Habiliteringens målgrupp är barn och ungdomar med medfödda eller förvärvade funktionedsättningar. Vi arbetar i ett multiprofessionellt team som innehåller; psykolog, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och läkare. Vi har också ett samarbete med dietist och logoped. En god samverkan mellan yrkesgrupperna är en nödvändighet för kvalitet i arbetet med patienter och deras anhöriga/nätverk. Insatser planeras utifrån den habiliteringsplan som upprättas tillsammans med barnet och dess närstående. Med våra insatser vill vi minska de svårigheter som funktionsnedsättningen kan medföra i det dagliga livet, skapa förutsättningar för ett gott liv och delaktighet i samhället. I arbetet utgår vi från varje individs unika behov och förutsättningar.
Som psykolog arbetar du med att utreda och diagnosticera utvecklingsrelaterade funktionsnedsättningar, rådgivning till föräldrar och nätverk med utgångpunkt i funktionsnedsättningens konsekvenser samt individuell psykologisk behandling. Psykologen deltar även regelbundet vid teamkonferenser för samverkan med övriga yrkeskategorier samt vid nätverksmöten för samverkan med andra instanser. Utbildning och handledning ingår också i tjänsten. Resor kan förekomma inom upptagningsområdet.
Det här erbjuder vi dig
- Tillgång till regelbunden handledning och kollegialt utbyte - Kompetensutveckling - Stark teamkänsla - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/
Information om tjänsten
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten är inom barnsjukvården: Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"REGION NORRBOTTEN"},"datePosted":"2025-01-10","validThrough":"2025-02-20T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Psykolog","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"REGION NORRBOTTEN"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Gällivare","addressRegion":"Norrbotten","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":20,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Företagssköterska/Case Manager till Feelgood Torslandaenheten","description":"
Feelgood växer och vi förstärker vårt team i Torslanda med en Företagssköterska/Case Manager - processledare inom förebyggande och efterhjälpande rehabilitering.\n\nPå enheten i Torslanda idag är vi ca 30 medarbetare. Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, interkollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv. \nVi håller till i ljusa och väl anpassade lokaler på Volvo Cars område.\n\nArbetets innehåll som företagssköterska och Case Manager:\n\nSom företagssköterska på Feelgood arbetar du med rehabilitering, motiverande samtal, förebyggande arbetsmiljöarbete, hälsoundersökningar och medicinska kontroller men även vaccinationer, provtagningar, hantera skadligt bruk och drogtestning är vanligt förekommande arbetsuppgifter. I rollen ingår det att hålla i utbildningar och att arbeta hälsofrämjande på individ, grupp och organisatiorisk nivå. \n\nSom Case Manager på Feelgood arbetar du processinriktat med ett systematiskt och målorienterat arbetssätt för att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stötta chef och HR samt ge förslag på åtgärder kopplat till hälsofrämjande- och rehabiliterande insatser. Du underlättar arbetet både för arbetsgivaren och den enskilde medarbetaren genom att vara en oberoende part. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. \nDu har en tät och samspelande dialog med våra kunder, vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. I din roll ingår ett nära och tvärfunktionellt samarbete med övriga erfarna och hjälpsamma kollegor i teamet så som; företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, ergonomer, psykologer, beteendevetare, undersköterskor mfl . \r\nVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och det är meriterande om du har företagssköterskeutbildning och/eller erfarenhet av arbete i Företagshälsovård.\nDu behöver ha intresse av att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering, chefsstöd och HR-frågor. \nFör att passa in i rollen hos oss behöver du vara flexibel, ansvarstagande, självständig och trygg i din roll. Du behöver kunna strukturera och planera ditt arbete samt driva ditt arbete med jämn och hög kvalité. Som person är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet och gillar att arbeta konsultativt. Viktigt att du är en god lagspelare, gillar samverkan och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov. Feelgood arbetar brett med digital leverans och videobesök och detta är något som vi ständigt utvecklar. Goda IT kunskaper är därför en förutsättning för att du ska lyckas med ditt arbete hos oss. Du bör också ha god kommunikation i både svenska och engelska såväl i tal som skrift. \n\nHar du driv, mod och är nyfikenhet på att lära dig nya saker, då är vi rätt arbetsgivare för dig!\n\nTjänsten är en tillsvidareanställning och avser främst arbete på dagtid, men kvällar och nätter förekommer. \nTillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: Heltid/deltid\n\nKörkort och tillgång till bil krävs för tjänsten.\n\nHar du frågor kontakta Konsultchef Johanna Wåhlander 0767-64 55 49 johanna.wahlander@feelgood.se\n\nSista ansökningsdag är 2025-02-09, intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.\n\n\nVarmt välkommen med din ansökan!\n\nFeelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.\n\nVi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Feelgood Svenska AB"},"datePosted":"2025-01-10","validThrough":"2025-02-09T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Företagssjuksköterska/Företagssköterska","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Feelgood Svenska AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Göteborg","addressRegion":"Västra Götaland","addressCountry":"SE"}}}}]}]}