Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med arbetstiden förlag till dagtid, 07:30-16:00. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"REGION NORRBOTTEN"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-05T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Psykolog","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"REGION NORRBOTTEN"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Luleå","addressRegion":"Norrbotten","addressCountry":"SE"},"latitude":65.584816,"longitude":22.156702}}},{"@type":"ListItem","position":4,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Leg. psykoterapeut och verksamhetschef","description":"
Beskrivning av organisationen
S:t Lukas i Värmland är en idéburen förening som är huvudman för mottagning för psykoterapi, samtalsstöd och handledning med säte i Karlstad. S:t Lukas är en del av Förbundet S:t Lukas som består av ett trettiotal föreningar och mottagningar runt om i landet. S:t Lukas är en religiöst och politiskt obunden organisation. Föreningarna är självständiga och styrs av ideellt arbetande styrelser.
S:t Lukas vill värna om det goda samtalet där människan ses som en helhet med såväl fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov.
Uppdrag och kompetens
Vår nuvarande verksamhetschef ska gå i pension och därför söker vi efterträdare. Uppdraget är delat mellan chefsuppdrag och kliniskt arbete som är den större delen.
Vi söker dig som är legitimerad psykoterapeut med psykodynamisk inriktning. Du har djup förståelse och stort intresse för psykoterapeutiskt arbete. Du har några års erfarenhet av arbete som psykoterapeut. Du har erfarenhet av ledarskap samt administrativ förmåga. God kommunikativ förmåga och vilja till samverkan är en förutsättning.
Verksamhetschefsuppdraget innebär att leda mottagningens verksamhet och ansvara för personal, ekonomi, kvalitets - och arbetsmiljöarbete. Uppdraget innebär också att knyta kontakter, söka nya kunder, hålla i kontinuerlig kunddialog och representera verksamheten i olika sammanhang. Vi strävar efter utökat samarbete med andra föreningar och dess mottagningar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av idéburen verksamhet och erfarenhet av chefskap. Vidareutbildning inom området ses som ett komplement. Du fungerar väl i såväl självständigt arbete som i grupp. Du har ett genuint intresse för människor, är empatisk, kan hantera många frågor samtidigt, är tydlig och omtänksam.
Du erbjuds
Du erbjuds att arbeta tillsammans med en rutinerad och engagerad arbetsgrupp som genom delaktighet vill bidra till utveckling. Arbetsgruppen består f n av fyra legitimerade psykoterapeuter, några timanställda psykoterapeuter och en administratör. Löner, bokslut med mera sköts av en extern konsult. Psykoterapeuterna arbetar självständigt med eget behandlingsansvar.
Genom samarbetet med förbundet S:t Lukas får du kompetensutveckling och ett nationellt kontaktnät. Tillsammans med styrelsen har du stor frihet utveckla verksamheten och beslutsvägarna är korta och effektiva. Vi har stora fina lokaler i centrala Karlstad.
Information
Intervjuer genomförs löpande. Vi tillämpar tidsbegränsat chefsförordnade och har kollektivavtal. Tillträde efter överenskommelse våren 2026. Läs mer om S:t Lukas på vår hemsida https://sanktlukas.se/karlstad
Kontaktpersoner:
Ordförande Kristina Fransson 070-529 21 99
Verksamhetschef Birgitta Lidén 070-413 03 76
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"S:T Lukas i Värmland"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-05T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"S:T Lukas i Värmland"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Sandbäcksgatan 5 2TR","addressLocality":"Karlstad","addressRegion":"Värmland","postalCode":"65340","addressCountry":"SE"},"latitude":59.387907367188056,"longitude":13.495378318100451}}},{"@type":"ListItem","position":5,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Apotek Hjärtat Farsta Centrum","description":"
Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Huda berättar:
- vi ligger i Farsta köpcentrum med stort flöde av varierande kunder.
- Du får en stimulerande arbetsmiljö där du får arbeta med ett passionerat team av proffs.
- Du får möjlighet att utvecklas och växa i din karriär genom kontinuerlig kompetensutveckling.
- Du får en chans att göra skillnad i människors liv genom att ge vägledning och stöd i deras hälsoval.
Vårt apotek besöks dagligen av flera kunder, med både korta och långa ärenden. Vi har öppet 09.00-20.00 på vardagar, 10.00-18.00 på lördagar och 11.00-17.00 på söndagar. Vårt team består av 7 farmaceuter och 4 apotekstekniker.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat!
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång.
Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap.
Det här är du!
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor.
Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat!
Varför bli en del av Hjärtat?
På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd!
Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 2025-10-31
Kontaktperson: Huda Al-Sultani, 0735534910
Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotek Hjärtat AB"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-31T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotek Hjärtat AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Farstaplan 2","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"12347","addressCountry":"SE"},"latitude":59.242242697099385,"longitude":18.091880991109342}}},{"@type":"ListItem","position":6,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Arbetsterapeut till HC Sollentuna barn","description":"
Om oss:\n\nHabiliteringscenter Sollentuna barn är en specialistmottagning i öppenvården som tillhör verksamheten Habilitering & Hälsa inom Region Stockholm.\r\n\r\nVi erbjuder insatser till barn mellan 0-17 år med varaktiga funktionsnedsättningar som exempelvis autismspektrumdiagnos, intellektuell funktionsnedsättning eller rörelsenedsättning.\n\nArbetet bedrivs i tvärprofessionella team tillsammans med kurator, logoped, psykolog, fysioterapeut och specialpedagog. På mottagningen arbetar totalt sju arbetsterapeuter. Vårt upptagningsområde är nordvästra länet med kommunerna Järfälla, Solna, Sollentuna, Upplands-Väsby, Sigtuna och Upplands-Bro. Vår mottagning ligger i nybyggda lokaler i Färgskrapan i centrala Sollentuna med närhet till pendeltåg, bussar, restauranger och affärer.\n\nOm tjänsten:\n\nVi söker nu en arbetsterapeut till vårt autismteam. Målgruppen är barn och ungdomar i åldern 5-17 år med autism och deras nätverk Som arbetsterapeut inom habiliteringen får du ett självständigt, omväxlande och mycket stimulerande arbete. Arbetsuppgifterna består av ett brett spektrum av arbetsterapeutiska insatser. Din roll består av att sprida kunskap till föräldrar och nätverk om stöd för att patienten ska klara sina aktiviteter i det dagliga livet. I arbetet ingår bl a funktionsbedömningar, kartläggningar, förskrivningar och uppföljningar av hjälpmedel för exempelvis kognitivt stöd, råd och stöd om bostadsanpassning eller om struktur i vardagen. Arbetet sker ofta i nära samverkan med teamkollegor i andra professioner men även med de andra arbetsterapeuterna i teamet. Insatser kan ges både individuellt och i gruppform. Våra patienter har ofta komplexa behov där samverkan krävs, inte bara i teamet, utan med vårdgrannar, kommunal verksamhet och andra myndigheter. Arbetsuppgifterna är varierande och ställer krav på flexibilitet. Arbetet sker främst på mottagningen men ibland även i patientens närmiljö.\n\nOm dig:\n\nVi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och gärna har erfarenhet och intresse av arbete med barn med olika funktionsnedsättningar och dess nätverk. Det är meriterande om du har erfarenhet av habilitering eller annat arbete med personer med funktionsnedsättning inom hälso- och sjukvården. Du tycker om och har förmåga att självständigt planera och utföra ditt arbete. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift och förmåga att arbeta i digitala vårdadministrativa system. Vi ser gärna att du har körkort då arbetet kan innebära resor inom våra 6 upptagningskommuner\n\nVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.\n\nAnställningsform:\n\nHeltid, tillsvidare anställning med start 251101 eller enligt överenskommelse.\n\nKontakta gärna:\n\nEnhetschef Anna Ågren 08-123 359 40\n\nArbetsterapeut Julia Karmitsa 08-123 358 99\n\nArbetsterapeut Helena Edstam 08-123 358 69\n\nArbetsterapeuterna Martin Johansson 08-12335646\n\nSveriges arbetsterapeuter: Kersti Sköld kersti.skold@sll.se\n\n08-123 351 21\n\nHos oss får du:\n\n- Ett variationsrikt arbete uppskattat av både patienter och deras anhöriga\n\n- En god gemenskap i tvärprofessionellt teamarbete som ger dig yrkesmässig utveckling\n\n- Kollegial handledning samt yrkesmässigt utvecklingsarbete\n\n- God kompetensutveckling genom vår interna personalutbildning\n\n- Fri hälso- och sjukvård\n\n- Ett generöst friskvårdsbidrag och friskvård under arbetstid\n\n- Flexibel arbetstid\n\n- Extra ersättning vid föräldraledighet. \n\nÖvrig information:\n\nVi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.\n\nIntervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.\n\nVarmt välkommen med din ansökan!\n\n\n\n\nHabilitering & Hälsa är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) inom Region Stockholm. Vi är en kunskapsorganisation som bedriver egen forskning och utveckling och driver flertalet specialiserade enheter. Vårt arbete vilar på värdegrunden om alla människors lika värde samt patientens fokus. Vi utgår från varje individs unika behov och förutsättningar och har specialistkunskap om hur funktionsnedsättningar kan påverka vardagsliv, hälsa och utveckling. Vi består av omkring 700 medarbetare och 30 mottagningar i Stockholms län. Vi samverkar med nätverk så som familjer, personal och andra vårdgivare för att skapa större delaktighet i samhällslivet.\nTjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.\n\n\n\nVid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:\n\n- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt SLSO:s övergripande anvisning för registerkontroll vid anställning.\n\n- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.\n\n- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. \n\n\n\nStockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/.\n\nAtt söka jobb i Region Stockholm\n\nVi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.\n\n\nVi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.\n\n\nVårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.\n\n\nRegion Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.\n\n\nhttps://www.regionstockholm.se/jobb
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"REGION STOCKHOLM","value":"2025/5659"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-06T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Arbetsterapeut","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"REGION STOCKHOLM"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.329323,"longitude":18.06858}}},{"@type":"ListItem","position":7,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Apotek Hjärtat ICA Kvantum, Götene","description":"
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat!
Om jobbet som farmaceut på Hjärtat
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång.
På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här
Därför ska du jobba hos oss i Götene
Är du intresserad av ett nytt fräscht apotek med ett perfekt läge precis inför entrén till Ica Kvantum? Ta chansen att söka till vårt allra nyaste apotek som öppnar 18 september på Ica Kvantum Götene.
Vi söker dig som vill vara med och bygga upp ett nytt apotek från start tillsammans med ett team som kommer att bestå av en Apotekschef, 3-4 farmaceuter och 2 apotekstekniker.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Vi har öppet 8-19 på vardagar, 10-15 på lördagar och 10-15 på söndagar.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen:
Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat
Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov
Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen
Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här.
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotek Hjärtat AB"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-30T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotek Hjärtat AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Götene","addressRegion":"Västra Götaland","postalCode":"53332","addressCountry":"SE"},"latitude":58.52661366549384,"longitude":13.484740983951397}}},{"@type":"ListItem","position":8,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Arbetsterapeut till skolsocialt team","description":"
Arbetsterapeut till skolsocialt team – Tillsammans gör vi skillnad för barn och unga! \n\nVill du vara med och utveckla ett nytt team med huvuduppdraget att förebygga och åtgärda problematisk skolfrånvaro? Då kan det här jobbet vara något för dig! \n\nSkolförvaltningen och Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen startar nu ett gemensamt skolsocialt team med målet att fler elever ska få goda förutsättningar att nå kunskapsmålen i grundskolan. Genom tidiga insatser, nära samverkan och riktat stöd ska teamet bidra till att minska skolfrånvaro och hjälpa elever tillbaka till en fungerande skolgång. \n\nNu söker vi fyra engagerade teammedlemmar som vill vara med och göra skillnad för elever som riskerar eller redan upplever problematisk skolfrånvaro. Teamet kommer att bestå av en arbetsterapeut, en psykolog alternativt beteendevetere och två socionomer. Teamet ska ha ett tvärprofessionellt arbetssätt och ska ge socialtjänsten förutsättningar och möjlighet att i ett tidigt skede arbeta tillitsskapande och förebyggande i barn och ungas vardagliga miljö. Målgruppen är elever i åldrarna 6–16 år och teamets arbete utgår från kommunens grundskolor.\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSkolsociala teamet arbetar med att främja närvaro och motverka problematisk skolfrånvaro. Arbetet omfattar främjande, förebyggande och åtgärdande insatser på skol-, grupp-, individ- och familjenivå. Teamet stödjer skolorna i att skapa en trygg och inkluderande miljö, identifierar riskfaktorer som kan leda till frånvaro och samverkar med elever och deras familjer för att hitta lösningar när frånvaro redan uppstått. På så sätt kan hinder som exempelvis psykisk ohälsa, konflikter i skolmiljön eller familjerelaterade svårigheter bemötas och hanteras för att stärka elevens möjlighet till en fungerande skolgång.\n\nSom arbetsterapeut arbetar du för att öka elevers aktivitet och delaktighet i skolans miljö. Målet med arbetsterapeutens insatser är att eleven ska kunna utföra sina aktiviteter i skolan på ett för dem meningsfullt sätt så att de når så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samt att de utvecklas vad gäller självständighet hälsa och välmående. Du utreder behov och förutsättningar genom observationer och intervjuer med valida och välbeprövade bedömningsinstrument. Bedömningen bidrar till att belysa elevens resurser och svårigheter i förhållande till skol/och eller hemmiljön.\n\nMålet med arbetet är att \n\n\t• Öka elevernas motivation för skolarbete \n\t• Öka andelen elever i grundskolan som når kunskapskraven i alla ämnen\n\t• Minska andelen elever med problematisk skolfrånvaro \n\t• Öka barn och ungas upplevelse av positiv hälsa, psykisk såväl som fysisk \n\t• Samla gemensamma insatser under ett paraply för tydligare ledning, struktur och flöde \n\nDina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: \n\n\t• Att i samarbete med elevhälsan utreda och kartlägga elevers och familjers behov av stöd\n\t• Att samordna och genomföra individuella handlingsplaner för elever och föräldrar i behov av stöd\n\t• Att föra samtal och arbeta stödjande med både elever, föräldrar och skolpersonal \n\t• Samarbete med externa aktörer som socialtjänst, första linjen, BUP och andra myndigheter för att säkerställa -helhetsperspektiv i arbetet\n\t• Att leda gruppverksamhet för föräldrar\n\t• Bidra till att skapa en trygg och inkluderande skolmiljö för alla elever\n\t• Dokumentera och rapportera i enlighet med gällande riktlinjer.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig som har: \n\n\t• Arbetsterapeutexamen och som har av Socialstyrelsen utfärdad yrkeslegitimation för arbetsterapeuter\n\t• Erfarenhet av att arbeta med barn och unga, gärna inom skola, socialtjänst eller vård- och omsorg. \n\t• Kunskap om funktionsvariationer och hur de kan påverka barns lärande och delaktighet. \n\t• God kommunikativ förmåga och vana vid att arbeta med olika målgrupper, inklusive elever, föräldrar och samarbetspartners.\n\t• Erfarenhet av utredning/bedömning av aktivitet och delaktighet i den pedagogiska miljön med något etablerat bedömningsverktyg.\n\t• B-körkort \n\nVi söker dig som är en kreativ och lösningsorienterad person med god samarbetsförmåga. Du trivs i mötet med andra människor och har lätt för att bygga och underhålla relationer, både internt och externt. \n\nDu är initiativtagande och tar gärna ansvar för att driva arbetet framåt. Din flexibilitet gör att du kan anpassa dig till förändrade förutsättningar, och du har en pedagogisk förmåga som gör att du kan förklara och förmedla information på ett tydligt och engagerande sätt. \n\nSom person är du självgående och strukturerad. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett sätt som gör att du kan hantera flera ärenden parallellt, utan att tappa vare sig kvalitet eller helhetsperspektiv. \n\nVi erbjuder: \n\n\t• En meningsfull och utvecklande roll där du gör skillnad för elever i behov av stöd.\n\t• En arbetsplats med engagerade och kunniga kollegor inom ett tvärprofessionellt team.\n\t• Ett varierat arbete med goda möjligheter att påverka, utveckla och bygga upp vårt skolsociala arbete från start.\n\t• Möjlighet till fortbildning och kompetensutveckling. \n\t• Flexibla arbetsvillkor och ett bra arbetsklimat.\n\t• Stöd och handledning för din professionella utveckling.\r\n\nÖVRIGT\nOm du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz och blir erbjuden anställning, måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.\n\nVi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.\n\nTillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.\n\nSom anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.\n\nKristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.\n\nVarmt välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Kristinehamns kommun","value":"C276193"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-05T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Kristinehamns kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Kristinehamn","addressRegion":"Värmland","addressCountry":"SE"},"latitude":59.310066,"longitude":14.108919}}},{"@type":"ListItem","position":9,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Arbetsterapeut till Aneby Kommun","description":"
Aneby kommun ligger på det småländska höglandet med knappt 7 000 invånare och goda pendlingsmöjligheter från grannkommunerna. Vår vision är ”Ett gott liv i en hållbar och växande kommun” och vår värdegrund bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.\n\nHos oss blir du en del av en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktiga drivkrafter. Vi arbetar multiprofessionellt och horisontellt, och vårt förbättringsarbete pågår ständigt. På rehabenheten arbetar tre arbetsterapeuter och två fysioterapeuter tillsammans med sjuksköterskor, omvårdnadspersonal och biståndshandläggare. I vårt team har vi en helhetssyn med målet att ge patienter så mycket självständighet och livskvalitet som möjligt.\n\nVill du veta mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun och möta några av dina framtida kollegor? Läs mer på vår hemsida: \n\nhttps://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom arbetsterapeut i Aneby kommun får du ett stimulerande och varierat arbete där du gör verklig skillnad i människors liv. Vi utgår alltid från individens unika förutsättningar och behov, och hjälper människor i alla åldrar att utföra sina viktiga vardagsaktiviteter för att leva ett aktivt och självständigt liv.\n\nDina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att:\n\n\t• Genomföra ADL-bedömningar samt aktivitets- och funktionsbedömningar.\n\t• Förskriva och följa upp hjälpmedel enligt förskrivningsprocessen.\n\t• Handleda och utbilda personal i exempelvis förflyttningsteknik och arbetsmiljö.\n\t• Samverka med övriga professioner i multiprofessionella team.\n\t• Arbeta förebyggande och rehabiliterande för att stärka individens självständighet.\n\t• Delta i utvecklingsarbete inom kvalitet och patientsäkerhet.\n\nRehabenheten har sin bas på Antuna, vårt särskilda boende, men arbetsuppgifterna omfattar patienter inom både ordinärt och särskilt boende.\n\n \n\nVi erbjuder dig\n\n\t• En arbetsplats med nära samarbete, stark teamkänsla och engagerade kollegor.\n\t• Flexibla arbetstider och en arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll.\n\t• Korta beslutsvägar och nära kontakt med chef.\n\t• Ett tidsbegränsat vikariat på 100 % under ett år, med chans till värdefull erfarenhet och möjlighet till förlängning.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och har minst B-körkort (manuell och automat).\n\nErfarenhet inom yrket är meriterande, men vi välkomnar även dig som är nyutexaminerad här finns stöd och introduktion.\n\nFör att trivas och lyckas hos oss är det viktigt att du är strukturerad, ansvarstagande och trygg i din yrkesroll. Samtidigt värdesätter vi flexibilitet och samarbetsförmåga vi tror att de bästa resultaten skapas när vi arbetar tillsammans. Med ditt positiva bemötande och respekt för andra bidrar du till en varm och professionell arbetsmiljö.\n\nVid anställning kontrollerar vi medborgarskap eller uppehållstillstånd/arbetstillstånd, legitimation och andra relevanta dokument samt referenser från tidigare arbetsgivare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.\r\n\nÖVRIGT\nEventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.\n\nUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Aneby kommun","value":"C277176"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-19T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Aneby kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Aneby","addressRegion":"Jönköping","addressCountry":"SE"},"latitude":57.83852,"longitude":14.817802}}},{"@type":"ListItem","position":10,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Psykolog heltid i Örebro","description":"
Vill du arbeta som psykolog i en unik och utmanande miljö?
Här får du använda din kompetens för att göra skillnad för människor med komplexa behov. Du blir en del av ett tvärprofessionellt team och arbetar i en strukturerad och regelstyrd verksamhet där varje dag är varierande och utvecklande. Tjänsten är placerad i Örebro.
Arbetsbeskrivning
Som psykolog hos oss arbetar du med både utredning och behandling. Du genomför bedömningssamtal inför psykologisk behandling eller neuropsykiatriska utredningar, leder evidensbaserade KBT-behandlingar samt bedömer behov av extern vård och skriver remisser. Arbetet innefattar även vårdplanering, intygsskrivning och dokumentation enligt gällande riktlinjer. Du samarbetar nära andra professioner i team för att möta komplexa behov på bästa sätt.
Rollen kräver legitimation som psykolog med minst 3 års dokumenterad erfarenhet, god samarbetsförmåga, hög integritet och förmåga att arbeta strukturerat inom tydliga ramar och riktlinjer.
Tjänsten beräknas starta 1 februari 2026. OBS kort svartdatum!
Du kan bli anställd av oss alternativt fakturera via ditt egna bolag.
I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. \nOM JOBBET\nVi söker nu en arbetsterapeut till Rehabgruppen.\n\nRehabgruppen består av arbetsterapeuter och sjukgymnaster/fysioterapeuter inom särskilt och ordinärt boende, LSS, korttidsboende och daglig verksamhet. Vi har hela Lycksele kommun som arbetsfält. En stor del av vårt arbete handlar om att anpassa vardagsmiljön, att prova ut, justera och förskriva olika typer av fysiska och kognitiva hjälpmedel för individen. Vårt ansvar är också att stödja och sporra människor att själva utveckla sina fysiska, kognitiva och sociala förmågor. Vi jobbar i förebyggande, funktionsbevarande och funktionshöjande syfte, genom att utföra bedömning, förskrivning och uppföljning av hjälpmedel, funktionsbedömning och rehabilitering.\n\nSom arbetsterapeut har du ansvar för handledning inom ditt yrkesområde till såväl patienter som anhöriga och personal. Du har ett nära samarbete med övriga yrkeskategorier i vårdkedjan, t ex fysioterapeuter/sjukgymnaster, sjuksköterskor, omvårdnadspersonal, biståndshandläggare, enhetschef och interna och externa kollegor. Gemensamt arbetar vi för att skapa en helhetslösning för individen. Du medverkar vid teamträffar, vårdplanering och omvårdnadsträffar utifrån individens behov. Du deltar i utvecklingsarbetet inom enheten och med övriga yrkeskategorier i teamet. Vi arbetar ständigt med förbättringar för framtiden!\n\nDIN PROFIL\nVi tror på rätt kompetens på rätt plats.\n\nVi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och brinner för att öka livskvaliteten för människor i deras habilitering/rehabilitering. Körkort B och körvana är ett krav då du använder kommunens bilar i uppdraget för att förflytta dig.\n\nDu har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och självständig i ditt arbete med ett stort kundfokus samt är engagerad och positiv. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. \n\nVI ERBJUDER DIG\nI Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.\n\nSom anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:\nwww.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/\n\nFör mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:\nwww.lycksele.se/levailycksele\n\nOM ANSTÄLLNINGEN\nVaraktighet: Tidsbegränsad anställning om 6 månader, med möjlighet till förlängning.\n Omfattning: 100 %\nTillträde: Enligt överenskommelse.\nLön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.\nÄr du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00.\n\nI Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.\n\nEftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.\n\nI Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef.\n\nI Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.\n\nVi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.\n\nKänner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in i vår arbetsgrupp? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1206, senast 2025-10-12. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Lycksele kommun"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-12T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Lycksele kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Lycksele","addressRegion":"Västerbotten","addressCountry":"SE"},"latitude":64.59581,"longitude":18.676367}}},{"@type":"ListItem","position":12,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Arbetsterapeut till Värmdö","description":"
Om Nära Vård - mobila rehabteamet
Vi bedriver rehab på Attendos egna SÄBO (särskilda boenden) runt om i hela Stockholm.
Vi har en arbetsterapeut som går på föräldraledighet och vi söker därför en arbetsterapeut till vårt supertrevliga boende Attendo Ljung på Värmdö.
Tjänsten gäller på 50% från 1/12 2025 - 28/2 2026 och därefter möjlighet till 100% fram till 31/12 2026 med möjlighet till förlängning.
Beskrivning av tjänsten
I ditt uppdrag som arbetsterapeut ingår att både självständigt och tillsammans med kollegor ansvara för ADL-bedömningar, åtgärder, dokumentation, MTP samt handledning och utbildning av omsorgspersonalen.
Du kommer att jobba tillsammans med en duktig och erfaren fysioterapeut på familjära och mycket trevliga äldreboende på Värmdö, Attendo Ljung.
I mobila teamet pågår ett ständigt utvecklingsarbete och vi förutsätter att du tycker att det är spännande med utveckling och tycker att det är stimulerande att testa nya arbetssätt. Du kommer tillsammans med rehabteamet se till att vården hela tiden utvecklas.
Du bör trivas med att arbetet är flexibelt och utmanande samt arbeta teambaserat i ett tätt samarbete med bland annat rehabteam och undersköterskor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Som person är du ansvarstagande, självständig och ödmjuk med förmågan att prioritera och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt.
Krav
Legitimerad arbetsterapeut
B-körkort
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Meriterande
Erfarenhet av arbete inom SÄBO och/eller geriatrik
Magisterutbildning (ej krav)
Vad kan vi erbjuda dig?
Trivsam och god arbetsmiljö
Härliga, glada och kompetenta kollegor
Nära ledarskap av gruppchef som också är leg.fysioterapeut
Stora karriär och utvecklingsmöjligheter
Möjligheter att påverka verksamheten
Friskvårdsbidrag och förmåner via vår förmånsportal Benify
Kollektivavtal
För att trivas hos oss är det viktigt att du delar våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens. För tjänsten gäller att du är intresserad, sätter laget före jaget och har en vilja att utvecklas och utveckla.
Om rekryteringsprocessen
Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Sista ansökningsdag 2025-12-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!
Om Attendo
Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst.
Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje.
Varmt välkommen med din ansökan!
För frågor kring tjänsten vänligen maila emma.boijemyr@attendo.se
Vi undanber oss vänligen bemanning och rekryteringsfirmor.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Attendo Sverige AB"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-12-31T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Attendo Sverige AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Värmdö","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.333332,"longitude":18.383333}}},{"@type":"ListItem","position":13,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Kronans Apotek Karlsborg - extra klirr i kassan väntar dig!","description":"
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 \n\nVarmt välkommen till Kronans Apotek i Karlsborg... Hos oss får du arbeta med både erfarna kollegor och lojala kunder. Som farmaceut på Kronans Apotek är du vår och apotekets expert på receptbelagda läkemedel och receptfria mediciner. Här blir du en del av ett härligt gäng på tre farmaceuter och två egenvårdspecialist samt apotekschef som tillsammans arbetar för att nå apotekets mål. Det dagliga arbetet är flexibelt över hela apoteket efter behov med rådgivning, kassa, administration, kvalitétsarbete, lagerhållning, sortiment och kampanjarbete tillsammans med dina kollegor.\n\nVårt framtidsortspaket som gör skillnadVi tror på att belöna dig som är redo att satsa på en ny arbetsgivare och som vill göra skillnad där du behövs som mest! Därför erbjuder vi något extra om du väljer att komma till oss i Karlsborg:\n\n - Lönetillägg 💰5 000 kr extra i månaden i hela tre år för dig som väljer att flytta eller pendla för att bli en del av vårt team!\n - Bonus 🏆För att du ska trivas och blomstra, erbjuder vi dig en årlig bonus på 60 000 kr under dina tre första år hos oss (psst… totalt upp till 180 000 kr 😉). Detta är vårt sätt att tacka dig för att du väljer att bygga din framtid här med oss i Karlsborg.\nApotekets öppettider är måndag-fredag 09.00-18.00. Lördag-söndag stängt. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, med inledande provanställning och du välkomnas till apotekschef Evelina Källs team. Lönetillägget och bonusen är i proportion till eller är kopplad till sysselsättningsgraden. \r\nVi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. \n\nDin ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. \n\nI slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. \n\nVarmt välkommen med din ansökan! \n\nKärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila gunilla.andersson@kronansapotek.se\nalternativt Verdi Sawma, maila Verdi.Sawma@kronansapotek.se\nsamt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se. \n\nSå vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!\n\n\n\nVi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Kronans Apotek AB"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-28T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Kronans Apotek AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Karlsborg","addressRegion":"Västra Götaland","addressCountry":"SE"},"latitude":58.530087,"longitude":14.510566}}},{"@type":"ListItem","position":14,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Arbetsterapeut till Sundsvalls Demenscentrum","description":"
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.\n\nKommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.\n\nAnhörigcenter har sina lokaler centralt belägna i Sundsvall. Här arbetar vi tillsammans i ett engagerat team om totalt 12 personer. På Sundsvalls Demenscentrum, som är en del av verksamheten, finns i dagsläget fem medarbetare: en Silviasjuksköterska, två specialistundersköterskor, en undersköterska – och snart kanske även du som arbetsterapeut.\n\nVi är ett sammansvetsat team med ett öppet, stöttande och tryggt arbetsklimat. Hos oss får du som ny kollega utrymme att ställa frågor, växa i din roll och bidra med din kompetens. Vi tror på att varje individ ska bemötas med respekt och jämlikhet. Vår arbetsmiljö präglas av samhörighet, öppenhet och arbetsglädje – och vi har roligt tillsammans.\n\nI vårt dagliga arbete samarbetar vi nära med kommunens rehabenhet, sjuksköterskor, omvårdnadspersonal, enhetschefer inom både hemtjänst och särskilt boende samt biståndshandläggare. Vi har även ett etablerat samarbete med Region Västernorrland och ingår i ett länsnätverk för kunskapsutbyte och samverkan.\n\nVill du vara med och göra skillnad? Hos oss får du möjlighet att bidra med råd, stöd, handledning och utbildning till personer med demenssjukdom, deras anhöriga samt till personal inom Sundsvalls kommun. Du får också en viktig roll i att öka kunskapen och medvetenheten i samhället om demenssjukdomar och hur vi bemöter personer som lever med dessa.\n\nOm du vill bli en del av en meningsfull verksamhet där teamanda och arbetsglädje är centralt – då ser vi fram emot din ansökan!\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom arbetsterapeut på Sundsvalls Demenscentrum spelar du en viktig roll i att ge ett samordnat och individuellt anpassat stöd till personer med demenssjukdom och deras anhöriga genom hela sjukdomsförloppet.\n\nDu arbetar både självständigt och i nära samverkan med övriga i teamet för att planera, organisera och genomföra insatser utifrån individuella behov. Ditt uppdrag är brett och varierat och innefattar bland annat att:\n\n\t• Förmedla kontakt och samverka med relevanta instanser och funktioner som ger stöd i personens dagliga liv.\n\t• Handleda och utbilda personal inom kommunens olika verksamhetsområden.\n\t• Använda och förmedla kunskap om kognitivt stöd, hjälpmedel, strukturer och strategier.\n\t• Sprida utbildning, information, råd och stöd i olika former till exempel till anhöriggrupper, personal, medborgare och personer med demenssjukdom.\n\t• Följa aktuell forskning och utveckling inom arbetsterapi kopplat till demenssjukdomar, evidens och välfärdsteknik.\n\t• Genomföra handledning individuellt, i grupp och via telefon.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\n\t• Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut.\n\t• Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom/kognitiv svikt.\n\t• Du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift då det krävs i kommunikation.\n\t• Du innehar B-körkort.\n\n Meriterande: \n\n\t• Samtals utbildning -motiverande samtal.\n\t• Erfarenhet av att hålla föreläsningar/utbildningar.\n\t• Utvecklingsarbete, handledning och teamarbete.\n\t• Erfarenhet av sammanställning av statistik, rapportskrivning,\n\t• Dokumentation.\n\nVi lägger stor vikt i personlig lämplighet!\n\nFör att trivas och lyckas i rollen som arbetsterapeut hos oss ser vi att du är en person med hög personlig mognad och stabilitet. Du möter människor i utsatta livssituationer och behöver kunna skapa förtroende, vara lyhörd och professionell.\n\nDitt arbete är självständigt och varierat, vilket ställer krav på god förmåga att strukturera, prioritera och ta eget ansvar, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och samverka i team. Vi söker därför dig med god samarbetsförmåga och som trivs i en roll där man både ger och tar stöd av sina kollegor.\n\nEftersom du kommer att handleda, utbilda och nå ut till olika målgrupper både inom kommunen och till medborgare behöver du ha pedagogisk insikt och en god kommunikativ förmåga. Du kan anpassa ditt sätt att förmedla beroende på mottagare och sammanhang, och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet.\n\nVi värdesätter också att du är serviceinriktad och lösningsfokuserad, med en genuin vilja att bidra till livskvalitet för personer med demenssjukdom och deras anhöriga.\r\n\nÖVRIGT\nÄr du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/\n\nInnan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/\n\nVi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.\n\nVi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.\n\nFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.\n\nÄr du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib\n\nVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Sundsvalls kommun","value":"C270255"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-09-30T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Sundsvalls kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Sundsvall","addressRegion":"Västernorrland","addressCountry":"SE"},"latitude":62.390812,"longitude":17.306927}}},{"@type":"ListItem","position":15,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Apotea | Sveavägen, Stockholm","description":"
Apotea på Sveavägen Vår enhet på Sveavägen, som startade hösten 2022, genomsyras av nystart och innovation. Här jobbar vi tätt ihop med vår farmaceutiska kundservice i samma lokaler, vilket skapar en dynamisk och samarbetande arbetsmiljö. Vi är ett nytt team med bred kompetens där alla bidrar till att våra kunder får sina läkemedel snabbt och säkert. Om du älskar att lära dig nya saker och vill vara en del av vårt växande team, då är det dig vi söker!
Din roll som farmaceut hos oss På Apotea arbetar du med recepthantering i Sveriges modernaste expeditionssystem, där din farmaceutiska kompetens bidrar till en trygg och säker läkemedelsanvändning. Du erbjuder professionell rådgivning och individuell service baserat på varje kunds behov. Vår verksamhet är unik då du får många kundkontakter varje dag utan fysiska möten, vilket låter dig fokusera på ditt farmaceutiska arbete. Genom mejl och telefoni håller vi kontakten med våra kunder. Arbetet är självständigt men du är alltid en del av ett större team med gemensamma mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter
Receptexpedition
Säkerställa trygg och säker läkemedelsanvändning för våra kunder
Utföra farmaceutisk kontroll av order innan utleverans
Bidra till kvalitetsarbete och utveckling av verksamheten
Vem vi tror passar i rollen
Legitimerad receptarie eller apotekare
Mycket goda kunskaper i svenska
Ett par års arbetslivserfarenhet är meriterande
Mycket god datorvana
För att trivas hos oss behöver du vara ansvarstagande, effektiv och engagerad. Du tar egna initiativ, lär dig gärna nya saker och delar med dig av din kunskap. Samarbete och ansvar för bästa möjliga kundservice är viktigt för dig. Vår kultur och vad vi erbjuder Apotea präglas av en familjär kultur där alla hjälps åt och beslutsvägarna är korta. Vi är nyfikna och redo att hjälpa varandra över avdelningsgränserna, tillsammans driver vi företaget framåt. Hos oss får du en utvecklande och rolig arbetsplats där du kan använda dina farmaceutiska kunskaper. Du blir en del av ett engagerat team på ett företag i stark expansion. Placeringsort och arbetstider Du arbetar på vår moderna anläggning på Sveavägen vid Norrtull, där cirka 40 farmaceuter och logistikmedarbetare arbetar idag. Arbetstiderna är dagtid måndag till fredag, med möjlighet till kvälls- och helgarbete. Vi har kollektivavtal och erbjuder generöst friskvårdsbidrag, kompetenstid och personalrabatter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 över 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö, i Varberg och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedInInstagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotea AB"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2026-03-04T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Apotekare","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotea AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.329323,"longitude":18.06858}}},{"@type":"ListItem","position":16,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Apotea Kvällspass | Sveavägen, Stockholm","description":"
Nu söker vi farmaceuter till vår recepthantering på Sveavägen i Stockholm för att arbeta kvällstid söndag till torsdag klockan 15-23:45.
Vår verksamhet på Sveavägen präglas av nystart och nytänkande då vi öppnade hösten 2022. Här arbetar vi nära våra kollegor på vår farmaceutiska kundservice som sitter i samma lokaler. Vi är ett nytt team med bred kompetens där alla hjälps åt för att våra kunder snabbt och säkert ska få sina läkemedel. Är du en farmaceut som tycker om att lära dig mycket nytt och vill bidra till att vår receptverksamhet växer då ska du söka hit.
Din roll som farmaceut hos oss På Apotea arbetar du med recepthantering i Sveriges modernaste expeditionssystem, där din farmaceutiska kompetens bidrar till en trygg och säker läkemedelsanvändning. Du erbjuder professionell rådgivning och individuell service baserat på varje kunds behov. Vår verksamhet är unik då du får många kundkontakter varje dag utan fysiska möten, vilket låter dig fokusera på ditt farmaceutiska arbete. Genom mejl och telefoni håller vi kontakten med våra kunder. Arbetet är självständigt men du är alltid en del av ett större team med gemensamma mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Receptexpedition - Säkerställa trygg och säker läkemedelsanvändning för våra kunder - Utföra farmaceutisk kontroll av order innan utleverans - Bidra till kvalitetsarbete och utveckling av verksamheten
Vem vi tror passar i rollen - Legitimerad receptarie eller apotekare - Mycket goda kunskaper i svenska - Ett par års arbetslivserfarenhet är meriterande - Mycket god datorvana För att trivas hos oss behöver du vara ansvarstagande, effektiv och engagerad. Du tar egna initiativ, lär dig gärna nya saker och delar med dig av din kunskap. Samarbete och ansvar för bästa möjliga kundservice är viktigt för dig. Vår kultur och vad vi erbjuder Apotea präglas av en familjär kultur där alla hjälps åt och beslutsvägarna är korta. Vi är nyfikna och redo att hjälpa varandra över avdelningsgränserna, tillsammans driver vi företaget framåt. Hos oss får du en utvecklande och rolig arbetsplats där du kan använda dina farmaceutiska kunskaper. Du blir en del av ett engagerat team på ett företag i stark expansion. Placeringsort och arbetstider Du arbetar på vår moderna anläggning på Sveavägen vid Norrtull, där cirka 40 farmaceuter och logistikmedarbetare arbetar idag. Vi har kollektivavtal och erbjuder generöst friskvårdsbidrag, kompetenstid och personalrabatter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 över 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö, i Varberg och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedInInstagram
Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotea AB"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2026-03-04T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Apotekare","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotea AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.329323,"longitude":18.06858}}},{"@type":"ListItem","position":17,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Leg. psykolog till Arbetsförmedlingen i Södertälje","description":"
Är du en legitimerad psykolog som vill bidra till att fler människor hittar sin plats på arbetsmarknaden? På Arbetsförmedlingen gör du skillnad genom arbetsmarknadspolitiska bedömningar och stöd till arbetssökande med fokus på utveckling och samverkan.\r\n\r\nDu får möjlighet att utvecklas i en roll där din insats verkligen gör skillnad, samtidigt som vi erbjuder goda anställningsvillkor och en inkluderande arbetsmiljö. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss?\n\n\nEnhetens uppdrag\nArbetsförmedlingen i Södertälje är en enhet med cirka 80 medarbetare. Tillsammans erbjuder vi fördjupat stöd för arbetsgivare och arbetssökande, och är ett komplement till den service som erbjuds digitalt eller via personligt distansmöte. Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning.\n\nVårt upptagningsområde består av två kommuner. Du kommer att arbeta nära en annan psykolog, arbetsterapeuter/fysioterapeuter och arbetsförmedlare. Utifrån arbetssökandes behov erbjuder vi även fördjupat stöd. I vårt uppdrag ingår att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser.\n\nBeskrivning av tjänsten\nSom psykolog hos oss arbetar du med att bedöma funktionsnedsättningar i förhållande till arbete, samt identifiera och tillvarata arbetssökandes resurser och möjligheter på arbetsmarknaden. Du stärker deras motivation och hjälper dem att förstå sina arbetsförutsättningar, samtidigt som du bidrar till att göra arbetsmarknadspolitiska bedömningar i nära samarbete med arbetsförmedlare. Dessa bedömningar är en viktig del av myndighetens uppdrag. I rollen ingår att stödja arbetsgivarens rekrytering av personer med funktionsnedsättning, till exempel genom att ordna anpassningar på arbetsplatsen. Vissa resor inom Stockholms län kan förekomma.\n\nI din roll ingår det även att samarbeta nära kollegor från professioner som arbetsterapeuter och arbetsförmedlare i olika uppdrag. Du förväntas även bidra med din specialistkompetens genom att tolka medicinska underlag och dela med dig av relevant kunskap till arbetsförmedlare och andra yrkesroller. Ibland utförs arbetet även i samverkan med externa aktörer som kommuner, vården, fristående aktörer och Försäkringskassan.\n\nVårt erbjudande\nTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Södertälje.\n\nVi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis när verksamheten tillåter. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag.\n\nSom anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. \nhttps://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss\n\nGrundläggande krav för tjänsten\n - Socialstyrelsens psykologlegitimation (bifogas i ansökan)\n\nÖvriga meriter för tjänsten\n - Arbetslivserfarenhet av att bedöma arbetsförmåga\n - Arbetslivserfarenhet av samarbete i grupp\n\nDen statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. \nhttps://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund\n\nUtöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:\n\nMedarbetare på Arbetsförmedlingen:\n\nTar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten\nAnpassar sig till förändring och oförutsedda händelser\nTar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring\n\nAnsökan\nLåter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-10-05.\n\nBifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. \nDet är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev.\n\nUnder rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess \n\nHar du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.\n\nVi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.\n\n \n\nVälkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. \n\n\n\nhttps://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Arbetsförmedlingen","value":"Af-2025/0081 6090"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-05T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Arbetsförmedlingen"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Södertälje","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.195362,"longitude":17.625689}}},{"@type":"ListItem","position":18,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Medicinskt ansvarig för Rehabilitering (MAR)","description":"
Ref: 20252134 \n\n\n\n\nVälkommen till Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen och enheten för strategisk hälso- och sjukvårdsutveckling! \n\nEnhetens uppdrag och målsättning är att ta ansvar och medverka till en sammanhållen och trygg vårdkedja med fokus på en patientsäker och ändamålsenlig vård. Genom stöd, samverkan och tydliga beslut bidrar vi till en tryggare organisation. Vi verkar för att kontinuerligt förbättra vårdkvaliteten och förebygga vårdskador i kommunens hälso- och sjukvård.\n\nEnheten leder också det strategiska utvecklingsarbetet av verksamhetsförlags utbildning genom samverkan med lärosäten, chefer och yrkesverksamma handledare. \n\nVi söker nu en medicinskt ansvarig för rehabilitering till vår enhet. \n\n\nArbetsuppgifter\nSom MAR i Malmö stad har du ett strategiskt ansvar för rehabiliteringsinsatser inom kommunens hälso- och sjukvård, med särskilt fokus på äldreomsorgen. Du säkerställer att rehabiliteringen bedrivs enligt lagstiftning, föreskrifter och stadens interna riktlinjer.\n\nDu arbetar nära förvaltningens ledning och chefer, bidrar i utvecklingen av vård och omsorg och fungerar som ett sakkunnigt stöd till professionerna inom rehabilitering. Ditt arbete utgår från Malmö stads värdegrund och ett personcentrerat, rehabiliterande förhållningssätt. \n\nSom Medicinskt ansvarig för rehabilitering har du ett särskilt medicinskt ansvar och som är regleras av Socialstyrelsen. https://www.socialstyrelsen.se/kunskapsstod-och-regler/regler-och-riktlinjer/vem-far-gora-vad/styrning-och-arbetsfordelning/medicinskt-ansvarig-sjukskoterska-mas-och-medicinskt-ansvarig-for-rehabilitering-mar/\n\nHuvudsakliga arbetsuppgifter:\n\n\n• Att ansvara för övergripande processer och rutiner fastställs för att den kommunala hälso- och sjukvården ska uppfylla gällande krav och mål. \n\n\n• Utifrån resultat av riskanalys, egenkontroll och utredning av avvikelser föreslå förbättringsåtgärder inom den kommunala hälso- och sjukvården och medverka i det systematiska kvalitetsarbetet. \n\n\n• Utreda, bedöma och besluta om allvarlig vårdskada inträffat eller riskerat att inträffa samt rapportera detta till nämnden och Inspektionen för vård och omsorg, IVO. \n\nI enheten arbetar du tillsammans med tre MAS-kollegor, en MAR-kollega, två hälso-och sjukvårdstrateger och en kvalitetsutvecklare VFU. \n\nKvalifikationer\nVi söker dig som är/har:\n\n\n• Legitimerad fysioterapeut eller arbetsterapeut\n• Erfarenhet av att arbeta som fysioterapeut eller arbetsterapeut i kommunal sjukvård\n• Mycket god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift\n• God digital kompentens\n• Erfarenhet av att driva/delta i projekt/utvecklingsarbete\n\n \n\nDet är meriterande om du har:\n\n\n• Erfarenhet av att arbeta som medicinskt ansvarig för rehabilitering\n• Vidareutbildning som bedöms vara relevant för uppdraget\n• Erfarenhet av att skriva rapporter och utredningar\n• Erfarenhet att arbeta inom sluten vård och/eller regional primärvård\n• Legitimation som fysioterapeut \n\nUppdraget kräver att du är en självständig och självgående person som trivs med att ta ansvar och driva ditt arbete framåt. Du kan prioritera och fatta beslut som du står för samtidigt som du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar.\n\nGod samarbetsförmåga och tydlig kommunikation är en förutsättning och du delar gärna kunskap och idéer med andra. I rollen som MAR möter du yrkesverksamma arbetsterapeuter, fysioterapeuter, kvalitetsutvecklare, chefer och ledningsgrupper. \n\nDet är viktigt att du har god förmåga att se helheten – du förstår hur olika delar hänger ihop och kan agera i enlighet med verksamhetens mål. \n\nOm arbetsplatsen\nVälkommen till Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen! Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ gärna oss på Instagram: \n\n\nhttps://www.instagram.com/jobba_i_vardomsorg\n\n\nInformation om tjänsten\nAnställningsform: Tillsvidare\nOmfattning: Heltid\nAntal tjänster: 1\nTillträde: Enligt överenskommelse\n\nÖvrigt\nMalmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.\nLäs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb\n\nMalmö stad är ett finskt förvaltningsområde sedan 2015 och har därmed en skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål samt skydda och främja deras språk och kultur. Odotamme innolla hakemustasi! \n\nMalmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.\n\n Digital urvalsprocess\n\nFör att göra vår urvalsprocess smidig och modern kommer vi att använda digitala urvalsmetoder. Vi i Malmö stad samlar inte längre in personligt brev, fokusera istället på att uppdatera ditt CV och förbered dig på eventuella digitala tester och intervjuer.\n\nVill du vara med och göra skillnad för våra Malmöbor? Sök nu!\n\n\n\n\n\n
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Malmö kommun"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-09-26T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Fysioterapeut","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Malmö kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Malmö","addressRegion":"Skåne","addressCountry":"SE"},"latitude":55.60498,"longitude":13.003822}}},{"@type":"ListItem","position":19,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Arbetsterapeut till ASIH i Barkarby","description":"
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling.
Vi söker nu en arbetsterapeut till ASIH i Barkarby.
Vi söker dig som vill arbeta med avancerad sjukvård i hemmet; ett självständigt och stimulerande arbete med fokus på god omvårdnad och symtomlindring, t ex under pågående onkologisk behandling eller under livets sista tid. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team med läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, dietist och kurator. Söker du en arbetssituation där du kan påverka både din och verksamhetens utveckling? Där ditt engagemang och din drivkraft kan bidra till goda och mätbara resultat? En verksamhet med korta beslutsvägar där patienten står i centrum? Välkommen att söka tjänsten som arbetsterapeut och bli en del av vårt team!
Beskrivning av tjänsten:
Som arbetsterapeut på ASIH har du ett omväxlande arbete som består av arbetsterapeutiska bedömningar, behandlingar och utredningar i patientens hemmiljö i samarbete med andra professioner. Vi utgår från våra lokaler i Barkarbystaden
Vi söker dig med ett genuint intresse för att ge individuellt anpassad rehabilitering och omsorg i patienters hemmiljö. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en trygg organisation som värdesätter arbetsglädje, lärande och utveckling – alltid med patientens behov i centrum.
Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats med möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt.
Vi dokumenterar i TakeCare och planerar vården i verktyget Epsilon.
Dina kvalifikationer:
Du är legitimerad arbetsterapeut. Kunskaper inom hjälpmedelsfrågor, kognitiva bedömningar och rehabilitering är meriterande.
Vi söker dig som är positiv, initiativrik och organisatorisk. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid ett gott bemötande.
Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO.
Låter det intressant? Tveka inte hör av dig för vidare information!
Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande.
Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB"},"datePosted":"2025-09-15","validThrough":"2025-10-13T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Järfälla","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.410065,"longitude":17.836803}}},{"@type":"ListItem","position":20,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Apotek Hjärtat Nässjö-med ett extra erbjudande!","description":"
Är du legitimerad farmaceut och nyfiken på Nässjö? Med Apotek Hjärtats Upptäckarpaket erbjuds du en bonus utöver din vanliga lön dina första år i tjänsten. Välkommen till Apotek Hjärtat i Nässjö!
Upptäck med Hjärtat - ett extra erbjudande på detta apotek
För dig som ännu inte är tillsvidareanställd farmaceut på Apotek Hjärtat finns på det här apoteket möjlighet att ta del av Hjärtats upptäckarpaket. Erbjudandet innebär att du får en extra bonus de första tre åren av din anställning samt en extra trygghet i form av en mentor på apoteket som stöttar under den första tiden. Läs mer om detaljerna i erbjudandet här på Hjärtats karriärsida: Upptäckarpaketet
Därför ska du jobba hos oss, apotekschef Rasha berättar
Välkommen till vårt fina apotek i hjärtat av Nässjö! Vi är ett engagerat team bestående av fem farmaceuter och två tekniker som nu vill välkomna en driven farmaceut till vårt livliga apotek med hög kundtrafik.
Våra kunder är i stor utsträckning lokala stamkunder, men vi har också många besökare från andra orter. Vi har ett nära samarbete med vården och hanterar bland annat läkemedelsbeställningar och apoteket har en ledande position på den lokala marknaden.
Vårt apotek ligger nära tågstationen och erbjuder gratis parkering i området – något som underlättar för både pendling och tillgänglighet.
Våra öppettider:
Vi har öppet måndag till fredag från 09.00 till 18.00 och på lördagar från 09.00 till 14.00. Vi håller stängt på söndagar och röda dagar, vilket ger dig god möjlighet till balans mellan jobb och privatliv. Det finns även möjlighet att bli utlånad till andra Hjärtat Apotek i regionen om du är intresserad av att jobba på ob-tider.
Chefens fokus på balans och god arbetsmiljö:
Som chef är jag särskilt mån om att alla medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Därför lägger jag stor vikt vid att skapa scheman som passar just dina behov, oavsett om du pendlar eller har andra åtaganden. Flera av våra medarbetare pendlar från andra städer och jag lägger mycket fokus för att underlätta detta genom ett flexibelt arbetsschema. Som chef värdesätter jag också att vi som medarbetare kompletterar och respekterar varandra. Vi arbetar tillsammans som ett team, där kunden alltid är i fokus och strävar efter att göra varje kundmöte positivt och givande.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som farmaceut, heltid eller deltid enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Om jobbet som farmaceut på Hjärtat
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång.
På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen:
Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat
Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov
Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen
Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här.
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.