Uppdraget innefattar också att vaccinera enligt det allmänna vaccinationsprogrammet för barn, erbjuda elever enklare sjukvårdsinsatser samt medverka vid skolläkarmottagning. Uppdraget är på 60% där du ansvarar för elever på anpassad grundskola och F-3. Du får samtidigt förmånen att samarbeta med en skolsköterskekollega då vi på skolan har två skolsköterskor.
Dina arbetsuppgifter
Som skolsköterska (en av två) ingår du i skolans elevhälsoteam och tillsammans utformar vi struktur och ett nära elevhälsoarbete. Elevhälsans tvärprofessionella teamarbete kräver god samarbetsförmåga, helhetssyn, flexibilitet och en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Du samverkar även runt elevernas behov med föräldrar, pedagogisk personal, skolläkare, kurator och rektor. Ibland behöver lärare stöd i medicinska frågor, ibland får du uppdrag via elevhälsoteamet och du kommer att ha viss hälsoundervisning i klass. Ur elevperspektiv är du en viktig person som värnar om elevernas möjligheter att lyckas i skolan. Samtliga skolsköterskor i kommunen ingår i ett professionsnätverk, EMI, med regelbundna möten för kvalitetsutveckling och stöd i arbetet, som leds av verksamhetschef för EMI. Handledning erbjuds för den som önskar. Vi har en introduktionsutbildning som sträcker sig över 1 år och inskolning sker med hjälp av en centralt anställd skolsköterska .
Vem är du?
Vi söker dig som har ett professionellt bemötande och kompetens i att arbeta strukturerat och organiserat. Du ska kunna samarbeta med undervisande lärare för att stötta och motivera eleverna att nå sin fulla potential och sina egna mål. Din goda förmåga att skapa bärkraftiga relationer gör dig till en viktig person för eleverna.
Personliga egenskaper: - Du arbetar mot resultat genom att du visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete - Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information - Du förbättrar, söker lösningar och utvecklar lärande och kunskap på eget initiativ - Du är länken mellan olika parter - du ger service, visar lojalitet utåt och inåt samt omvärldsbevakar - Du behöver vara självgående, strukturerad, samarbetsvillig och trygg i din yrkesroll samt ha förmåga att ta egna initiativ - Du har ett bra bemötande, kan skapa förtroende hos barn/ungdomar, god förmåga att planera, prioritera och organisera samtidigt som du kan vara flexibel i de situationer som kräver det
Krav: - Legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolsköterskeprogrammet - God datorvana - då all dokumentation sker i datajournalsystemet ProRenata - Du är intresserad av att arbeta med förebyggande hälsoarbete och att vidareutveckla ett modernt skolsköterskeuppdrag genom att prova nya arbetssätt och metoder - Du har god förmåga att kommunicera och uttrycker dig tydligt på svenska i såväl tal som i skrift
Meriterande: - Du brinner för barn och ungdomars välmående och har erfarenhet av samtalsstöd och god samtalskompetens - Du ser vinsten me ett kollegialt samarbete inom och över gränserna av uppdraget - Du har erfarenhet från att ha arbetet som skolsköterska eller har annan erfarenhet av hälsofrämjande arbete med barn och ungdomar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö, fint stöd av verksamhetschef för EMI, skolledning och kollegor och en fantastisk möjlighet till personlig utveckling på en skola som arbetar dedikerat med skolutveckling på olika nivåer, att skapa förutsättningar för att våra elever ska få vara sitt bästa jag i skolan!
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Södertälje kommun"},"datePosted":"2025-06-09","validThrough":"2025-06-23T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Skolsköterska","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Södertälje kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Södertälje","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.195362,"longitude":17.625689}}},{"@type":"ListItem","position":13,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Timvikarie HEMTJÄNST med demens och psykiatrisk inriktning","description":"
Skriv i din ansökan hur många pass per vecka du kan arbeta samt under hur lång period
Vi söker dig som har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten.
HEMTJÄNST
Arbetstid:
Verksamheten har två olika arbetspass per dag och vid behov arbetar du ett utav de två passen. Dock kan du komma att börja och sluta andra tider än nedanstående beroende på verksamhetens och kundernas behov.
Dag 07.30-16.30
Kväll 15.00-22.00
Arbetstillfällen: Krav är att du kan vara tillgänglig för arbete MINST 3 pass per vecka och vi önskar att du kan arbeta mer än så då vi strävar efter högsta möjliga kontinuitet i verksamheten. (Vi godkänner inte att du endast kan arbeta på helger eller delar av ett arbetspass då dessa tider är de som gäller). Vi ser även att du har som tanke att stanna i verksamheten under en längre tid.
För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.
Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.
Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.
Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.
Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"AB Stockholms Demens och Specialteam","value":"timvikarie"},"datePosted":"2025-06-09","validThrough":"2025-07-09T21:59:59.000Z","employmentType":"NEED_BASED_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"AB Stockholms Demens och Specialteam"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Ringvägen 39B","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"11863","addressCountry":"SE"},"latitude":59.3135049301986,"longitude":18.0539140056447}}},{"@type":"ListItem","position":14,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Utbildad undersköterska kvällstid 84% HEMTJÄNST demensinriktning","description":"
HEMTJÄNST
Vi söker dig som är undersköterska och har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens).
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 15.00-22.00
Schemarad: 84,12% (ca 19 pass på fyra veckor både på vardagar och helger). Verksamheten har valt att inte ha en tjänst på 100% då det annars skulle bli för många arbetspass per månad för medarbetaren, detta bidrar till en bättre arbetsmiljö.
Observera att vi inte godkänner att du arbetar på fler arbetsplatser än denna under din anställning.
Krav på utbildning: färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg 1500 poäng
Lön: utifrån verksamhetens kollektivavtal
Provanställning gäller i 6 månader från anställningsdatum enligt kollektivavtal
För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, av och påklädning, matlagning, hemmets skötsel och social samvaro. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten riktar sig främst mot kunder som har olika svårighetsgrader av demenssjukdomar, psykisk ohälsa, funktionsnedsättning och missbruksproblematik. Kvällstid har främst kunder med demenssjukdomar besök enligt biståndsbeslut.
Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.
Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar varje arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal oavsett vilken stadsdel du befinner dig i under dagen. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.
Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"AB Stockholms Demens och Specialteam","value":"Kvällstjänst 79% "},"datePosted":"2025-06-09","validThrough":"2025-07-09T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","educationRequirements":"Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Hälso- och sjukvård","experienceRequirements":"Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"AB Stockholms Demens och Specialteam"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Ringvägen 39B","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"11863","addressCountry":"SE"},"latitude":59.3135049301986,"longitude":18.0539140056447}}},{"@type":"ListItem","position":15,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Undersköterska dagtid 100% HEMTJÄNST med demens och psykiatrisk inriktning","description":"
Vi söker dig som är undersköterska och har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten. Du kan arbeta blandat både inom hemtjänst och som boendestödjare om du önskar.
HEMTJÄNST
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 07.30-16.30
Schemarad: fyraveckorsschema (det betyder att du arbetar på ett schema som är förlagt på fyra veckors rad och löper på varav varannan vecka är helgarbete). 100% - 37/37
Krav på utbildning: färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg 1500 poäng
Provanställning gäller i 6 månader från anställningsdatum enligt kollektivavtal
För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.
Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten riktar sig främst mot kunder som har olika svårighetsgrader av demenssjukdomar, psykisk ohälsa, funktionsnedsättning och missbruksproblematik. Beroende på vad du har för erfarenhet, kompetens och intresse kan du arbeta mer inriktat mot någon av dessa sjukdomar och diagnoser eller blandat.
Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.
Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar varje arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal oavsett vilken stadsdel du befinner dig i under dagen. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.
Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"AB Stockholms Demens och Specialteam","value":"Heltidsanställning DAGTID"},"datePosted":"2025-06-09","validThrough":"2025-07-09T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","educationRequirements":"Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Hälso- och sjukvård","experienceRequirements":"Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"AB Stockholms Demens och Specialteam"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Ringvägen 39B","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"11863","addressCountry":"SE"},"latitude":59.3135049301986,"longitude":18.0539140056447}}},{"@type":"ListItem","position":16,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Undersköterska, Capio Geriatrik Dalen, Avd 41","description":"
Om oss Vi är en avdelning på Dalens sjukhus som söker en undersköterska som vill vara med och fortsätta utveckla vår fina avdelning tillsammans med oss!
Vi på avdelning 41 är en allmängeriatrisk avdelning med 18-20 vårdplatser som är specialiserade på geriatrisk utredning, behandling och omvårdnad. Vanliga diagnoser är bl.a. infektioner, hjärt-och kärlsjukdomar, njursvikt, KOL och diabetes. Målet under vårdtiden är en god personcentrerad vård där alla känner sig välkomna och respekterade. Den geriatriska patienten är komplex och därför behövs ett multiprofessionellt team, bestående av flera olika professioner, för en säker och välfungerande vård. Hos oss är varje person viktig.
Vi erbjuder geriatrisk slutenvård med direktintag dygnet runt, året om. Patienterna kommer via slutenvården, akutmottagning, ambulans, närakut, äldreboende och vårdcentral. Vi har även en specialistmottagning för utredning av kognitiv svikt. På sjukhusområdet finns även tillgång till röntgen och närlaboratorium.
Tillsammans arbetar vi hårt för en god arbetsmiljö där målet alltid är att det ska vara roligt och utvecklande att gå till jobbet! Vi som arbetar på avdelning 41 är ett tryggt, kompetent och stabilt gäng med närhet till glädje och skratt.
Din roll Arbetet som undersköterska innebär att du tillsammans med sjuksköterska i ditt team arbetar närmast patienten. I din yrkesroll är du en viktig person till att involvera patienten i vården och bevaka dennes intressen. I vårt multiprofessionella team samarbetar du även med bl.a. fysioterapeut, arbetsterapeut, läkare, dietist, logoped, kurator och avdelningens koordinatorsjuksköterska. Då det är väsentligt för patienten att vi utgår från en helhetssyn på människan läggs stor vikt i ett välfungerande teamarbete. Att ha ett rehabiliterande förhållningssätt, där varje patient själv får göra det hen kan, vill och orkar är mycket viktigt för oss. Det är därför viktigt att alla medarbetare främjar självständighet hos patienten genom att uppmuntra och stödja i det dagliga. I det sedvanliga undersköterskearbetet ingår bl.a. omvårdnad, servering av måltider och ett aktivt deltagande på ronder. Dokumentation sker i journalsystemet TakeCare. Medicintekniskt ingår bl.a. delegering i venprovtagning, insättning/avveckling och skötsel av kateter (KAD), såromläggningar, kontroll av NEWS2 och glukosprovtagning.
Arbetsuppgifterna är varierande och utmanande vilket bidrar till ständig utveckling. Tempo varierar både över dagen och över tid.
Vi erbjuder dig
En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra
Närvarande chefer
Individuell lönesättning
Individanpassad inskolning
Kompetensutveckling: Interna- och externa utbildningar och föreläsningar. På vår digitala utbildningsportal Capio Academy finns flera utbildningar att tillgå, för modernt lärande och enklare uppföljning.
Friskvårdsbidrag: 3 000 kr/år som gäller allt från träning till avkoppling och kostrådgivning.
Tillgång till fullt utrustat gym; 500 kr/år som dras via friskvårdsbidraget. Det anordnas även varje vecka fria gruppträningspass på kliniken.
Fri sjukvård: Vi erbjuder ersättning för sjukvårdskostnader upp till högkostnadsskyddet.
En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar.
Personalparkering till reducerad kostnad.
Fruktkorg 2 gånger/vecka.
Fredagsfrukost
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas. Sysselsättningsgrad: 100 % Omfattning: Heltid, 37 h/vecka, dag/kväll, inga nätter. Arbete varannan helg. Lön: Månadslön. Tillträde: Enligt överenskommelse.
Om dig
Minst ett års yrkeserfarenhet som undersköterska inom akutgeriatrik eller akutsjukhus.
Att du är ödmjuk och bemöter människor med helhetssyn och respekt.
Du är intresserad av att bidra med din kunskap och entusiasm.
Du förenar självständigt arbete med en mycket god förmåga att samarbeta.
Du är positiv och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten.
Önskvärt att du är van att arbeta i journalsystemet TakeCare.
Meriterande:
Specialistutbildning.
Stort vikt läggs vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss på avdelning 41! Ser fram emot att träffas över en kopp kaffe.
Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Beatrice Bröderman eller Biträdande enhetschef Johanna Norén (johanna.noren@capio.se).
Rekrytering sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Publicerat: 2025-06-05 Sista ansökningsdag: 2025-06-27
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Capio Sverige AB"},"datePosted":"2025-06-09","validThrough":"2025-06-27T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Capio Sverige AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.329323,"longitude":18.06858}}},{"@type":"ListItem","position":17,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Undersköterska Vikariat, Capio Geriatrik Dalen, Avd 41","description":"
Om oss Vi är en avdelning på Dalens sjukhus som söker en undersköterska som vill vara med och fortsätta utveckla vår fina avdelning tillsammans med oss!
Vi på avdelning 41 är en allmängeriatrisk avdelning med 18-20 vårdplatser som är specialiserade på geriatrisk utredning, behandling och omvårdnad. Vanliga diagnoser är bl.a. infektioner, hjärt-och kärlsjukdomar, njursvikt, KOL och diabetes. Målet under vårdtiden är en god personcentrerad vård där alla känner sig välkomna och respekterade. Den geriatriska patienten är komplex och därför behövs ett multiprofessionellt team, bestående av flera olika professioner, för en säker och välfungerande vård. Hos oss är varje person viktig.
Vi erbjuder geriatrisk slutenvård med direktintag dygnet runt, året om. Patienterna kommer via slutenvården, akutmottagning, ambulans, närakut, äldreboende och vårdcentral. Vi har även en specialistmottagning för utredning av kognitiv svikt. På sjukhusområdet finns även tillgång till röntgen och närlaboratorium.
Tillsammans arbetar vi hårt för en god arbetsmiljö där målet alltid är att det ska vara roligt och utvecklande att gå till jobbet! Vi som arbetar på avdelning 41 är ett tryggt, kompetent och stabilt gäng med närhet till glädje och skratt.
Din roll Arbetet som undersköterska innebär att du tillsammans med sjuksköterska i ditt team arbetar närmast patienten. I din yrkesroll är du en viktig person till att involvera patienten i vården och bevaka dennes intressen. I vårt multiprofessionella team samarbetar du även med bl.a. fysioterapeut, arbetsterapeut, läkare, dietist, logoped, kurator och avdelningens koordinatorsjuksköterska. Då det är väsentligt för patienten att vi utgår från en helhetssyn på människan läggs stor vikt i ett välfungerande teamarbete. Att ha ett rehabiliterande förhållningssätt, där varje patient själv får göra det hen kan, vill och orkar är mycket viktigt för oss. Det är därför viktigt att alla medarbetare främjar självständighet hos patienten genom att uppmuntra och stödja i det dagliga. I det sedvanliga undersköterskearbetet ingår bl.a. omvårdnad, servering av måltider och ett aktivt deltagande på ronder. Dokumentation sker i journalsystemet TakeCare. Medicintekniskt ingår bl.a. delegering i venprovtagning, insättning/avveckling och skötsel av kateter (KAD), såromläggningar, kontroll av NEWS2 och glukosprovtagning.
Arbetsuppgifterna är varierande och utmanande vilket bidrar till ständig utveckling. Tempo varierar både över dagen och över tid.
Vi erbjuder dig
En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra
Närvarande chefer
Individuell lönesättning
Individanpassad inskolning
Kompetensutveckling: Interna- och externa utbildningar och föreläsningar. På vår digitala utbildningsportal Capio Academy finns flera utbildningar att tillgå, för modernt lärande och enklare uppföljning.
Friskvårdsbidrag: 3 000 kr/år som gäller allt från träning till avkoppling och kostrådgivning.
Tillgång till fullt utrustat gym; 500 kr/år som dras via friskvårdsbidraget. Det anordnas även varje vecka fria gruppträningspass på kliniken.
Fri sjukvård: Vi erbjuder ersättning för sjukvårdskostnader upp till högkostnadsskyddet.
En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar.
Personalparkering till reducerad kostnad.
Fruktkorg 2 gånger/vecka.
Fredagsfrukost
Anställningsvillkor
Anställningsform: Vikariat, 1 år Sysselsättningsgrad: 75% Omfattning: Deltid, dag/kväll, inga nätter. Arbete varannan helg. Lön: Månadslön. Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna start i september
Om dig
Minst ett års yrkeserfarenhet som undersköterska inom akutgeriatrik eller akutsjukhus.
Att du är ödmjuk och bemöter människor med helhetssyn och respekt.
Du är intresserad av att bidra med din kunskap och entusiasm.
Du förenar självständigt arbete med en mycket god förmåga att samarbeta.
Du är positiv och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten.
Önskvärt att du är van att arbeta i journalsystemet TakeCare.
Meriterande:
Specialistutbildning.
Stort vikt läggs vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss på avdelning 41! Ser fram emot att träffas över en kopp kaffe.
Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Beatrice Bröderman eller Biträdande enhetschef Johanna Norén (johanna.noren@capio.se).
Publicerat: 2025-06-05 Sista ansökningsdag: 2025-06-27
Rekrytering sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag och försäljare av jobbannonser.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Capio Sverige AB"},"datePosted":"2025-06-09","validThrough":"2025-06-27T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Capio Sverige AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.329323,"longitude":18.06858}}},{"@type":"ListItem","position":18,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Kvinnlig Personlig Assistent sökes till uppdrag i Botkyrka","description":"
Personlig Assistent Sökes
Är du en empatisk, engagerad och ansvarsfull person som söker ett meningsfullt och givande arbete?
Vad innebär jobbet som personlig assistent?
Som personlig assistent kommer du att stödja brukaren i vardagliga situationer, vilket kan inkludera personlig hygien, hushållssysslor, inköp, samt att följa med till aktiviteter och möten. Ditt arbete är anpassat efter brukarens behov och önskemål, med målet att främja en självständig och innehållsrik tillvaro.
Kvalifikationer
Erfarenhet av vårdarbete eller liknande är meriterande, men inte ett krav
Personliga egenskaper som att vara ödmjuk, flexibel och lyhörd är det vi letar efter
God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift
Vi erbjuder
Fortbildning och stöd i din roll som personlig assistent.
En chans att göra en verklig skillnad i någons liv.
Så här ansöker du
För att ansöka till tjänsten hos oss RTFL Care, skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du lämpar dig för rollen.
Vi ser fram emot din ansökan!
RTFL Care är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och jämlikhet. Vi uppmuntrar därför alla kvalificerade kandidater, oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion, eller sexuell läggning, att söka tjänsten.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Rtfl Care AB"},"datePosted":"2025-06-09","validThrough":"2025-11-26T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Rtfl Care AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Botkyrka","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.24594,"longitude":17.840858}}},{"@type":"ListItem","position":19,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Verksamhetschef 50% och sjuksköterska 50%, Solna stad","description":"
Är du legitimerad sjuksköterska och vill arbeta med kompetenta, engagerade, team utvecklande kollegor som har en stark vi känsla på en trevlig arbetsplats? Vi söker nu en person som ska arbeta som verksamhetschef 50% och sjuksköterska 50%!\n\nOm oss\nSkoga äldrecentrum är ett vård- och omsorgsboende samt med ett HSL-team för funktionsstöd som drivs i egen regi av Solna Stad.\r\n\r\nSkoga ligger naturskönt med en härlig trädgård i Huvudsta, Solna. Vård- och omsorgsboende profil är trädgård, natur och utevistelse för en omväxlande vardag med såväl individuella som gemensamma aktiviteter. Hos oss har vi 100 lägenheter och ca 120 anställda. \n\nFunktionsstöd som ligger på olika platser inom Solna kommun består av gruppbostäder, servicebostäder och dagligverksamhet med många individuella aktiviteter utifrån boendes personliga behov för de som har LSS-beslut.\n\nVårt erbjudande \n - Tillgång till en mentor som bistår med handledning och stöttning samt en ordentlig introduktion.\n - Goda utvecklingsmöjligheter.\n - Möjlighet att ha inflytande kring arbetssätt och komma med idéer utifrån riktlinjer.\n - Fint belägen arbetsplats med goda kommunikationsvägar.\n - Individuell lönesättning.\n\nVad innebär tjänsten?\nSom Verksamhetschef 50/50 kommer du att arbeta 50 % som verksamhetschef och 50 % som sjuksköterska. Det ger dig en unik möjlighet att kombinera strategiskt ledarskap med praktiskt, kliniskt arbete.\n\nVi är inne i en spännande utvecklingsfas där du som sjuksköterska inom HSL-teamet/Skoga äldrecentrum ersätter sjuksköterska vid planerad och oplanerad frånvaro, detta för att vi ska få en möjlighet att utveckla verksamheten tillsammans som ett team. Du har ett nära samarbete med omvårdnadspersonal, verksamhetschefer, läkare och paramedicin inom vård och omsorgsboende samt funktionsstöd. Vi dokumenterar i Life Care HSL.\n\nDå du som sjuksköterska har en arbetsledande roll i vården och omsorgen. Leder och fördelar det dagliga omvårdnadsarbetet samt delegerar HSL-insatser på vård och omsorgsboendet. Inom funktion stöd har du en mer utbildning och samordnande roll.\n\nSom verksamhetschef ansvarar du för att planera, utveckla och följa upp verksamheten kvalitetsmässigt. Du förväntas driva utvecklingsarbete i verksamheten med syfte att främja kvalitet på vård- och omsorg och kompetensutveckling hos personalen. Utöver detta har du ansvar för budget, verksamhetsutveckling och det yttersta ansvaret för personalen.\n\nVidare är du också en del av egen regis ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer inom Humaniora vård och omsorg. Arbetet i ledningsgruppen innebär framför allt att tillsammans med övriga verksamhetschefer bidra till den gemensamma utvecklingen för egen regi. Till din hjälp har du olika former av stödfunktioner inom exempelvis HR, ekonomi och IT.\n\nVem söker vi?\n - Du är legitimerad sjuksköterska. \n\n - Då arbetet ställer krav på muntlig och skriftlig rapportering samt dokumentation behöver du ha god datorvana.\n - Vi ser att du är en erfaren ledare som är van att leda hälso- och sjukvårdspersonal.\n - Du har dokumenterad erfarenhet som ledare från kommunal- eller likvärdig verksamhet.\n - Har du erfarenhet av att leda i en politikerstyrd organisation är det meriterande.\n - Tjänsten kräver god svenska i tal och skrift.\n\nVi ser det som meriterande om du har erfarenhet av äldreomsorg, geriatrisk- och palliativ vård och funktionsstöd (LSS) eller om du har en vidareutbildning inom något av dessa områden.\n\nDu är trygg i din roll som sjuksköterska och trivs när du får möjlighet att ta mycket eget initiativ och ansvar. Som person har du ett bra bemötande och en god samarbetsförmåga. Helhetssyn och kvalitetsmedvetenhet är starkt utmärkande kompetenser hos dig.\n\nVi lägger stor vikt vid din personliga egenskaper. \n\nMer information och ansökan\nVarmt välkommen med din ansökan innehållandes CV senast den 16 juni. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.\n\nOm du har några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ewa Aronsson Chibout, ewa.aronsson-chibout@solna.se.\n\nOBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning hos oss.\n\nVi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. \n\nI Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.\n\n\n\nOmvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.\n\n\n\nSolna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Solna kommun","value":"2025/243"},"datePosted":"2025-06-09","validThrough":"2025-06-16T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Sjuksköterska, grundutbildad","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Solna kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Solna","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"},"latitude":59.368877,"longitude":18.008434}}},{"@type":"ListItem","position":20,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Logoped Habiliteringscenter HC Södertälje vuxna","description":"
Logoped\n\nVill du leda och utveckla medarbetare i en specialistverksamhet samt utveckla vården för personer med funktionsnedsättning?\n\nOm oss: Habiliteringscenter Södertälje är vår vuxen specialistmottagning i öppenvården som erbjuder insatser till personer med medfödda eller tidigt uppkomna funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen exempelvis autism, intellektuell funktionsnedsättning eller rörelsenedsättning.\r\n\r\nPå enheten ges habilitering i ett tvärprofessionellt teamarbete tillsammans med kurator, logoped, psykolog, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Vårt upptagningsområde är sydvästra länet med kommunerna Salem, Södertälje och Nykvarn. Mottagningen ligger i Södertälje centrum, precis vid pendeltåg och bussar.\n\nArbetsuppgifter\nSom logoped vid Södertälje vuxna arbetar du självständigt men i nära samverkan med övriga kollegor på enheten. De flesta patientkontakter sker på HC Södertälje. Vi har ett gediget kursutbud och att hålla i kurs kommer att vara ett inslag i din arbetsvardag hos oss.\n\nVid HC Södertälje finns ett väl utarbetat system för metodstöd och kollegial handledning. Som medarbetare får du yrkesmässig utveckling med fokus på tillämpad beteendeanalys och strukturerad handledning och stöd i ditt arbete.\n\nVi söker dig som vill arbeta med evidensbaserade metoder med vår målgrupp. Hos oss får du arbeta med engagerade, kompetenta och prestigelösa kollegor, som generöst delar med sig av själv själva och sin kunskap. Utmärkande för HC Södertälje är en fin samarbetsanda och en inkluderande och stöttande arbetsmiljö.\n\nAnställningsform\nTillsvidare, heltid, med start enligt överenskommelse.\n\nKvalifikationer\nLeg. Logoped\nErfarenhet av vår målgrupp. \nTBA-kompetens är meriterande.\n\nPersonliga egenskaper\nDu trivs med samarbete samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är strukturerad och bra på att planera och dokumentera. Att prioritera och att tydligt kommunicera kring ditt uppdrag är naturligt för dig. Samtidigt är du flexibel att ändra din planering efter verksamhetens behov. Du är kreativ, har god initiativförmåga och kan hantera ett högt arbetstempo. Vi lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet.\n\nÖvrig information\nVi tillämpar flexibel arbetstid och har förmåner så som fri hälso- och sjukvård, generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvård på arbetstid.\n\nVid denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.\n\nInformation om tjänsten lämnas av\nEnhetschef Monica Owen\ntel: 08-123 357 01\n\nLogoped Robert Halvarsson \ntel: 08-123 357 00\n\nFacklig representant:\n\nLogopedförbundet SRAT Clara Hultqvist, tel: 08-12335778\n\nOm verksamheten\n\nHabilitering & Hälsa är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) inom Region Stockholm. Vi är en kunskapsorganisation som bedriver egen forskning och utveckling och driver flertalet specialiserade enheter. Vårt arbete vilar på värdegrunden om alla människors lika värde samt patientens fokus. Vi utgår från varje individs unika behov och förutsättningar och har specialistkunskap om hur funktionsnedsättningar kan påverka vardagsliv, hälsa och utveckling. Vi består av omkring 700 medarbetare och 30 mottagningar i Stockholms län. \n\nÖvrigt:\nSLSO tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning. \nTjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.\n\n\n\nVid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:\n\n- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.\n\n- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.\n\n- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. \n\n\n\nStockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/.\n\nAtt söka jobb i Region Stockholm\n\nVi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.\n\n\nVi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.\n\n\nVårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.\n\n\nRegion Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.\n\n\nhttps://www.regionstockholm.se/jobb