- Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/
Information om tjänsten
Vi erbjuder dig en tillsvidaretjänst på heltid, arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg med möjlighet till dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Välkommen med din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"REGION NORRBOTTEN"},"datePosted":"2025-06-24","validThrough":"2025-08-31T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"REGION NORRBOTTEN"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Luleå","addressRegion":"Norrbotten","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":17,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Rörlig resurs farmaceut Stockholm Söder","description":"
Rörlig resurs, farmaceut till Apotek hjärtat Stockholm Söder Region 10
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat!
Om jobbet som farmaceut på Hjärtat
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång.
På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här.
Därför ska du jobba hos oss - Regionchef Afshin Matloub berättar
Välkommen till region 10, Stockholm Söder har 18 apotek i Regionen utspritt mellan Huddinge, Haninge, Liljeholmen samt allt däremellan. Hos oss erbjuds du möjligheten att få arbeta med drivna, engagerade medarbetare samt chefskollegor i en positiv miljö.
Vår region präglas av hög kompetens, stort engagemang och en önskan att alltid ge våra kunder service i världsklass.
Vi söker nu en rörlig resurs, farmaceut som ska hjälpa oss att fortsätta ge våra kunder den bästa upplevelse på våra apotek i Regionen. Vi söker dig som är positiv, utåtriktad, har lätt att samarbeta och gillar ett ytterst flexibelt arbetssätt. Du har ett genuint intresse av att arbeta i kundmötet med försäljning och rådgivning - att hjälpa och ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande.
Denna tjänst ger dig möjlighet att träffa olika team på våra apotek, lära känna många nya kollegor och prova att arbeta på så väl stora som små apotek. Den ger dig möjligheter till varierande arbetsuppgifter och chans att lära dig alla delar av apoteksverksamhet samt sprida de bästa aktiviteter och lösningar från apotek till apotek.
Arbetstiden förläggs på såväl vardag som helgdag. Du måste ha tillgång till egen bil, samt gärna några års erfarenhet av apoteksarbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen:
Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat
Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov
Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen
Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här!
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 2025-08-08
Kontaktperson: Afshin Matloub, 070-2114480
Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Apotek Hjärtat AB"},"datePosted":"2025-06-24","validThrough":"2025-09-09T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Apotek Hjärtat AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Huddinge","addressRegion":"Stockholm","postalCode":"14147","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":18,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Spontanansökan till omsorgen, undersköterskor och vårdbiträden","description":"
ARBETSUPPGIFTER\nVi i Hedemora kommun tycker att det skulle vara roligt om just du vill bli en av våra många duktiga medarbetare.\n\nVi ser positivt på, om du som söker till oss, vill/kan arbeta som timvikarie hos oss under året.\n\nVåra verksamheter inom vård och omsorg är igång dygnet runt, alla dagar i veckan, så det finns möjlighet att arbeta dag, kväll, natt och helg. En bra chans att kombinera arbete med lediga dagar där du kan njuta av din ledighet!\n\nArbetsuppgifter: Ditt uppdrag är att tillsammans med övriga medarbetare ge god vård och omsorg samt stöd till våra Brukare. Du är behjälplig med exempelvis olika serviceinsatser, personlig omvårdnad, måltidsituationer m.m. Du är med och genomför aktiviteter med våra brukare för att öka deras livskvalité. Din insats är viktig och gör skillnad för individen. Du tillför ett värde i vardagen för någon annan och hjälper dem med olika insatser.\n\nDu kommer arbeta som timvikarie inom något av våra områden: Säbo (äldreboende), ordinärt boende (hemtjänst), LSS (personlig assistans, daglig verksamhet eller gruppbostäder).\n\nOrdinärt boende (hemtjänst)\nDu besöker och hjälper äldre personer som bor i egen bostad att klara av vardagen. Här får du vara ute och röra på dig mycket och får både omväxlande och händelserika arbetsdagar. Du jobbar både självständigt och tillsammans med stöttande kollegor.\n\nSäbo (äldreboende)\nPå våra äldreboenden hjälper du de boende med deras behov av vård och stöd i vardagen. Tillsammans med kollegor i olika roller utgör ni ett team som arbetar för för att skapa fina dagar och en varm, trygg och glädjerik tillvaro för de som bor här.\n\nLSS (personlig assistans, daglig verksamhet eller gruppbostäder)\nHär får du stötta personer i alla åldrar med fysisk eller psykisk funktionsvariation genom att arbeta på gruppbostad, i bostad med särskild service och personlig assistans inom LSS.\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\n- Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där bemötande, personlig mognad, engagemang för målgruppen och flexibilitet är viktiga egenskaper.\n\n- Datavana krävs för dokumentation.\n- Du måste ha fyllt 18 år.\n- B-körkort är ett krav för arbete inom ordinärt boende (hemtjänst) samt inom vissa gruppbostäder och personlig assistans.\n- Utdrag ur belastningsregister är ett krav. Detta ska uppvisas vid eventuell anställning. Det beställer du hos www.polisen.se (tänk på att det kan ta upp till 14 dagar att få hem det)\n- Vi som arbetsgivare är skyldiga att säkerställa att den vi anställer har rätt att arbeta i Sverige.\n- Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift (svenska) på minst en grundläggande nivå.\r\n\nÖVRIGT\nSom medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. \n\nVi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats.\n\nVi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.\n\nVÄLKOMMEN med Din ansökan!
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Hedemora kommun","value":"OF 8/25"},"datePosted":"2025-06-24","validThrough":"2025-10-21T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Hedemora kommun"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Hedemora","addressRegion":"Dalarna","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":19,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Företagssköterska/Case Manager till Göteborg","description":"
Feelgood växer och vi förstärker vårt team i Göteborg med en CaseManager/Företagssköterska\n\nVi arbetar i team gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vi arbetar på individ, grupp och organisationsnivå. Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, interkollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv. Vi håller till i ljusa och väl anpassade lokaler på våra enheter i Göteborg.\n\nArbetets innehåll \n\nSom Case Manager på Feelgood arbetar du processinriktat med ett systematiskt och målinriktat arbetssätt för att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stötta chef och HR samt ge förslag på åtgärder kopplat till hälsofrämjande- och rehabiliterande insatser. Du underlättar arbetet både för arbetsgivaren och den enskilde medarbetaren genom att vara en oberoende part. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät och samspelande dialog med våra kunder, vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. I din roll ingår ett nära tvärfunktionellt samarbete med övriga erfarna och hjälpsamma kollegor i teamet så som; företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, ergonomer, psykologer, beteendevetare, undersköterskor mfl.\n\nUtöver arbetet som Case Manager ingår även sedvanliga arbetsuppgifter tillhörande rollen som företagssköterska, så som provtagning, medicinska kontroller och hälsoundersökningar etc.\n\nDu kommer också att leda utbildningar inom olika rehabiliterande och hälsofrämjande kunskapsområden. \r\nVi söker dig som är\nlegitimerad sjuksköterska och det är meriterande om du har företagssköterskeutbildning och/eller tidigare erfarenhet av arbete som Case Manager inom Företagshälsovård.\n\nDu behöver ha intresse av att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering, chefsstöd och HR-frågor och för att passa i rollen hos oss behöver du vara flexibel, ansvarstagande, självständig och trygg i din roll. Du är strukturerad och kan planera ditt arbete samt driva arbetet framåt med jämn och hög kvalité. \nSom person är du målinriktad och flexibel och har förmågan att ställa om och anpassa dig, när omständigheterna förändras. Viktigt att du är en god lagspelare, gillar samverkan och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov. \nFeelgood arbetar brett med digital leverans och videobesök och detta är något som vi ständigt utvecklar. Goda IT kunskaper är därför en förutsättning för att du ska lyckas med ditt arbete hos oss. Du bör också ha god kommunikation i både svenska och engelska såväl i tal som skrift. \n\nHar du ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, gillar att arbeta konsultativt och är nyfikenhet på att lära dig nya saker, då är vi rätt arbetsgivare för dig!\n\nKörkort och tillgång till bil är ett krav, då tjänsten ibland kan innehålla kortare resor mellan kunder och mellan våra enheter.\n\nTjänsten är en tillsvidareanställning\n\nTillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar 6 månaders provanställning. \nTjänstgöringsgrad: Heltid/deltid\n\nHar du frågor kontakta Operativ chef Anneli Norrlén, anneli.norrlen@feelgood.se eller Konsultchef Annelie Arnesson, annelie.arnesson@feelgood.se\n\nUnder v. 27 t.o.m. v. 30 kommer vi inte att hantera några ansökningar elle besvara frågor gällande rekryteringen. \n\nUrval och intervjuer sker löpande med start v. 31. \n\nVarmt välkommen med din ansökan!\n\nFeelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.\n\nVi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
","identifier":{"@type":"PropertyValue","name":"Feelgood Svenska AB"},"datePosted":"2025-06-24","validThrough":"2025-08-31T21:59:59.000Z","employmentType":"PERMANENT_EMPLOYMENT","experienceRequirements":"Företagssjuksköterska/Företagssköterska","hiringOrganization":{"@type":"Organization","name":"Feelgood Svenska AB"},"jobLocation":{"@type":"Place","address":{"@type":"PostalAddress","addressLocality":"Göteborg","addressRegion":"Västra Götaland","addressCountry":"SE"}}}},{"@type":"ListItem","position":20,"item":{"@context":"https://schema.org/","@type":"JobPosting","title":"Farmaceut som vill bo och jobba på Gotland? Vi hjälper dig!","description":"
Vill du byta miljö, hitta balansen i livet och ändå fortsätta utvecklas som farmaceut? Nu erbjuder vi dig chansen att kombinera apoteksarbete med kundservice – från vårt centralt belägna apotek i vackra Visby. Och ja – vi hjälper dig att flytta! \n\nSom legitimerad farmaceut hos oss får du nu en unik möjlighet att kombinera din kompetens inom apotek, med en central roll i vår kundservice. Det här är ett perfekt upplägg för dig som vill utvecklas, få variation i vardagen och vara med och skapa en kundupplevelse i världsklass – både digitalt och fysiskt. \n\nVi hjälper dig genom vårt Framtidsortspaket\nVi tror på att belöna dig som är redo att satsa på en ny arbetsgivare och som vill göra skillnad där du behövs som mest! Därför erbjuder vi dig något extra om du väljer att komma till oss.\n\n \n - Lönetillägg 💰\n 5000 kr extra i månaden i hela tre år för dig som väljer att flytta eller pendla från fastlandet.\n \n - Bonus 🏆\n För att vi vill att du ska trivas och blomstra, erbjuder vi en årlig bonus på 60.000kr under dina tre första år hos oss (psst…totalt upp till 180,000 kr 😉). Detta är vårt sätt att tacka dig för att du valt att bygga din framtid här med oss!\n\nErbjudandet gäller för dig som är farmaceut som söker dig till Kronans Apotek och som väljer att flytta eller pendla från fastlandet till Gotland för att bli en del av våra fantastiska team. ”Åh nej, hur tusan ska jag hitta boende på Gotland?” kanske du tänker då. Lugn, säger vi. Det finns ytterst få saker vi inte löser tillsammans. Skicka in din ansökan så tar vi resten därifrån 🧡\n\nVad innebär den kombinerade rollen?\nHos oss får du det bästa av två världar – på riktigt! Som farmaceut arbetar du 50% i vår kundservice och 50% på apotek. Den här kombinerade rollen passar dig som trivs med variation, har lite erfarenhet från jobb i recepturen på apotek och som nu söker utveckling samtidigt som du är med och bidra till en värld som mår bra 🧡\n\nVad du gör i rollen som farmaceut inom vår kundservice:\n\n \n - Första kontakt och hantera heltäckande kundserviceärenden\n \n - Hantering av receptrelaterade frågor: du kommer hjälpa kunder med bokning av recept på både lokala apotek och via e-handel.\n \n - Omsorgsförsäljning: lyssna in kundens behov, snabbt identifiera nya trender och efterfrågan och förbättra erbjudandet.\n \n - Jobba mot gemensamt uppsatta KPI:er: såsom NKI, NPS, AHT och ACW.\n \n - Allmänna RX-relaterade frågor: inkluderar dialog med våra apotek eller vår E-handel.\n\nVad du gör i rollen som farmaceut på apoteket?\n\nI den här rollen får du möjlighet att arbeta på ett eller flera av våra 6 apotek på Gotland (alla inom rimligt pendlaravstånd). \n\n \n - Rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter: du kommer att hjälpa kunder i både egenvården och på recept.\n \n - Du hjälper dina kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa\n \n - Omsorgsförsäljning: lyssna in kundens både synliga och dolda behov via behovsanalys\n \n - Jobba mot gemensamt uppsatta KPI:er: såsom NKI, NPS, egenvårdsförpackning/kund, EMV med mera.\n \n - Allmänna apoteksrelaterade arbetsuppgifter: Lagerhållning, kampanjarbete, revidering, hållbarhet med mera.\n \n - Du deltar aktivt i rapportering och uppföljning av produktivitet och övriga mål\n \n - Du bidrar till ett gott samarbete vad gäller process och effektivitet tillsammans med lagerpersonal, teamledare och funktionsansvariga.\n\nVi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Närmst ledare är en av våra fem Team Manager och du anställs i vår kundserviceorganisation. Arbetstiderna kan komma och variera och vi är lyhörda för eventuella önskemål.\n\n\n\nDin ansökan✉️\nKänns det här som rätt nästa steg för dig? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt – vi gör löpande urval och intervjuer. Vi är nyfikna på din kompetens och erfarenhet, så bifoga gärna ditt CV eller LinkedInprofil. I slutet av rekryteringsprocessen genomför vi en bakgrundskontroll på de kandidater vi vill erbjuda tjänsten.\n\nVarmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!\n\nKärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila gunilla.andersson@kronansapotek.se alternativt Verdi Sawma, maila Verdi.Sawma@kronansapotek.se samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.\r\n\n\nSå vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!\n\n\n\nVi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀