➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år
Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa.
Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Camilla Toth Ogumelu på 076-1365813.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Synoptik Sweden AB"},"datePosted":"2025-02-11","validThrough":"2025-05-21T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Synoptik Sweden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Nyköping","addressRegion":"Sörmland","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":10,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Leg. Arbetsterapeut till Hemtjänst Norra Tierps kommun ","description":"
Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen.\n\nVår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd.\n\nArbetsplasten för Hemtjänst Norra ligger i Karlholmsbruk, ett brukssamhälle från 1700-talet. \n\nVåra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro.\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nHos oss kommer du arbeta som leg.arbetsterapeut i team tillsammans med leg.fysioterapeut. fysioterapeutassistent, leg. sjuksköterskpr, bitr. enhetschef, emhetschef, administrativ assistent, planerare och vård- och omsorgspersonal. \n\nTeamet arbetar för att uppnå en nära och effektiv vård och omsorg utifrån kund-processorienterad verksamhet. \n\nSom leg.arbetsterapeut arbetar du inom hemsjukvård och personlig assistans genom att skapa förutstättningar för våra brukare att leva så självständigt, delaktigt och meningsfullt liv som möjligt med utgångspunkt i det egna hemmet.\n\nDu kommer göra bedömningar av aktivitets- och funktionsförmåga samt insatser som tex träning och behandling. Det ingår även att utföra utprovnong och förskrivning av hjälpmedel samt arbeta preventivt för att upprätthålla god hälsa och minskad risk för fall.\n\nTillsammans med teamet handleder och utbildar du omvårdnadspersonal i bland annat ergonomi och förflyttningsteknik. \n\nVi har flexavtal och friskvårdsbidrag.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Det är meriterande om du har erfarenhet av äldreomsorg och rehabilitering. Du behöver kunna strukturera ditt arbete självständigt och samtidigt samarbeta väl i team. Att respekt \n\nB-körkort och utdrag från belastnigsregistret är ett krav.\n\nTierps kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.\r\n\nÖVRIGT\nPå Tierps kommun sätter vi våra medarbetares välmående i fokus och erbjuder därför ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, möjligheten att löneväxla för extra semesterdagar, förmånscykel samt andra attraktiva förmåner. Vi strävar även efter att skapa en arbetsplats med rika utvecklingsmöjligheter.\n\nMångfald är viktigt för oss, och vi ser våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter som en värdefull resurs som berikar vår kommun.\n\nOm du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz, måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd eller bekräfta att du är undantagen från kravet. Anställning kan endast ske efter att vi har kontrollerat detta, i enlighet med utlänningsförordningen.\n\nVi ber dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit. Vänligen skicka inte ansökan via e-post eller i pappersformat. Om du har skyddad identitet, kontakta den rekryterande chefen direkt och skicka inte in din ansökan digitalt.\n\nVi avböjer vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering eller rekrytering.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Tierps kommun","value":"C215830"},"datePosted":"2025-02-11","validThrough":"2025-04-30T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Tierps kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Tierp","addressRegion":"Uppsala","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":11,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Delägare och Verksamhetschef till Praktikertjänst klinik i Luleå!","description":"
Nu finns möjlighet att ta över och driva en av Praktikertjänst kliniker i Luleå!\n\nVäl inarbetad tandvårdsklinik funnits sedan 60 talet, byggdes som Tandvårdsklinik i samband med att huset byggdes.\r\n\r\nKliniken trevlig med familjär känsla på 110 kvm med lättarbetad planlösning.\n\n2 stora behandlingsrum och steril i mitten, ett litet labb, mysigt väntrum.\n\nKliniken ligger på våningsplan 3, hiss finns och en rullstol går precis in.\n\nDen ligger centralt nära vårdcentral, apotek, buss, tågstation.\n\nTrogen patientstock på mer än 1000 revisionspatienter.\n\nVi har många familjer som gått här i flera generationer.\n\nVi som arbetar idag är avgående 1 tandläkare, 1 tandhygienist och 1 tandsköterska och vi jobbar delegerat.\n\nNär du går in som delägare kommer du att ansvara för den dagliga driften för mottagningen. Till din hjälp finns inom Praktikertjänst ett nätverk av specialister inom olika områden, så som säkerhet, juridik, HR, fastighet, administration, finans, IT- och telefoni, kvalitet, kommunikation, inköp, pension och miljö. Som en del av rollen är du ansvarig för verksamhetens resultat vilket innebär att du gör en budget och ansvarar för det ekonomiska resultatet.\n\n \n\nArbetsuppgifter\n\n - Du leder och fördelar arbetet för personalen\n - Du arbetar kliniskt som tandläkare\n - Personalansvar, mål och utvecklingsdialog samt lönesamtal\n - Rekrytering vid behov\n - Säkerställa att personal har tillräckliga kunskaper och arbeta med kompetensutveckling\n - Ansvar för arbetsmiljön\n\n \n\nKvalifikationer\n\n - Legitimerad tandläkare\n - 3-5 års arbetslivserfarenhet\n - Goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift\n\n \n\nPersonliga egenskaper\n\nVi söker dig som är utbildad tandläkare. Du är en trygg person som vill arbeta med olika patientgrupper och är väl förtrogen med diagnostik och terapiplanering. Du är en duktig kliniker som ser det som en självklarhet att kombinera kvalitativ tandvård med ett bra bemötande. Du tycker också att det är roligt att leda andra människor. \n\nDu är en person som ser det som en självklarhet att ha ett stort engagemang i såväl dina patienter och som mottagningens utveckling. Vi tror att du är nyfiken på nya lösningar och möjligheter. Som person är du kommunikativ, lugn, balanserad och förtroendeingivande i möte med patienter och kollegor.\n\n \n\nÖvrig information\n\nUrvalsprocessen sker löpande och därför ser vi gärna att du tar en första konfidentiell kontakt med vår affärsutvecklare Mette Palmer på mailadress mette.palmer@ptj.se redan nu.\n\nVi vill att din ansökan består av ett CV samt ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kommer de kandidater vi väljer att gå vidare med att genomgå såväl en personlig som odontologisk intervju.\n\nVälkommen med din ansökan!\n\nÖvrig information\n\n\n\nIntervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.\n\nEftersom vi på Praktikertjänst värnar om vår arbetsmiljö och säkerhet tillämpar vi slumpvisa alkohol- och drogtester.\n\nOm Praktikertjänst\n\n\nPraktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Praktikertjänst AB","value":"2025/112"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-05-10T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Tandläkare","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Praktikertjänst AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Luleå","addressRegion":"Norrbotten","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":12,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Leg. Optiker till Synsam Falkenberg","description":"
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter!
Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå.
Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen.
Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa!
Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online.
Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende
Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!
Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Synsam Group Sweden AB"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-05-09T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Synsam Group Sweden AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Falkenberg","addressRegion":"Halland","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":13,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Semestervikarier fysio- och arbetsterapeutassistenter","description":"
Välkommen till Simrishamns kommun! Vackert placerat intill hav och äppelodlingar och ändå lätt att ta sig till med buss, tåg och bil. Vi arbetar med hållbarhet som ledstjärna och tillit som metod. Hos oss blir du en del av någonting stort.\n\nÖnskar du att spendera sommaren hos oss?\n\nSimrishamns kommun satsar stort på tidiga insatser och kvalitativa tjänster. Allt för att möjliggöra för fler att bo kvar hemma med god livskvalitet. Rehabteamet är en central del i satsningen och är inne i en spännande förändringsprocess för att möta upp behovet. Teamet består av engagerade, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, omsorgshandläggare, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal.\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom arbetsterapeutassistent/fysioterapeutassistent arbetar du på uppdrag av legitimerad personal vilka arbetar i den kommunala primärvården.\n\nVi erbjuder dig en anpassad introduktion.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nFör att kunna arbeta hos oss är det viktigt att du har ett bra bemötande och trivs med att arbeta med människor.\n\nDu ska ha en pågående för uppdraget relevant högskoleutbildning eller väntar du på att få din yrkeslegitimation.\n\nB-körkort\n\nGrundläggande kunskaper i svenska, både i tal och skrift\n\nVi fäster stort värde vid personlig lämplighet.\r\n\nÖVRIGT\nHär kan du läsa mer om vårt erbjudande och våra förmåner https://www.simrishamn.se/om-kommunen/jobba-hos-oss/vart-erbjudande\n\nFör dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till vår HR-enhet för vägledning i hur du ansöker. Oss når du via Kontakt Simrishamn 0414-81 90 00\n\nVi har gjort våra kanalval och tackar vänligt nej till kontakt från annons- och rekryteringsföretag.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Simrishamns kommun","value":"C234937 - 2025"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-04-30T21:59:59.000Z","employmentType":"SEASONAL_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Simrishamns kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Simrishamn","addressRegion":"Skåne","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":14,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Sommarvikarierande arbetsterapeut och fysioterapeut till rehabteam","description":"
Välkommen till Simrishamns kommun! Kommunen där omgivningarna skapar guldkant i vardagen. Här blir du en del av något stort. Med ditt bemötande och engagemang spelar du en huvudroll i att göra vardagen bättre för våra kommunmedborgare. Närheten och litenheten är vår styrka, den skapar en familjär stämning, ger våra uppdrag bredd och dig goda möjligheter att utvecklas. Vi strävar efter att arbeta med tillit i organisationens alla led och ett meningsfullt och hållbart arbetsliv. Här bli du en del av något stort, men aldrig en i mängden.\n\nSimrishamns kommun satsar stort på tidiga insatser och kvalitativa tjänster. Allt för att möjliggöra för fler att bo kvar hemma med god livskvalitet. Rehabteamet är en central del i satsningen och är inne i en spännande förändringsprocess för att möta upp behovet. Teamet består av engagerade, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, omsorgshandläggare, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal.\n\nVill du spendera sommaren hos oss?\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nVi rekryterar arbets- och fysioterapeuter som vill arbeta hos oss under sommaren 2025 i vår kommunala primärvård.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nLeg arbetsterapeut respektive leg fysioterapeut\n\nB-körkort\r\n\nÖVRIGT\nHär kan du läsa mer om vårt erbjudande och våra förmåner https://www.simrishamn.se/om-kommunen/jobba-hos-oss/vart-erbjudande\n\nFör dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till vår HR-enhet för vägledning i hur du ansöker. Oss når du via Kontakt Simrishamn 0414-81 90 00\n\nVi har gjort våra kanalval och tackar vänligt nej till kontakt från annons- och rekryteringsföretag.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Simrishamns kommun","value":"C234878 - 2025"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-04-30T21:59:59.000Z","employmentType":"SEASONAL_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Simrishamns kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Simrishamn","addressRegion":"Skåne","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":15,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Natt undersköterska till Polhemsgården","description":"
Nu söker vi på Polhemsgården i Solna undersköterska för natt arbete,deltid. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner.
Det här får du hos oss:
Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi.
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris.
En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen.
Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud.
Om Polhemsgården
Polhemsgården i Solna består av 80 lägenheter med demensinriktning, varav fem platser är korttids-och växelplatser. Polhemsgården har natur och trädgård som profil. Utevistelse och aktiviteter i natur, park och trädgård är naturliga delar av vår vardag. Vi arbetar utifrån olika naturtema året om. Vi har sjuksköterskor i tjänst dygnet runt, året runt.
Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Silvia hemmet.
Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende.
Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.
Som undersköterska är du oerhört viktig!
Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor.
Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation.
Med hjärtat på rätta stället
Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar:
Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.
Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund.
Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens
Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss.
Din erfarenhet och kunskap
Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen.
God datorvana samt erfarenhet av dokumentation.
Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav.
Vi tror att du:
- lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer.
- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.
- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor.
Övrigt
Tre nattjänster, deltid ca 66%.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: tidigast 2025-04-01 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-09
Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning
Har du frågor? Kontakta gärna: nada.hassan@vardaga.se , marisol.gonzales@vardaga.se
Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här.
Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se
Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Vardaga AB"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-07-30T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Vardaga AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Solna","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":16,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut kundservice Stockholm","description":"
På Apotea, Sveriges största nätapotek, händer det mycket och vi växer snabbt. Nu behöver vi förstärka med farmaceuter till vår kundserviceavdelning i Stockholm.
Att arbeta som rådgivande farmaceut innebär att du har kontakt med och hjälper våra kunder med rådgivning om både recept, receptfria varor och läkemedel. Du är en del av farmaceutteamet och har en nyckelroll i vår organisation. Att arbeta på Apoteas kundservice är varierande arbete där du dagligen utvecklas och lär dig nya saker och du blir Apoteas ansikte utåt.
Att vara farmaceut på Apotea innebär att ha många kundkontakter på en dag men att aldrig träffa kunderna fysiskt och möjligheten att endast fokusera på ditt farmaceutiska uppdrag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Kontakt med våra kunder via telefon, mail och chatt.
Säkerställa en trygg och säker läkemedelsanvändning hos våra kunder.
Farmaceutisk kontroll av order innan utleverans.
Genomföra övriga arbetsuppgifter inom teamet såsom licens och APL beställningar.
Vem söker vi?
Du har en relevant utbildning inom farmaci med legitimation som receptarie eller apotekare.
Ett par års arbetslivserfarenhet, gärna inom e-handel eller kundservice.
Är en god kommunikatör och kan uttrycka dig både på svenska och engelska. (Kunskaper i andra språk är meriterande.)
Mycket god datorvana.
För att lyckas i rollen behöver du vara en serviceinriktad, ansvarstagande och lösningsfokuserad person med ett stort engagemang för farmaci och hälsorelaterad frågor. Du tar egna initiativ och vill hjälpa våra kunder på bästa sätt. Du är nyfiken och tar ansvar för att lära dig nya saker och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Du tycker om att samarbeta i en grupp och tar ansvar för att ni tillsammans ska ge den bästa servicen till våra kunder.
Apotea präglas av en familjär kultur där alla hjälps åt och beslutsvägarna är korta. Vi är nyfikna och beredda att hjälpa varandra över avdelningsgränserna, det är vi tillsammans som får företaget att utvecklas och växa. Vi erbjuder dig en utvecklande och rolig arbetsplats där du får använda dina kunskaper inom farmaci. Du är en del av ett engagerat team på ett företag i stark expansion.
Placeringsort: Stockholm, i nyöppnade ljusa lokaler på Sveavägen (Norrtull) Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärsutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 27 000 receptfria varor och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 ca 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedInInstagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [kontaktpersonens namn] via e-post på [e-postadress]. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotea AB"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-07-30T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Apotekare","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotea AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Stockholm","addressRegion":"Stockholm","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":17,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Sommarmedarbetare till Allegios härliga team i Norrtälje","description":"
OBS! Som nyanställd medarbetare på schemarad har du möjlighet till en trevlig sommarlön - Hör av er så berättar vi mer!
Vi söker nu medarbetare till vår hemtjänstenhet i Norrtälje!
Allegio Omsorg är ett familjeomsorgsföretag som vill göra skillnad. Idag har vi över 2500 kunder i Borås i söder till Östersund i norr som har valt oss som sin utförare. Vi erbjuder omsorg och service genom biståndsbeslut eller som RUT-tjänst.
Idag är vi på Allegio Omsorg över 800 anställda undersköterskor, vårdbiträden och lokalvårdare. Vi är ingenting utan våra duktiga medarbetare!
Kompetens är viktigt – vi har därför en hög utbildningsnivå på våra anställda med särskild inriktning på demens och palliativ omvårdnad. Vi arbetar ständigt med utveckling i våra verksamheter och arbetar kvalitetssäkrande med bl.a. egenkontroller.
Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder de bästa tjänsterna när vi också har de bästa och mest engagerade medarbetarna!
Vi erbjuder omsorg och service till våra kunder genom biståndsbeslut eller som en RUT-tjänst. Utifrån kundens behov ser vi till att tillsammans utforma en trygg tjänst, som är anpassad utifrån behov och önskemål. Vi arbetar aktivt med fast omsorgskontakt och för att tillgodose behov och rutiner hos våra kunder, på bästa möjliga sätt, prioriterar vi små arbetsgrupper med god kontinuitet. Vi har ett eget kvalitetsledningssystem och arbetar systematiskt med kvalitetssäkring i verksamheten – vi kan alltid bli bättre.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som brinner för att arbeta med den enskilda individen, att du respekterar våra kunder och ger den absolut bästa servicen är väldigt viktigt.
Körkort är meriterande.
Att kunna cykla är ett krav.
Vi ser gärna att du har någon erfarenhet sedan tidigare av arbete inom hemtjänst eller äldreboende men det är inget krav.
Viktigt att du hanterar svenska språket i både tal och skrift.
Tjänsten innebär att du blir uppbokad efter behov eller att kunna gå på schemarad under sommaren.
Möjlighet till fortsatt arbete finns.
Viktigt att du tar med dig utdrag från belastningsregistret vid en eventuell anställning.
Intervjuer sker löpande.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Allegio Omsorg AB"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-05-31T21:59:59.000Z","employmentType":"NEED_BASED_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Allegio Omsorg AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"Baldersgatan 19","addressLocality":"Norrtälje","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"76150","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":18,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Semestervikarier inom Sjuksköterskeenheten","description":"
Söker du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad på riktigt? Har du ett brinnande intresse för att bidra till en trygg och säker vård för våra patienter? Då ska du söka semestervikariat inom Sjuksköterskeenheten i Tibro kommun!\n\nHos oss ges du möjlighet att få arbeta hela sommaren och du har även möjligheten att få ytterligare förlängt vikariat när semesterperioden är slut. Vi söker dig som är färdigutbildad/legitimerad sjuksköteka men även dig som har en termin kvar på din utbildning och som då kan jobba som sjuksköterskeassistent. Välkommen med din ansökan! \n\nTibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut.\n\nTibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans!\n\n \n\nLivet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom semestervikarie hos oss erbjuds du ett utvecklande arbete i en dynamisk kommun. Socialförvaltningen i Tibro värderar kompetens, initiativförmåga och egen utveckling. Vi arbetar utifrån ett aktiverande och rehabiliterande förhållningssätt och utgår från det friska hos varje vårdtagare i omvårdnadsarbetet. Hemsjukvårdsläkare finns tillgänglig fem dagar i veckan och ansvarar för patienter inom hemsjukvård och särskilt boende.\n\nDu är trygg i din yrkesroll och har patienten i fokus, vilket innebär att du har förmågan att se patienten som individ och dess behov.\n\nEn del av arbetet innebär stöd och samtal varför du måste vara kommunikativ och ha förmåga att möta människor på olika plan. Du har ett flexibelt förhållningssätt och förmågan att, trots ett högt arbetstempo, kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter.\n\nFör att trivas hos oss måste du kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du värdesätter även teamarbete och bidrar med dina kunskaper och ett glatt humör till att skapa ett gott arbetsklimat.\n\nSamtliga semestervikarier erbjuds heltidsarbete.\n\nVi behöver dig som semestervikarie i huvudsak under följande perioder: \n\n\t• Period 1: v. 26-29\n\t• Period 2: v. 30-33\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\n\t• Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och dig som har genomfört fem godkända terminer på sjuksköterskeprogrammet för att kunna jobba som assistent.\n\t• God datorvana är ett krav.\n\t• B-körkort är ett krav. \n\nTibro kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.\n\nStor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.\n\nIntervjuer kommer att ske löpande under annonseringsperioden.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Tibro kommun","value":"C234825"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-05-31T21:59:59.000Z","employmentType":"SEASONAL_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Tibro kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Tibro","addressRegion":"Västra Götaland","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":19,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Ankarets Hemtjänst AB - Vårdbiträde ","description":"
”En hemtjänst där vi med kompetens och kontinuitet ökar tryggheten och gör det möjligt för kunden att leva ett självständigt och värdigt liv, där vi alltid låter kundens uttalande och underförstådda behov vara vägledande i vårt arbete”.
Ankarets hemtjänsts värdeord ska vara vägledande för att vi tillsammans genom vårt dagliga arbete ser till kunden får en värdig ålderdom.
Vi söker dig som vill jobba extra som timvikarie och kan ställa upp med kort varsel.
Timanställningen kan senare leda till tillsvidareanställning. Du ska vara utbildad undersköterska eller ha motsvarande kompetens som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet och kunskap från arbete inom äldreomsorg, hemtjänst och vård av personer med demenssjukdom eller psykisk ohälsa.
Du ska ha ett positivt förhållningssätt, vara flexibel och kunna arbeta självständigt, och du ska även kunna samarbeta i team. Du ska vara lyhörd för kunders önskemål och behov samt drivas av en vilja att skapa bästa förutsättningar till en meningsfull och trygg vardag för våra kunder.
Engagerad, lösningsfokuserad, ha ansvarskänsla och förmåga att tänka nytt är några av egenskaper som värderas högt.
Vi arbetar främst i Nynäshamns tätort, där även vår lokal ligger och som vi utgår ifrån. Arbetstiderna varierar, vi har kunder med insatser från morgon till kväll, helgdag som vardag, vilket innebär att våra arbetstider är därefter.
Vi arbetar utifrån biståndsbedömda beslut och utför vård- och omsorg- samt serviceinsatser i kunders hem.
Du ska ha tidigare erfarenhet och kunskap inom äldreomsorg, demens och/eller psykisk ohälsa. Du ska ha goda kunskapar i svenska språket både vad gäller tal och skrift. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i team. Du är en van dataanvändare. Körkort B är önskvärt, du ska även kunna cykla. Meriterande om du har kunskap i Lifecare, LMO, Phoniro och Carefox. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om du tycker att detta låter intressant, välkommen att skicka in din ansökan idag!
Rekrytering sker löpande.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Ankarets Hemtjänst AB","value":"vårdbiträde"},"datePosted":"2025-02-10","validThrough":"2025-05-12T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Ankarets Hemtjänst AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","streetAddress":"lövlundsvägen 5","addressLocality":"Nynäshamn","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"14930","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":20,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Ankarets Hemtjänst AB - Undersköterska","description":"
”En hemtjänst där vi med kompetens och kontinuitet ökar tryggheten och gör det möjligt för kunden att leva ett självständigt och värdigt liv, där vi alltid låter kundens uttalande och underförstådda behov vara vägledande i vårt arbete”.
Ankarets hemtjänsts värdeord ska vara vägledande för att vi tillsammans genom vårt dagliga arbete ser till kunden får en värdig ålderdom.
Du ska vara utbildad undersköterska eller ha motsvarande kompetens som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet och kunskap från arbete inom äldreomsorg, hemtjänst och vård av personer med demenssjukdom eller psykisk ohälsa.
Du ska ha ett positivt förhållningssätt, vara flexibel och kunna arbeta självständigt, och du ska även kunna samarbeta i team. Du ska vara lyhörd för kunders önskemål och behov samt drivas av en vilja att skapa bästa förutsättningar till en meningsfull och trygg vardag för våra kunder.
Engagerad, lösningsfokuserad, ha ansvarskänsla och förmåga att tänka nytt är några av egenskaper som värderas högt.
Vi arbetar främst i Nynäshamns tätort, där även vår lokal ligger och som vi utgår ifrån. Arbetstiderna varierar, vi har kunder med insatser från morgon till kväll, helgdag som vardag, vilket innebär att våra arbetstider är därefter.
Vi arbetar utifrån biståndsbedömda beslut och utför vård- och omsorg- samt serviceinsatser i kunders hem.
Du ska ha tidigare erfarenhet och kunskap inom äldreomsorg, demens och/eller psykisk ohälsa. Du ska ha goda kunskapar i svenska språket både vad gäller tal och skrift. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i team. Du är en van dataanvändare. Körkort B är önskvärt, du ska även kunna cykla. Meriterande om du har kunskap i Lifecare, LMO, Phoniro och Carefox. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar provanställning.
Om du tycker att detta låter intressant, välkommen att skicka in din ansökan idag!