksamhetens behov genom schemaläggning i Time Care. All social dokumentation sker i Treserva. Vi arbetar utifrån den genomförandeplan som skapats i samråd med brukaren och dokumentation är en mycket viktig del i det dagliga arbetet. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg och du gör 37 timmars vecka (vid heltid). \n\nTjänster som planeras att tillsättas kommer vara både inom demens- och somatikavdelningar.\n\nVi arbetar över enhetsgränserna vilket innebär att du kan komma att få arbeta på annan enhet än där du blir placerad vid behov.\n\nSom tillsvidareanställd och visstidsanställd i Mölndals stad får du ersättning för motion och annan friskvård motsvarade 2000 kronor per år.\n\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nDu som söker tjänsten har följande:\n• Avslutad utbildning från Vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.\n• Erfarenhet av arbete som undersköterska med brukarkontakt.\n• Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift.\n• Goda datorkunskaper samt erfarenhet av social dokumentation.\n• Erfarenhet av läkemedelsutbildning (medicinsk delegation)\n\n\nVi ser det som meriterande om du har:\n• Erfarenhet av arbete som undersköterska inom äldreomsorgen där du har arbetat inom områden så som somatik, demens och/eller psykiatri. \n• Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande.\n\nVi ställer höga krav på god samarbetsförmåga eftersom du kommer ha nära kontakt med brukare, anhöriga, kollegor, och andra samarbetspartners. Vi vill att du har ett gott bemötande, en positiv människosyn och att du har brukarens behov i fokus. Du skapar goda relationer och bygger nätverk med personer som är viktiga för din yrkesroll. Du behöver kunna anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.\n\nStor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.\n\nLåter detta som ett jobb för dig? Skicka då in din ansökan redan idag!\n\r\n\nÖVRIGT\nInom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.\n\nVid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. \n\nI den här rekryteringsprocessen arbetar vi med löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag. \n\nBehöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.\n\nFöre erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.\n\nVi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.\n\nVi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Trygga Familjehem i Sverige AB Söker nu familjer/ ensamstående personer som vill vara med och hjälpa barn & ungdomar i åldern 0-20år. Vi söker både familjehem och jourhem,
Att vara jourhem eller familjehem.
Att vara familjehem är intressant, utmanande och framförallt belönande! Det handlar om att öppna dörrarna till sitt hem, sin familj, sin vardag och erbjuda trygghet, riktlinjer, regler och framförallt mycket glädje och hjärta samt en önskan att dela med sig av sitt liv.
Detta innebär givetvis en stor utmaning och förutsätter en tydlig ambition att lyckas. Denna ambition måste delas av samtliga medlemmar i familjen och en samsyn om vad uppdraget omfattar är av stor vikt. Det är givetvis så att alla påverkas av att en ny individ flyttar in och blir en del av familjen. OBS att även en ensamstående person kan vara jour- eller familjehem.
Det viktigaste är att ni har ett genuint intresse för att hjälpa ett barn/ ungdom till ett bättre liv. Ni måste också kunna samarbeta med samtliga aktörer runt det placerade barnet/ungdomen såsom skola, socialsekreterare, familjehemskonsulenter m.fl.
För att klara en placering krävs att man har lite extra av allt; av utrymme, av tid och av förmåga! Våra krav på er för att påbörja en familjehemsutredning är bland andra:
Att ni inte förekommer i polisens brott-och misstankeregister, försäkringskassans register avseende längre sjukperioder, kronofogdens register och sociala registret de senaste fem åren
Att det finns ett ledigt sovrum som kan erbjudas det placerade barnet, utan att någon i familjen gör avkall på sitt sovrum. Observera att gemensamma utrymmen inte räknas som sovrum.
Att ert boende är stadigvarande, det vill säga ni inte hyr i andra hand, är inneboende eller dylikt. Boendet är fullt möblerat och ombonat.
Att ni är fullt friska och arbetsföra
Att ni har stabil inkomst och försörjning
Att minst en av er har tid för möten med socialtjänst och oss familjehemskonsulenter
Att ni inte har några större kommande förändringar i livet, såsom flytt, längre resor, nya studier, graviditet eller dylikt
Att ni behärskar det svenska språket
Trygga Familjehem stödjer, handleder och utbildar
Som familjehem får ni Trygga Familjehems grundutbildning för familjehem. Syftet är att göra placeringen så bra som möjligt för den placerade och för familjehemmet. Våra konsulenter finns alltid nära till hands för fortlöpande handledning och utbildning till familjen under placeringens gång. Er familjehemskonsulent besöker er löpande, ni har ett nära samarbete i allt som rör den placerade, t ex genomförandeplaner och myndighetskontakter. Till er hjälp har ni dygnet-runt-stöd per telefon i vilken fråga det än kan vara. Trygga familjehems arbets- och förhållningssätt är att vara tillgängliga, bistå med stöd, hjälp, idéer och motivation!
God ekonomisk ersättning
Att öppna upp sitt hem för ett barn, ungdom eller ung vuxen handlar inte om pengar, utan om att man hjälper någon som behöver en trygg och stabil tillvaro. Men man ska ändå ha en solid ersättning för det arbete man gör.
Ersättningen betalas ut i två delar, dels en omkostnadsersättning på ca 5500kr/ mån som skall täcka mat, kläder, resor etc samt en arvodesdel för det arbete ni utför.
Arvodet varierar från 20.000 kr/mån och uppåt beroende på placeringens komplexitet.
Om Trygga Familjehem
Trygga Familjehem erbjuder konsulentstödda jour och familjehemsplaceringar. Samtliga familjehemskonsultenter har egen erfarenhet av att vara jour - och familjehem, något som vi på Tryggafamiljehem i Sverige AB värderar högt.
Är du intresserad av att bli jourhem eller familjehem?Rekrytering sker löpande.
Klicka in på vår hemsida för mer information och Ansökan! Eller mejla oss på info@tryggafamiljehem.se
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Trygga familjehem i Sverige AB"},"datePosted":"2025-08-22","validThrough":"2025-09-21T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Trygga familjehem i Sverige AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Uppsala","addressRegion":"Uppsala","postalCode":"75320","addressCountry":"SE"},"latitude":59.85861035329107,"longitude":17.641048437756385}}}]}]}