Är du en sjuksköterska som vill utvecklas och gillar teamarbete, medicinsk teknisk utrustning och varierande arbetsuppgifter? Välkommen till oss på IVA/HIA/Postop!
Vi söker
Vi söker en legitimerad sjuksköterska med behörighet att söka specialistutbildning och goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IVA akutsjukvård eller annan vårdavdelning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team där du bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du har också en god helhetssyn och förstår vikten av att se hela sammanhanget för att fatta informerade beslut. Vidare är du självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig till förändringar och nya utmaningar. Du är stabil och serviceinriktad.
Det här får du arbeta med
Hos oss på IVA/HIA/Postop är arbetet omväxlande och lärorikt, där både omvårdnad och medicinsk teknik ingår. Inom intensivvården arbetar vi med akut omhändertagande av patienter med allvarlig sjukdom eller skada. Här tar vi hand om nyopererade patienter, traumapatienter och patienter med sviktande vitala funktioner. Du har ett nära samarbete med övriga professioner som tillsammans utgör ett team, med patienten och dess anhöriga i fokus. Som trainee får du möjlighet till introduktion och handledning inom intensivvård, hjärtintensivvård och postoperativ vård under en längre tidsperiod.
Det här erbjuder vi dig
- Skräddarsydd introduktion anpassad till dina tidigare erfarenheter - Kontinuerlig kompetensutveckling - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
Information om tjänsten
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse, arbetstiden är förlagd dag/kväll och helg. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"REGION NORRBOTTEN"},"datePosted":"2025-04-10","validThrough":"2025-08-31T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"REGION NORRBOTTEN"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Luleå","addressRegion":"Norrbotten","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":17,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Undersköterskor till dag och kväll i Sigtuna","description":"
Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.
Glädje, engagemang, innovation och flexibilitet är våra värdeord som avspeglas i vår vardag - i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra.
Nu söker vi undersköterskor som vill jobba dagar och kvällar hos oss i Sigtuna. På Sigtuna kontoret är vi cirka 15 medarbetare och 1 biträdande enhetschef som varje dag gör det bästa för våra kunder. Arbetstiderna är: 07.00-15.30 och 15:30-22:30. Vårt kontor ligger vid goda kommunikationer på Stora gatan i Sigtuna. I hela region Sigtuna är vi cirka 100 medarbetare, en enhetschef och 4 biträdande enhetschefer. Vi har våra kontor i Sigtuna, Märsta och Rosersberg.
Arbetsuppgifter
Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med:
omvårdnad och hygien
städning
inköp
tvätt
måltider
promenader
Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven.
Kvalifikationer och egenskaper:
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har åtminstone ett par års erfarenhet från äldreomsorgen, gärna från hemtjänsten. Du behöver kunna dokumentera på datorn och du har goda kunskaper i svenska. B-körkort är ett krav.
Att kunna cykla är meriterande för denna tjänst.
Du som söker brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ.
Vi erbjuder:
AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Våra engagerade, erfarna och kunniga medarbetare tar hand om dig och erbjuder en fin introduktion.
Ansökan:
Vi gör löpande urval så skicka din ansökan gärna så fort som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Adeocare AB"},"datePosted":"2025-04-09","validThrough":"2025-09-26T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Adeocare AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Sigtuna","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":18,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Delägare och Verksamhetschef till Praktikertjänst klinik i Oxelösund","description":"
Torgtandvården Oxelösund\n\nNu finns möjlighet att gå in som delägare i Praktikertjänst och driva vår klinik i Oxelösund.\r\n\r\nPå mottagningen arbetar idag 1 tandläkare, 1 tandhygienist och 3 tandsköterskor. Det finns 4 behandlingsrum och en patientstock på ca 1400 revisionspatienter.\n\nNär du går in som delägare kommer du att ansvara för den dagliga driften för mottagningen.\nTill din hjälp finns inom Praktikertjänst ett nätverk av specialister inom olika områden, så som säkerhet, juridik, HR, fastighet, administration, finans, IT- och telefoni, kvalitet, kommunikation, inköp, pension och miljö. Som en del av rollen är du ansvarig för verksamhetens resultat vilket innebär att du gör en budget och ansvarar för det ekonomiska resultatet.\n\n \n\nArbetsuppgifter\n\n - Du leder och fördelar arbetet för personalen\n - Du arbetar kliniskt som tandläkare\n - Personalansvar, mål och utvecklingsdialog samt lönesamtal\n - Rekrytering vid behov\n - Säkerställa att personal har tillräckliga kunskaper och arbeta med kompetensutveckling\n - Ansvar för arbetsmiljön\n\n \n\nKvalifikationer\n\n - Legitimerad tandläkare\n - 3-5 års arbetslivserfarenhet\n - Goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift\n\n \n\nPersonliga egenskaper\n\nVi söker dig som är utbildad tandläkare. Du är en trygg person som vill arbeta med olika patientgrupper och är väl förtrogen med diagnostik och terapiplanering. Du är en duktig kliniker som ser det som en självklarhet att kombinera kvalitativ tandvård med ett bra bemötande. \nDu tycker också att det är roligt att leda andra människor. \n\nDu är en person som ser det som en självklarhet att ha ett stort engagemang i såväl dina patienter och som mottagningens utveckling. Vi tror att du är nyfiken på nya lösningar och möjligheter. Som person är du kommunikativ, lugn, balanserad och förtroendeingivande i möte med patienter och kollegor.\n\n \n\nAnsökan\n\nVi vill att din ansökan består av ett CV samt ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kommer de kandidater vi väljer att gå vidare med att genomgå såväl en personlig som odontologisk intervju.\n\nVälkommen med din ansökan!\n\nÖvrig information\n\n\n\nIntervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.\n\nEftersom vi på Praktikertjänst värnar om vår arbetsmiljö och säkerhet tillämpar vi slumpvisa alkohol- och drogtester.\n\nOm Praktikertjänst\n\n\nPraktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Praktikertjänst AB","value":"2024/515"},"datePosted":"2025-04-08","validThrough":"2025-10-03T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Praktikertjänst AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Oxelösund","addressRegion":"Sörmland","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":19,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Kronans Apotek i Rotebro","description":"
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 \n\nDin roll som farmaceut för Kronans Apotek i Rotebro. Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans apotek Rotebro. Apoteket är i Rotebro Sollentuna, och i närområdet finns det matbutik, bostadsområde, vårdcentral. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 3 farmaceuter som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. \n\nDet dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: \n\n\n - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. \n\n - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. \n\nApoteket är öppet 08:30-18:00 på vardagar, på lördagar och Stängt på söndagar stängt . Vi erbjuder en/ett tillsvidareanställning, vikariat på deltid och du välkomnas till apotekschef Matti Yacob team. Önskad start enligt överenskommelse.\r\nVi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. \n\nDin ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. \nUrval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. \n\nI slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. \n\nHar du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Matti Yacob på tel. 073-7095892\n\nVarmt välkommen med din ansökan! 😊 \n\nKärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila Stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se. \n\nSå vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!\n\nVi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!\n\nVi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Kronans Apotek AB"},"datePosted":"2025-04-08","validThrough":"2025-09-30T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Kronans Apotek AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Sollentuna","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":20,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Mervida Hemtjänst söker dig som är Undersköterska","description":"
Brinner du för att arbeta med människor och är utbildad undersköterska? Då är du den vi söker! Vår hemtjänstverksamhet växer i Norrköping och nu letar vi efter fler kompetenta medarbetare till vårt härliga gäng.
Vi kan erbjuda dig ett varierat och ansvarsfullt arbete med goda möjligheter till kompetens- och karriärutveckling! Är du intresserad av arbetsledning och administrativa uppdrag kan vi erbjuda dig att bli teamledare. Vi kan direkt erbjuda schema på heltid om du är rätt person.
I rollen som undersköterska utför du omsorgsarbete hos våra kunder vilket innebär att stödja och uppmuntra våra hemtjänsttagare i deras vardag. Vi utgår alltid från hemtjänsttagarens behov och önskemål i planering och genomförande. I arbetet ingår social dokumentation, att vara omsorgskontakt och samarbete med övriga kollegor, HSL-personal, biståndshandläggare samt anhöriga.
Vi letar efter medarbetare som har följande kompetenser
Är utbildad undersköterska
Behärskar svenska i tal och skrift. Övriga språkkunskaper, särskilt arabiska, är meriterande
Erfarenhet av arbete inom äldreomsorg
Erfarenhet av social dokumentation och av att vara omsorgskontakt
God datavana
B-körkort
Om dig
Vi räknar med att du är duktig på att kommunicera med olika slags människor och att du är lyhörd mot både brukare och kollegor. Det är viktigt att du är kreativ och kan anpassa dig efter olika situationer och omständigheter i brukarnas hem.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Mervida Hemtjänst är ett vård- och omsorgsföretag som i flera år framgångsrikt bedrivit hemtjänst i Norrköping och inom Stockholms Stad.
Rekrytering sker löpande. Vi uppmuntrar dig därför att skicka in din ansökan redan idag! För frågor om tjänsterna hör av dig till vårt kontor på telefonnummer 0110 177-46 60.
När vi ska anställa dig begär vi alltid ett utdrag ur belastningsregistret. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen. Beställ gärna utdraget redan nu på polisens hemsida.