Bemanningsenheten är en central enhet som ansvarar för rekrytering och tillsättning av vikarier inom Socialförvaltningen. På bemanningsenheten har du möjlighet att få arbeta inom olika verksamheter - utvecklande och lärorikt! Vi försöker alltid att matcha dina kvalifikationer med det arbete vi tycker passar dig bäst.
Våra verksamheter är placerade i Dals-Rostock, Åsensbruk och Mellerud. Du kan jobba inom:
Vård och omsorg – hemtjänst, särskilt boende eller korttid.
Stöd och service (LSS) - bostad med särskild service (boende), boende unga, personlig assistans, korttidsvistelse för barn och vuxna.
Socialpsykiatrin – boendestöd.
Vad innebär arbetet?
Att arbeta hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Hur stödet ser ut beror på personernas behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med personlig omvårdnad, hygien, inköp, tvätt, städning eller aktiviteter av olika slag. I arbetet ingår även att utföra insatser på uppdrag från sjuksköterska samt att dokumentera. Oavsett var du jobbar så är ditt uppdrag att tillsammans med stöttande kollegor arbeta för att skapa fina dagar och en trygg och glädjerik tillvaro för dem vi är till för.
Vad erbjuder vi?
\t
\t
Ett flexibelt arbete där vi skapar en trygg vardag för våra brukare genom god vård och omsorg.
\t
\t
\t
Du får värdefull arbetslivserfarenhet inför ditt framtida arbetsliv.
\t
\t
\t
Härliga och stöttande kollegor.
\t
\t
\t
Introduktion med utbildningar som passar till ditt uppdrag.
\t
\t
\t
Möjlighet att arbeta som timvikarie även andra delar av året.
\t
Arbetstider som passar dig
Du har stor möjlighet att jobba upp till heltid! Eftersom verksamheterna är i gång dygnet runt, varje dag, finns det stor variation i arbetstider och schema. Arbetspassen är förlagda på dag/kväll, helger och för vissa tjänster även natt.
Det här söker vi i dig
Vi söker dig som har ett gott bemötande, vilja och förmåga att hjälpa andra och att kunna möta brukarens behov.
Du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Du tar ansvar för din uppgift och lägger ner tid och engagemang i ditt arbete. Du följer verksamhetens rutiner och brukarens genomförandeplaner.
För att du ska lyckas och trivas i ditt arbete som vikarie behöver du ha ett intresse för att hjälpa andra och en hög arbetsmoral. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
\t
\t
Du har fyllt 18 år.
\t
\t
\t
Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn – och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
\t
\t
\t
Du har god datorvana och vana av att hantera mobiltelefon samt andra digitala verktyg och system.
\t
\t
\t
Du ska ha god kunskap i svenska språket, tal och skrift.
\t
\t
\t
Inom vissa av våra verksamheter är B-körkort ett krav.
\t
Vi ser det även som positivt ifall du har tidigare arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Hur ser rekryteringsprocess ut?
\t
\t
Skicka in din ansökan med CV, digitalt.
\t
\t
\t
Du ska uppge referens till nuvarande eller senaste chef och/eller handledare med namn, telefonnummer och mailadress. Har du ingen tidigare arbetserfarenhet? Lämna en av dina lärare på din gymnasieskola som referens.
\t
\t
\t
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
\t
\t
\t
Du måste lämna utdrag ur belastningsregistret innan du kan påbörja en anställning.
\t
Nu kan du få ditt utdrag från polisens belastningsregister som digital post om du har en digital brevlåda. Har du ingen digital brevlåda tänk då på att beställa det i god tid då det kan ta längre tid. Klicka på denna länk, Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten, för att komma till Polisen.se där du kan beställa utdrag från belastningsregistret.
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan med CV digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet skall uppvisas vid intervjutillfället.
För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser.
Varmt välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Melleruds kommun"},"datePosted":"2024-12-20","validThrough":"2025-05-31T21:59:59.000Z","employmentType":"SEASONAL_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Melleruds kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Mellerud","addressRegion":"Västra Götaland","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":19,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut till Apotek Hjärtat ICA MAXI Värmdö","description":"
Välkommen till Apotek Hjärtat ICA MAXI Värmdö. Vi söker nu dig som är farmaceut och vill arbeta och utvecklas på vårt fina apotek. Vårt glada och engagerade team består av 5 farmaceuter och 3 egenvårdsrådgivare som strävar efter att ge våra kunder den bästa möjliga och högkvalitativ service. Våra kunder är allt från barnfamiljer till pensionärer, Apoteket är ett mycket välbesökt apotek och vi fungerar som jourapotek på kvällar, helger och storhelger. Vi har öppet 8-22 alla dagar vilket ger stor flexibilitet med arbetstider.
Hit tar du dig lätt via kollektivtrafiken som åker under dagens alla timmar.
För mig som chef är det viktigt att du har brinnandeintresse för människor och strävar efter att ge det lilla extra. Du är målmedveten, strukturerad, flexibel, försäljningsinriktad och är självständigt i ditt arbete samtidigt som fokus ska vara på farmacin.
Tjänsten är tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Välkommen med ansökan!
Så här jobbar en farmaceut på Hjärtat!
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång.
Två saker kommer att vägleda dig: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap.
Det här är du!
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtat kollegor.
Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat!
Varför bli en del av Hjärtat?
På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig.
Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekrytering sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdatum: 2025-01-31
Kontaktpersoner:
Adwaa Al-Rubaye
Telefonnummer: 0769496563
Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotek Hjärtat AB"},"datePosted":"2024-12-20","validThrough":"2025-01-31T22:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotek Hjärtat AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Värmdö","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"13444","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":20,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"PTP-psykolog till vårt eftervårdsteam i TFCO","description":"
Arbetsbeskrivning\nTjänsten är riktad mot eftervårdsteamet på institutionen och innebär att man tillsammans med ett team av behandlare och professionella familjehem genomför ett manualstyrt evidensbaserat behandlingsprogram riktat till tidigare institutionsplacerade ungdomar och deras familjer. I modellen ingår flera olika roller så som samordnare, familjebehandlare, ungdomsbehandlare och familjehemsrekryterare och uppdraget kan innefatta olika roller i olika ärenden. Centralt för uppdraget är handledning av de professionella familjehemmen samt förmåga att upprätta ett nära samarbete med socialtjänsten och den unges skola. Terapeutiska insatser till ungdomen och dess nätverk samt samordning av samtliga behandlares insatser ingår. Arbetsuppgifter som psykolog riktade till instituionens avdelningar kan också ingå även om arbetet i huvudsak är riktat till eftervårdsteamet. Arbetsplatsen har en stor psykologgrupp och din PTP-handledare finns på arbetsplatsen.\n\nArbetstiden är dagtid med möjlighet till flex men kräver också att man under perioder då uppdragen så kräver är tillgänglig för ett arbeta till 19 en dag i veckan.\n\nKvalifikationer\nPsykologexamen. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete med placerade tonåringar, deras familjer och familjehem. Personlig lämplighet värderas högt då teamarbete är centralt för modellen och tät kommunikation med varandra och problemlösningsförmåga är avgörande för behandlingsframgång.\n\nDu ska även ha:\n\n\n• ett uttalat intresse för att arbeta med den belastade och utsatta målgrupp som SiS-placerade ungdomar och deras anhöriga utgör.\n• förmåga att genom multiprofessionella team bedriva ett målinriktat arbete för att de placerade ungdomarna ska få högkvalitativa insatser och bedömningar.\n\nPå SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.\n\nAnställning: \n12 månaders PTP-tjänstgöring. Tillträde enligt överenskommelse. \n\nAnsökan: \nVälkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 12/1-2025\n\n \n\nSiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. \n\nFör arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. \n\nInför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. \n\nOBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.\n\nLäs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/