➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. I Västra Frölunda arbetar du i vår toppmoderna butik som slog upp sina nyrenoverade lokaler i januari 2024. Med ett tydligt fokus på ögonhälsa kombinerat med den senaste utrustningen samt ett utökat utbud av exklusiva märkesbågar och produkter kommer vi nu kunna erbjuda en ännu bättre service- och kundupplevelse.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Sara Fornstedt på 070-271 49 51.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Synoptik Sweden AB"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-06-11T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Optiker/Optometrist","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Synoptik Sweden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Göteborg","addressRegion":"Västra Götaland","addressCountry":"SE"},"latitude":57.70887,"longitude":11.97456}}},{"@type":"ListItem","position":4,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut Till Apotek Hjärtat, Galleria Mirum Plan 2, Norrköping","description":"
Beskrivning av jobb
Farmaceut Till Apotek Hjärtat, NorrköpingGalleria Mirum Plan 2
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat!
Om jobbet som farmaceut på Hjärtat
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång.
På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här.
Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar
Vi söker en engagerad farmaceut till vårt team, vi är 5 fantastiska medarbetare.
Vi på apotek Hjärtat Hagebygatan erbjuder högkvalitativ service och rådgivning till våra kunder.
Vi arbetar för att förbättra hälsan i vårt samhälle och letar nu efter en passionerad farmaceut som vill vara med på resa.
Våra kunder är till stor del stamkunder, de som bor i närområdet eller bara har ett litet ärende i närheten. Du tar dig enkelt till apoteket med både bil och kollektivtrafik. Dessutom finns gratis parkering för personal. Vi erbjuder dig spännande kundmöten i en mångkulturell miljö.
Vi har öppet vardagar 10-20, lördagar och söndagar 10-18
Vi erbjuder
- En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till professionell utveckling.
- Regelbunden vidareutbildning och det finns möjlighet till LMA.
- Ett engagerat och stöttande team där vi värdesätter arbetsglädje och samarbete
För mig som chef, är det viktigt att du är glad, flexibel, engagerad i varje kund och gillar att arbeta i team! Du är en nyfiken person och är beredd att ta på dig ansvarsroller och vill växa i din roll. Vi söker dig med stort kundfokus som kan arbeta självständigt och tycker att det är roligt med varierande arbetsuppgifter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen:
Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat
Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov
Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen
Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här.
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 2025-05-30
Kontaktperson: Samer Jehjah
Tel: +46760162348
Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotek Hjärtat AB"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-05-30T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","educationRequirements":"Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Hälso- och sjukvård","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotek Hjärtat AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Norrköping","addressRegion":"Östergötland","postalCode":"60359","addressCountry":"SE"},"latitude":58.57330917953016,"longitude":16.211232559934334}}},{"@type":"ListItem","position":5,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut med läkemedelsansvar till Apotek Hjärtat Vinslöv","description":"
Farmaceut med läkemedelsansvar till Apotek Hjärtat i Vinslöv
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat!
Om jobbet som farmaceut på Hjärtat
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång.
På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här.
Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar
Välkommen till vårt fina apotek centralt i Vinslöv. Apoteket ligger bredvid torget nära till tågstationen. Bra pendlingsmöjligheter finns med såväl tåg som bil. Vårt apotek är ett bostadsnära apotek, vi har många trogna stammisar som vi värnar om. Vinslöv är en levande by med många butiker, vårdcentral, tandläkare, bank, värdshus, café, ja allt man kan tänkas behöva.
Vi som jobbar på apoteket är ett litet glatt gäng bestående av två farmaceuter och en apotekstekniker.
För mig som apotekschef är det viktigt att du är kundfokuserad och alltid strävar efter att överträffa våra kunders förväntningar. Du bör ha en stark servicekänsla och ett genuint intresse av att hjälpa kunderna på bästa sätt, samtidigt som du tillsammans med ditt team jobbar mot att nå apotekets
resultat och mål. Du ska kunna jobba både självständigt och som en del av vårt sammansvetsade team. Vårt mål är att vara kundernas självklara val av apotek, genom att ge personlig service och alltid ge det där lilla extra. Vi har många lojala stamkunder som uppskattar den höga servicenivån vi erbjuder.
Vi har även gott samarbete i regionen och ibland ingår det i tjänsten att du lånas ut för att hjälpa till på våra andra apotek i området.
Vi har öppet på vardagar 9-18 med lunchstängt 12:30-13:15, stängt på lördagar och söndagar samt storhelger.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller deltid, enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen:
Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat
Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov
Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen
Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här!
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 2025-06-30
Kontaktperson: Annie Gustafsson
Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotek Hjärtat AB"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-06-30T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","educationRequirements":"Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Hälso- och sjukvård","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotek Hjärtat AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Hässleholm","addressRegion":"Skåne","postalCode":"28831","addressCountry":"SE"},"latitude":56.09833224053703,"longitude":13.927246435440727}}},{"@type":"ListItem","position":6,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Apotek Hjärtat Universitetssjukhuset Norra entrén Linköping","description":"
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat!
Om jobbet som farmaceut på Hjärtat
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång.
På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här.
Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar
På Universitetssjukhuset Linköping har vi två Apotek Hjärtat, ett vid norra entrén och ett vid södra entrén och även om man är anställd på det ena så arbetar vi som ett team tillsammans och då blir vi 18 medarbetare med dig.
På vårt pulserande apotek är våra kunder allt ifrån familjer och pensionärer som bor i vår närhet, patienter som varit inlagda eller sökt akut sjukvård men även såklart personal då Universitetssjukhuset är en av Linköping största arbetsplats.
Här kommer du att mötas av varierande expeditioner och kundmöten då vi hanterar väldigt mycket nya läkemedel, licenser och APL-beställningar vilket är utvecklande, lärorikt och positivt utmanande .
För mig som chef är det viktigt med teamkänsla, gemenskap och att ha roligt tillsammans på jobbet. Det är viktigt att vi alltid har viljan att försöka skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, att våra kunder känner sig omhändertagna och välkomnade.
Vi söker en flexibel och driven kollega som uppskattar den farmaceutiska utmaningen. Efter överenskommelse finns här också en möjlighet till rollen som biträdande apotekschef på Universitetssjukhuset Norra entrén.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Hel- eller deltid kan diskuteras.
Vi har öppet 08:00-19:30 på vardagar samt 10:00-18:00 på helger.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen:
Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat
Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov
Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen
Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här!
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 250608
Kontaktperson: Emelie Bremer 070 - 292 62 86
emelie.bremer@apotekhjartat.se
Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotek Hjärtat AB"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-06-08T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","educationRequirements":"Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Hälso- och sjukvård","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotek Hjärtat AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Linköping","addressRegion":"Östergötland","postalCode":"58185","addressCountry":"SE"},"latitude":58.39837365661086,"longitude":15.63180024830819}}},{"@type":"ListItem","position":7,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Apotek Hjärtat S:t Görans sjukhus, Stockholm","description":"
Farmaceuttill Apotek Hjärtat S:t Görans sjukhus, Stockholm
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat!
Om jobbet som farmaceut på Hjärtat
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång.
På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här.
Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar
Välkommen till vårt härliga professionella team på Apotek Hjärtat S:t Görans sjukhus. Här präglas arbetsdagen av fart och fläkt då S:t Görans är ett av Sveriges allra största akutsjukhus. Sedan ett tag tillbaka har sjukhuset även en nyöppnad BB avdelning.
Apoteket ligger vid huvudentrén på S:t Görans sjukhus i Stadshagen/Fridhemsplan i Stockholm. Hit tar du dig lättast med tunnelbana (4 minuters restid från T-Centralen)
För mig som chef, är det viktigt att du är en engagerad lagspelare som brinner för att hjälpa apotekets kunder. Det finns mycket vi som farmaceuter kan bidra med i form av råd och omsorg. Vi är 7 anställda som tillsammans arbetar gränslöst mellan recept och egenvård. Apoteket har ett nära samarbeta med vårdpersonalen på sjukhuset. Här på S:t Göran kan man lära sig något nytt varje dag från sina kunder och kollegor. Kunder är till största delen sjukhusets patienter men även vårdpersonal och de boende på Kungsholmen
Vi har öppet 8 - 18 på vardagar, 11 - 15på lördagar och på söndagar och röda dagar har apoteket stängt.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen:
Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat
Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov
Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen
Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här!
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 2025-05-30
Kontaktperson: Lena Knobel
Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotek Hjärtat AB"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-05-30T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","educationRequirements":"Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Hälso- och sjukvård","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotek Hjärtat AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"11281","addressCountry":"SE"},"latitude":59.33099011443293,"longitude":18.02704451604158}}},{"@type":"ListItem","position":8,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Legitimerad optiker till Halmstad, Hallarna","description":"
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Hallarna i Halmstad! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!
På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag.
Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig:
➜ Möjlighet att kombinera synundersökningar i butik med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Sara Fornstedt på 070-271 49 51.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Synoptik Sweden AB"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-05-07T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Synoptik Sweden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Halmstad","addressRegion":"Halland","addressCountry":"SE"},"latitude":56.690834,"longitude":12.82}}},{"@type":"ListItem","position":9,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Psykolog","description":"
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.\n\nInom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.\n\nKommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.\n\nVår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.\n\nSkolfam är en arbetsmodell som riktar sig till familjehemsplacerade barn för att stärka deras skolresultat. Grunden i Skolfam är psykolog och specialpedagog som jobbar i team tillsammans med barnsekreterare och familjehemssekreterare.\n\nArbetsmodellen Skolfam är manualbaserad och förebyggande i syfte att stärka skolresultaten för barn familjehem. Insatsen är ett komplement till skolans ordinarie elevhälsa och socialtjänstens familjehemsvård och drivs i samverkan mellan barn och utbildning och socialtjänsten.\n\nIdag finns 38 Skolfamteam i 20 av Sveriges kommuner. Stiftelsen Allmänna Barnhuset samordnar Skolfam nationellt. Regionala och nationella nätverk träffas regelbundet.\n\nVikariatet är fördelat 50% Skolfam och 50% skolpsykolog.\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom psykolog i Skolfam ingår du i ett team med specialpedagog och barn- och familjehemssekreterare, där ni arbetar utifrån Skolfams manual. Arbetet börjar med kartläggning av barnets utveckling, där psykologen genomför kognitiv testning och observationer, medan specialpedagogen gör en pedagogisk kartläggning. Tillsammans utformar ni insatser för skolan, och arbetet följs upp i tvärprofessionella möten. Skolfamplaner skapas för varje barn och följs upp regelbundet. Teamet ger stöd till skol- och familjehemspersonal för att hjälpa barnen i deras skolutveckling. Insatsen kan pågå från förskoleklass till grundskolans slut. Samverkan med andra instanser kan vara aktuellt vid behov.\n\nTeamet är placerat inom socialtjänsten, men psykologen tillhör Lärande och Hälsa. En del av tjänsten innebär också arbete utanför Skolfam, som konsultation till socialsekreterare och stöd till familjehem.\n\nSom skolpsykolog ansvarar du för psykologiska uppgifter inom kommunens skolor, som utredningar, samtal och handledning, samt bidrar till organisationsutveckling. Du arbetar hälsofrämjande och förebyggande på individ-, grupp- och organisationsnivå och deltar aktivt i elevhälsoteamens möten.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig som är legitimerad psykolog med goda kunskaper om utvecklingspsykologi och pedagogisk psykologi. Utöver efterfrågad utbildning söker vi dig som har god vana att använda psykologiska tester och har god förmåga att tolka, sammanfatta och kommunicera resultat både skriftligt och muntligt.\n\nErfarenhet av arbete inom skolans område samt att ha arbetat med konsultation och handledning är meriterande.\n\nArbetet i Skolfam kräver goda samarbetsrelationer. I dina professionella relationer är det viktigt att du är lyhörd och att du ser nyttan med tvärprofessionellt kunskaps- och erfarenhetsutbyte. I möten är ditt förhållningssätt lösningsorienterat och positivt, men du kan också utmana dina samarbetspartners för att främja utveckling. Arbetet i Skolfam kräver samordning och självständigt arbete. Det är därför viktigt att du kan ta egna initiativ, planera och prioritera dina insatser. I Skolfams arbete bidrar du i planering och utförande av åtgärdande insatser. Samtidigt är arbetet förbyggande, vilket kräver tålamod och det är viktigt att du trivs med att arbeta mot långsiktiga mål.\n\nBarnen i Skolfam är placerade i olika kommuner, vilket innebär resande i tjänsten. Därför behöver du ha B-körkort.\n\nVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.\n\nVid begäran skall psykologlegitimation för tjänsten lämnas in.\n\nVälkommen med din ansökan.\r\n\nÖVRIGT\nÄr du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/\n\nVid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.\n\nDen som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.\n\nTjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.\n\nVi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.\n\nI Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.\n\nFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.\n\nÄr du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib\n\nVarmt välkommen med din ansökan!\n\nVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Sundsvalls kommun","value":"C247379"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-05-11T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Sundsvalls kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Sundsvall","addressRegion":"Västernorrland","addressCountry":"SE"},"latitude":62.390812,"longitude":17.306927}}},{"@type":"ListItem","position":10,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Kronans Apotek i Skövde","description":"
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 \n\nDin roll som farmaceut för Kronans Apotek SkövdeVi söker nu en driven och engagerad farmaceut till vårt Kronans Apotek i Skövde! Apoteket är beläget vid ICA Kvantum, Skövde Tandhälsa och Puls Gym samt några äldreboenden kring oss. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 3 farmaceuter samt 1 egenvårspersonal som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass! Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. Såhär beskriver apotekschef Soufyan teamet i Skövde: \"Vi är ett starkt Team som alltid jobbar för att kunderna ska få den bästa kundupplevelsen, vi hjälps åt och stöttar varandra för att skapa bra trivsel på arbetsplatsen!\" \n\nI rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter:\n\n\n - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass.\n\n - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor.\n\nApoteket är öppet mellan 09-18 på vardagar samt 10-14 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Soufyan Haj Kadour! Önskad start omgående eller enligt överenskommelse. Det finns även möjlighet att jobba 60% i Skövde och 40% på någon av våra andra Kronans apotek i Skaraborg (med extra bra arvode) 🌟 \r\nVi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. \n\nDin ansökan \nOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. \n\nI slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. \n\nHar du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Soufyan på tel. 072-050 31 16.\n\nVarmt välkommen med din ansökan! \n\nKärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila gunilla.andersson@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se. \n\nSå vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!\n\nVi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!\n\nVi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter!
Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå.
Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen.
Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa!
Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online.
Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende
Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!
Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Synsam Group Sweden AB"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-06-07T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Optiker/Optometrist","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Synsam Group Sweden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.329323,"longitude":18.06858}}},{"@type":"ListItem","position":12,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"vik. Skolpsykolog centrala elevhälsan","description":"
Verksamhetsbeskrivning
Som medarbetare vid Centrala elevhälsan är du del i ett tvärprofessionellt verksamhetsområde där medicinska, psykologiska, psykosociala och specialpedagogiska insatser ingår. Du är en del av skolans lärandeuppdrag och det samlade arbetet för en god hälsa hos barn/elever. Vi arbetar främst förebyggande och främjande genom insatser på både organisations, grupp och individnivå. Elevhälsan ska stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål och undanröja hinder för lärande samt aktivt verka för lika rättigheter och möjligheter.
Arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra den Centrala elevhälsan i kommunen. Dina kollegor på Centrala elevhälsan består av ytterligare en psykolog, kuratorer, skolsköterskor, skolläkare, specialpedagoger och administratör. Ett nära och utvecklande samarbete inom den centrala elevhälsan är en viktig och grundläggande del i arbetet. Lika viktigt är en nära samverkan med rektorer samt skolornas medarbetare. Du är underställd elevhälsans verksamhetschef.
Arbetet som skolpsykolog är varierande och innebär bl.a. handledning, konsultation, fortbildningsinsatser, krisarbete, utredning för mottagande i anpassad grundskola samt stöd till elever, föräldrar, arbetslag och lärare. Vidare samverkar du med socialtjänst och externa aktörer som BUP och habilitering. Du ges goda möjligheter att påverka och utveckla arbetets/uppdragets innehåll i samverkan med vår psykolog. Som skolpsykolog behöver du kunna ta ett stort eget ansvar över arbetsuppgifter och planering vilka behöver anpassas till våra skolors olika behov för en ökad likvärdighet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad psykolog. Tidigare erfarenheter av elevhälsa och erfarenhet eller praktik inom skola är meriterande. Vi önskar att du har bred kompetens och en god förmåga att ta dig an utmanande arbetsuppgifter på ett flexibelt och kreativt sätt. Samarbetsförmåga och att leda i process är viktiga egenskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort och egen bil krävs i tjänsten.
Vid anställning – kommer vi att behöva ett utdrag från polisens belastningsregister.
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.
Övrigt
Till din ansökan vill vi ha med ett CV och personligt brev. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Bifoga legitimation till din ansökan. Intervjuer kan komma att ske löpande.
Gällivare kommun erbjuder dig:
\t
Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret
\t
Friskvårdstimme
\t
Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng
\t
Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening)
Arbetstid/Varaktighet
Vikariat 100 % från 11/8 2025- 30/6 2026 eller enligt överenskommelse. Det är en semesteranställning med flextidsavtal.
Lön
Du kommer att ha månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk.
Tillträde / Ansökan
Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdagen: 2025-04-30
Upplysningar
Mats Johansson Rantavaara, verksamhetschef, Tel: 0970-818 177
Lina Aittamaa, psykolog på elevhälsan, Tel: 0970-818 889
Fackliga företrädare
Psykologförbundet
Varmt välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Gällivare kommun"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-05-04T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Skolpsykolog","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Gällivare kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Gällivare","addressRegion":"Norrbotten","addressCountry":"SE"},"latitude":67.1379,"longitude":20.65936}}},{"@type":"ListItem","position":13,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Fysioterapeut/Sjukgymnast till Ronneby Rehabiliteringscenter","description":"
Om oss\nVi har en en medarbetare som har valt att gå vidare mot nya äventyr efter sommaren och vi söker nu en ersättare till Ronneby Rehabiliteringscenter.\r\n\r\nHär kommer du jobba tillsammans med andra fysioterapeuter, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, samtalsteam samt övriga professioner som jobbar på vårdcentralen. Vi är ett glatt gäng i blandade åldrar. Ronneby Rehabiliteringscenters lokaler ligger i de centrala delarna av Ronneby, i samma byggnad som Ronneby Vårdcentral. Det är gångavstånd till grönområde och centralstation. \n\nVi erbjuder dig ett stimulerande och betydelsefullt arbete med många personliga möten och stort eget ansvar. Hos oss har du förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag och möjlighet till flexibel arbetstid samt gratis tillgång till Regionens gym.\n\nRegion Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.\n\nPrimärvården omfattar Region Blekinges vårdcentraler, ungdomsmottagningar och sårcentrum. Blekingebor som blir sjuka vänder sig direkt till vårdcentralerna och får tillgång till hälso- och sjukvård som inte kräver sjukhusresurser. Vården ges i länets samtliga städer och på flera mindre orter. Vårt mål är att vara en modern öppenvård där lagarbete och patienternas behov står i centrum. \n\nVarmt välkommen med din ansökan!\n\nOm jobbet\nDina huvudsakliga arbetsuppgifter är självständigt patientarbete med variation av individuella bedömningar och behandlingar och gruppbehandling, tex artrosskola.\n\nVi är första instans vid bedömningar av led- och muskelrelaterade besvär. Vanliga arbetsområden är postoperativa tillstånd inom ortopedi, artros, muskuloskeletala smärttillstånd, psykisk hälsa och neurologi. Du har möjlighet att träffa dina patienter fysiskt eller digitalt utifrån behov.\n\nVi har ett samarbete med Ronneby Vårdcentral, Kallinge Vårdcentral och Bräkne- Hoby filialläkarmottagning men även med andra aktörer inom Region Blekinge.\n\nOm dig\nDu ska vara utbildad och legitimerad sjukgymnast/fysioterapeut. Vi tar gärna emot nyexaminerade kollegor som vill arbeta i primärvården och vi har mentorskap för dig som är ny. \nArbetet kräver att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är flexibel och att du vill vara med och utveckla verksamheten.\n\nIntervjuer kommer ske löpande så tveka inte med att lämna in en ansökan!\n\nVi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetsuppgifterna.\nRegion Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). \n \n\nOm Region Blekinge\nI Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa.\n\n\nRegion Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör.\n\n\nNu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt!\n\n\nVarmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.\n\n\nhttps://regionblekinge.se/
Vill du vara med och leda samt utveckla ett HVB för unga vuxna med trauma och skadligt bruk? Vi söker nu en engagerad och erfaren legitimerad psykolog som också vill axla rollen som föreståndare på Villa Hilleröd – ett HVB för unga män och kvinnor i åldern 18–28 år.
Om oss
Villa Hilleröd är en del av Västerbos vårdkedja och erbjuder kvalificerad behandling för unga vuxna med samsjuklighet, trauma och skadligt bruk. Vi arbetar med evidensbaserade metoder som MI, DBT, återfallsprevention och traumafokuserad behandling, i en trygg och vacker miljö. Hos oss står relationsskapande, helhetssyn och individens utveckling i fokus.
Om tjänsten
Det här är en unik, varierad roll där du arbetar 50 % som legitimerad psykolog och 50 % som föreståndare. Du kommer att vara en del av ett engagerat team och ha stora möjligheter att påverka verksamhetens utveckling.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
Som legitimerad psykolog:
Individuella samtal och behandling
Psykologiska bedömningar och kartläggningar
Intern handledning och metodstöd till behandlingspersonalen
Deltagande i vårdkonferenser och samverkan med externa aktörer
Som föreståndare:
Leda och utveckla verksamheten utifrån gällande lagar och riktlinjer
Personalansvar och arbetsmiljöarbete
Ansvara för kvalitet, dokumentation och samverkan med uppdragsgivare
Delta i Västerbos ledningsgrupp och vara en del av vårt långsiktiga förändringsarbete
Vi söker dig som:
Är legitimerad psykolog med några års erfarenhet
Har erfarenhet av arbete med målgruppen unga vuxna, beroendeproblematik och trauma
Är trygg i en ledarroll och har god organisatorisk förmåga
Har gärna erfarenhet av föreståndarskap inom HVB (ej krav men meriterande)
Är prestigelös, lyhörd och relationsskapande
Vi erbjuder:
En spännande och varierad roll med både kliniskt och strategiskt ansvar
Arbete i en professionell vårdkedja med tvärprofessionellt stöd
Goda utvecklingsmöjligheter inom Västerbo
Fortbildning, handledning och ett varmt kollegialt klimat
Tjänsten är en heltidstjänst (50 % psykolog, 50 % föreståndare) med tillträde enligt överenskommelse. Placering: Villa Hilleröd, centrala Malmö.
Välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Hilleröd Vård & Omsorg AB","value":"Föreståndare/ Psykolog"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-05-07T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","educationRequirements":"Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Socialt arbete och omsorg","experienceRequirements":"Psykolog","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Hilleröd Vård & Omsorg AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Malmö","addressRegion":"Skåne","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":15,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Duktig tandhygienist sökes!","description":"
Om oss
Vi är en nyrenoverad och trivsam klinik mitt i centrala Nyköping som nu söker ett nytt tillskott. Är du en glad, pigg och duktig tandhygienist som vill vara en del av vårt team? Din insats kommer vara mycket betydelsefull för oss och patienterna. Vi bedriver allmäntandvård och specialisttandvård inom kirurgi och implantologi. Vi behandlar endast vuxna patienter och ser det som ett plus om du har erfarenhet av det.
Om dig
Vi söker dig med några års erfarenhet som tandhygienist och som trivs med din yrkesroll och har vana att hjälpa parodpatienter samt behandla kariessjukdomen. Vi arbetar mycket tätt i teamen, därför är din kommunikativa förmåga av central vikt. Vi ser att du visar framfötterna, är självgående, har ett stort driv och en helhetssyn samt gillar att vara problemlösare. Din sociala kompetens väger tungt och vi ser gärna din vilja till att påverka.
Arbetsuppgifter
Ett övervägande kliniskt arbete med patienter där du kommer att arbeta självständigt, men också i team. Du ska självständigt kunna undersöka, identifiera, bedöma och planera vård för en förbättrad munhälsa. Uppföljningar och stödbehandlingar av parodpatienter är en stor del av den kliniska verksamheten. Vi erbjuder hälsofrämjande och förebyggande tandvård för våra vuxna patienter och kallar kontinuerligt efter behov. Vi värdesätter hög arbetsmoral, trygghet och delaktighet och strävar efter god kvalitet på den vården som utförs.
Anställningsform
· Deltid eller heltid, individuell överenskommelse
· Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Kvalifikationer
· Leg. Tandhygienist med erfarenhet
· Professionellt och ansvarsfullt bemötande till patienter och kollegor
· Förtroendeingivande, hög servicenivå, flexibilitet
· God kommunikativ förmåga i svenska både tal & skrift
· Erfarenhet inom Frenda journalsystem och Frenda röntgen är meriterande
· Goda kunskaper inom all typ av röntgentagning inkl panorama
Vi erbjuder
· Friskvårdsbidrag
· Kompetensutvecklingsmöjligheter
· Fast månadslön (ind. Lönesättning) samt tjänstepension
· Flexibelt schema, arbetstider mellan 7-19.30, möjlighet till helgarbete
Ansökan
Ansök senast 1/5-2025. Intervjuer/urvalsarbete sker löpande.
Ansökningar innehållande CV+ personligt brev tas emot via mail: info@tandlakarhusetnykoping.se
Märk ansökan med ”Tandhygienistansökan”.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Tandläkarhuset Nyköping AB","value":"Tandhygienistansökan"},"datePosted":"2025-04-07","validThrough":"2025-05-06T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Tandhygienist","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Tandläkarhuset Nyköping AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Östra Storgatan 29","addressLocality":"Nyköping","addressRegion":"Sörmland","postalCode":"61134","addressCountry":"SE"},"latitude":58.755248678745104,"longitude":17.017841702583965}}},{"@type":"ListItem","position":16,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Timanställd farmaceut till DOZ Apotek i Kalmar","description":"
DOZ Apotek i Kalmar söker en serviceinriktad farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som farmaceut på timme hos oss redan idag!
Här erbjuds du en anställning på timme, kanske är du pensionerad farmaceut men vill jobba lite extra med det bästa gänget? Eller funkar en timanställning bättre för dig helt enkelt. Oavsett anledning, hör av dig! Du har självklart tillgång till alla våra förmåner som timanställd.
Arbetsuppgifter
I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning.
Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav.
Personliga egenskaper
Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team.
Vi erbjuder
Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera!
Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern.
Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum.
Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Leen, 0766973434.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"The We Select Company AB"},"datePosted":"2025-04-06","validThrough":"2025-05-31T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"The We Select Company AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Verkstadsgatan 6 D","addressLocality":"Kalmar","addressRegion":"Kalmar","postalCode":"39239","addressCountry":"SE"},"latitude":56.670028758601,"longitude":16.337793781611715}}},{"@type":"ListItem","position":17,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Timanställd Farmaceut till DOZ Apotek Eskilstuna","description":"
DOZ Apotek i Eskilstuna söker en serviceinriktad farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som timanställd farmaceut hos oss redan idag!
Arbetsuppgifter
I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning.
Apotekets öppettider är: måndag-fredag 09-19, lördag 10-16 och söndag 12-16
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav.
Personliga egenskaper
Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team.
Vi erbjuder
Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera!
Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern.
Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum.
Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Vana Matti , 070 316 13 59.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"The We Select Company AB"},"datePosted":"2025-04-06","validThrough":"2025-05-17T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"The We Select Company AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Kungsgatan 6","addressLocality":"Eskilstuna","addressRegion":"Sörmland","postalCode":"63219","addressCountry":"SE"},"latitude":59.36991149580571,"longitude":16.516055358059344}}},{"@type":"ListItem","position":18,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till DOZ Apotek i Tidaholm","description":"
DOZ Apotek i Tidaholm söker en serviceinriktad farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som farmaceut hos oss redan idag och börja jobba med ett otroligt härligt gäng!
Arbetsuppgifter
I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning.
Tjänsten är tillsvidare på del- eller heltid med 6 månaders provanställning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav.
Personliga egenskaper
Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team.
Vi erbjuder
Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera!
Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern.
Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum.
Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Rabab, 0762393193.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"The We Select Company AB"},"datePosted":"2025-04-06","validThrough":"2025-05-31T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"The We Select Company AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Västra Drottningvägen 11","addressLocality":"Tidaholm","addressRegion":"Västra Götaland","postalCode":"52230","addressCountry":"SE"},"latitude":58.17815834122824,"longitude":13.956155597237421}}},{"@type":"ListItem","position":19,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Arbetsterapeuter för sommarvikariat","description":"
Vill du vara med och göra skillnad för våra medborgare i sommar? Värdesätter du en arbetsplats som kan erbjuda dig ett fritt och omväxlande arbete? Då är det dig vi söker. Vi ser fram emot din ansökan!\n\nOm arbetsplatsen\nPå vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.\n\nVi söker arbetsterapeuter för sommarvikariat till våra verksamheter på vårdboende, i hemsjukvården och på korttidsenheten. \n\nArbetsuppgifter\nSom arbetsterapeut har du det övergripande rehabiliteringsansvaret tillsammans med fysioterapeut. Du ansvarar specifikt för P-ADL och I-ADL genom bedömning, träning, utvärdering och uppföljning samt utprovning och uppföljning av tekniska hjälpmedel utifrån arbetsterapeutens förskrivningsrätt. Vi arbetar med kvalitetsregister som exempelvis Senior Alert och BPSD.\n\nI arbetet ingår även att informera, instruera och handleda personal och kunder med avseende på de rehabiliterande, förebyggande insatserna.\n\nArbetstiderna är förlagda på vardagar, dagtid, i samtliga verksamheter.\n\nVad vi erbjuder\n\nVi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 250 kronor per arbetad månad.\n\nKvalifikationer\nVi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och möter varje individ utifrån individens behov och önskemål. Du ska vara trygg i dig själv, ha ett rehabiliterande synsätt och vara bekväm med att arbeta självständigt och att handleda andra. \n\nDu är en lösningsfokuserad person som är van vid att prioritera i dina arbetsuppgifter. Du har ett gott bemötande, bidrar till en god arbetsmiljö och har lätt för att samarbeta.\n\nFör att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du\n\n\n• vara legitimerad arbetsterapeut\n\n\n• ha goda kunskaper inom aktuell lagstiftning, exempelvis HSL och SoL\n\n\n• ha goda datorkunskaper och dokumentationsvana\n\n\n• ha B-körkort.\n\nVi värdesätter personlig lämplighet högt och letar efter dig som lägger stor vikt vid att möta varje individ utifrån dess behov och önskemål på ett professionellt sätt.\n\nAtt jobba i Helsingborgs stad\nVill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.\n\nHär kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/\n\nÖvrig information\nLöpande urval sker. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.\n\nSista ansökningsdag: 2025-05-30\n\nAnställningsform: Visstidsanställning, sommarvikariat\n\nOmfattning: Heltid\n\nTillträdesdatum: 2025-06-01\n\nVaraktighet: 2025-08-29\n\nAntal tjänster: 3\n\n\nHelsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. \n\nInnan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/\n\nInnan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.\n\nTjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.\n\nDu som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. \n\nFackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Helsingborgs kommun"},"datePosted":"2025-04-04","validThrough":"2025-05-30T21:59:59.000Z","employmentType":"SEASONAL_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Arbetsterapeut","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Helsingborgs kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Helsingborg","addressRegion":"Skåne","addressCountry":"SE"},"latitude":56.046467,"longitude":12.694512}}},{"@type":"ListItem","position":20,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Leg. Audionom till AudioNova i Norrtälje (vikariat)!","description":"
Är du redo att forma morgondagens hörselvård? Tillsammans med våra duktiga ledare kan vi erbjuda dig en personlig utveckling med löfte om en individuell utvecklingsplan som du är med och driver. Om du dessutom gillar att arbeta i en professionell och informell miljö, läs vidare nedan.
AudioNova i Norrtälje söker efter Leg. Audionom (vikariat) med ett brinnande intresse att få hjälpa andra människor att få den bästa livskvalitén!
Om oss
Sonova Audiological Care Sweden AB driver hörselkedjan AudioNova, som de senaste åren har uppnått en marknadsledande position på den privata marknaden för hörapparater med 24 kliniker i landet.
AudioNova blev år 2016 en del av Sonova - en ledande tillverkare av hörapparater och marknadsledare inom trådlösa kommunikationssystem för audiologi. Sonovas dotterbolag Sonova Audiological Care har global representation med fler än 3 500 hörselcentra runt om i världen.
AudioNova erbjuder hörselrehabilitering, formgjutna hörselskydd, provar ut hörapparater samt tekniska hjälpmedel i våra kliniker. Hos oss kan du även få professionell service på din hörapparat och dina tillbehör. Vi strävar efter att alla ska ha en bra hörsel eftersom vi tror på att en bra hörsel skapar den bästa kontakten mellan människor.
I Sverige är vår målsättning att vara svenska folkets populäraste hörselkliniker. Våra rehabiliterande insatser enligt Hälso- och Sjukvårdslagen syftar till att ge, återge och skapa förutsättningar att leva ett självständigt liv med god livskvalitet och en fungerande kommunikation till kunder med hörselnedsättning.
Arbetet sker alltid i linje med gällande målsättningar och regler samt i linje med Sonovas värderingar WeCare, WeDriveInnovation, WeStriveForExcellence, WeTakeAccountability, WeBuildTheBestTeam.
Din roll
Vi söker dig som brinner för att tillhandahålla professionell kundservice genom att utföra hörselprov och justera hörapparater på den tilldelade enheten som Leg. Audionom.
Du har god förmåga att förmedla fakta och information på ett lättbegripligt sätt till våra kunder. Därför är det viktigt att du har hög servicekänsla, kan hantera en hektisk vardag och kan vara flexibel när det uppstår plötsliga ändringar i dagens program.
Som Leg. Audionom hos AudioNova arbetar du med hela rehabiliteringsprocessen i form av hörselmätningar, behovsbedömningar och utprovningar av hörapparater samt andra tekniska hjälpmedel. Arbetet ställer krav på en hög känsla för service samt förmågan att vara flexibel och strukturerad. Det är också viktigt att kunna prioritera och arbeta mot såväl personliga som gemensamma mål. Audiologisk kunskap såväl som en god förståelse för sammanhanget mellan audiologi, produkter och service är grundplattan i arbetet. Du rapporterar till Regional Sales Manager och får support från kompetenta kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter
Utföra hörselprov och utvärdera kundens specifika behov.
Informera kunden och tillsammans välja bästa lösningen för en rehabiliteringsplan.
Anpassa och ställa in hörapparater och ev. teknisk utrustning utifrån kundens behov.
Leverera hög service genom hela rehabiliteringsprocessen.
Möjlighet till deltagande i utbildning av studenter (efter överenskommelse).
Säkerställa att alla processer och uppgifter utförs enligt AudioNovas och myndigheternas standarder och riktlinjer
Delta aktivt i de åtgärder som föreslås av RSM eller huvudkontoret, t.ex. processförbättringar.
Om dig
Vi ser att du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och att du självständigt tar ansvar, planerar och organiserar ditt arbete för att driva det framåt på ett effektivt sätt. Vidare har du ett lugnt och stabilt förhållningssätt, även i mer pressande situationer och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
I rollen som Leg. Audionom ska du ha en av Socialstyrelsen godkänd legitimation efter genomförd Audionomutbildning.
Vidare är det meriterande med erfarenhet av rehabiliterande arbetssätt och hörselkunskap.
Dessutom värdesätter vi att:
Du är van IT-användare och navigerar självständigt med Office-paketet, inklusive Excel, Power Point, Outlook och Word
Du är service och lösningsorienterad
Du innehar ett B Körkort
Du besitter en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa goda relationer.
Du självständigt prioriterar och strukturerar arbetsuppgifter
Du är en god teamkollega med krav på flexibilitet på både dig som person och i din roll.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet i vår rekrytering till denna tjänst
Varför jobba hos oss?
Trygg och flexibel anställning. Med kollektivavtal och andra förmåner som marknadsmässiga löner, avtalsenlig pension & försäkring, goda semestervillkor, EAP, generöst friskvårdsbidrag (för närvarande 4000kr/år), förmånsportal via Benify, erbjuder vi flexibla arbetsvillkor.
Samhällsnytta. För ett liv utan begränsningar. I all sin verksamhet arbetar Sonova efter en vision om en värld där alla får uppleva hörselglädje och därmed lever ett liv utan begränsningar.
Omtanke. Vi har en genuin omtanke om varandra, våra kollegor och kunder.
Fokus. Vi har tydliga mål vi jobbar mot, med mycket frihet i våra roller.
Balans. Vi strävar efter att arbetsbördan är rimlig och att du får ihop livspusslet.
Personlig utveckling. Vi erbjuder alla våra medarbetare en utvecklingsplan samt vidareutbildning med stöd av LinkedIn Learning.
Starkt medarbetarengagemang. Vi erbjuder alla möjlighet att påverka och göra sin talan hörd i vår årliga medarbetarundersökning som vi följer upp med gemensamma åtgärder.
Kultur. Vi strävar efter att varje år mötas i det lilla som stora sociala rummet hos oss både lokalt och regionalt.
Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Sonova vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan och information
Om du ser en potentiell matchning med din profil baserat på ovanstående, skynda dig att ansöka till tjänsten genom att:
Klicka på knappen ”Ansök nu” och fyll i formuläret, samt bifoga ditt CV samt ett Personligt brev. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval så välkommen med din ansökan direkt! Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Regional Sales Manager Jamie Hammarwall, via job@audionova.se.
OBS! Ansökningar tas inte emot via mail!
Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Sonova Audiological Care Sweden AB","value":"Leg. Audionom Norrtälje (vik)"},"datePosted":"2025-04-04","validThrough":"2025-05-04T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Sonova Audiological Care Sweden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Stora Brogatan 12 A","addressLocality":"Norrtälje","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"76130","addressCountry":"SE"},"latitude":59.75940310474376,"longitude":18.70331619158333}}}]}]}